• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik ben door de kantonrechter in het gelijk gesteld, maar nu?...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stormbuster
  • Startdatum Startdatum
S

Stormbuster

Hallo allemaal,

Ik wil even mijn ei kwijt en ik hoop dat de mensen van UPC Nederland meelezen.

Enkele weken geleden ben ik na een 3 jaar durend (slepend) juridisch geschil tussen mij en UPC door de kantonrechter in het gelijk gesteld.

UPC heeft mij laten dagvaarden via hun juridisch vertegenwoordiger voor de kosten van het gebruik van een aansluiting welke nimmer in mijn appartement aanwezig is geweest. Ik zal verder niet op de details ingaan hier (een aantal kilo's aan papier en vele dagen van mijn persoonlijke leven naar de Filistijnen).

Mijn persoonlijke rechtsbijstandsverzekering wilde de kosten niet dekken omdat de aanvraag voor de UPC aansluiting gedaan was voor de datum van het afsluiten van mijn rechtsbijstandverzekering (de telefonische aanvraag voor een UPC aansluiting heb ik wel gedaan, deze aansluiting is echter nooit gerealiseerd door UPC). Dit hield dus in dat ik a) of zelf mijn verdediging moest voeren, of b) een advocaat in de hand moest nemen om mij hierin bij te staan. Aangezien ik nimmer betrokken ben geweest bij een juridisch geschil en geen rechten heb gestudeerd, koos ik voor optie b. Dit hield in dat ik mijn eigen conclusies (verdedigingsschriften) schreef en daarbij alle door UPC aangedragen punten aan de kaak stelde middels een mijns inziens degelijke bewijsvoering. De advocaat las vervolgens door mijn conclusies, maakte eventuele correcties en stuurde het document vervolgens door naar het kantongerecht.

Ondanks mijn gelijk bij de Nederlandse rechtspraak heb ik op geen enkele wijze het gevoel dat ik hier iets gewonnen heb. 500 Euro voor de kosten van een advocaat welke mij enkel heeft bijgestaan bij het schrijven van mijn eigen conclusies en een heleboel frustraties, ergenissen en verspilling van mijn tijd. De toewijzing van een vergoeding in de juridische kosten door de kantonrechter van 370 Euro komen zoals overeengekomen toe aan de advocaat en laten mij zeer verbitterd achter.

En UPC?... Helemaal niets. Ik woon inmiddels in Italië vanwege mijn werk, maar het minste wat ik zou willen zien van UPC is een tegemoetkoming in de door mij gemaakte kosten en vooral een officieel (geschreven en ondertekend) excuus van de heer Karsten (er vanuit gaand dat de heer Karsten ten tijde van dit schrijven nog de bestuursvoorzitter is van UPC Nederland).

Er is iets goed mis in Nederland en ik geef UPC hier nog 1 kans om hier iets aan te veranderen.

Of ik ooit nog terugkom naar Nederland? Die kans is wel aanwezig. Waar ik dan mijn Radio, Televisie en Internet services vandaan haal? Dat laat ik nog maar even in het midden.

Bedankt voor jullie aandacht.


Robert
 
Robert,

Kun je geen civiele procedure starten m.b.v. je rechtsbijstandverzekering met in het achterhoofd de recente winst bij de kantonrechter?

Groet,

Zjwast
 
Ik ben goed van vertrouwen (misschien te goed?) en ik zou toch graag een officiele reactie van UPC zien voordat ik een civiele procedure begin (laten we zeggen na het uitblijven van een eventuele reactie binnen 4 weken). Ik moet ook zeggen dat ik alle brieven, conclusie schriften en andere papierwinkel op dit moment even niet meer kan hebben (ik heb ook nog een persoonlijk leven waar ik van wil genieten).

Wat vaak vergeten lijkt te worden aan de zijde van de onderneming in dit soort zaken is de menselijke kant van het verhaal (UPC leest u mee?). UPC medewerkers en haar juridishe vertegenwoordigers worden betaald voor het behandelen van dit soort zaken. Zij gaan om 5/6 uur naar huis en kunnen zich de volgende werkdag vanaf 9 uur weer zorgen maken om eventuele problemen in het klantenbestand.

De gedupeerde aan de andere zijde moet echter een groot deel van zijn of haar persoonlijke tijd opofferen om zijn of haar onschuld te bewijzen en moet daar nog eens zelf voor betalen ook. De gedupeerde staat er mee op en gaat er mee naar bed, ook in de weekeinden. Ik zou graag zien dat de medewerkers van UPC zich dit realiseren wanneer zij met klantgegevens omgaan, daar eens goed over nadenken en dit vervolgens kenbaar maken naar de klanten toe. Een eventuele reactie van UPC op mijn zaak zie ik als een essentieel onderdeel van een dergelijke 'campagne'.
 
Azzurri zei:
Ik ben goed van vertrouwen (misschien te goed?) en ik zou toch graag een officiele reactie van UPC zien voordat ik een civiele procedure begin (laten we zeggen na het uitblijven van een eventuele reactie binnen 4 weken).

Niet om het een of ander, maar dit is geen UPC forum!
Verwacht dus niet dat je post hier binnen 4 weken een officiëele reactie van UPC oplevert. Ik ben juridisch niet onderlegd, maar zou ze toch formeel in gebreke stellen dmv. een aangetekende brief. Rechtsgeldig ook wat sterker dan een post op een forum waar toevalligerwijs een aantal UPC medewerkers meelezen. Vooral aangezien deze medewerkers er primair zijn om problemen op te lossen die van dien aard zijn dat ze op een Helpdesk niveau opgelost kúnnen worden.
M2c
 
Beste M2c,

Ik verwacht geen oplossing dankzij een forum post, UPC is heel goed op de hoogte van mijn zaak en de uitkomst hiervan.
Ik was eigenlijk meer op zoek naar een uitlaatklep en mijn excuses als mensen dat hier misplaats achtten.

Ik probeer met redelijk fatsoen mijn ongenoegen omtrent de situatie kenbaar te maken (iets wat op forums nog al eens uit de hand loopt).
Ik heb dit gepost onder UPC algemeen en ik respecteer ieder zijn mening. Als de meerderheid van de mensen hier een probleem mee heeft
dan mag mijn post wat mij betreft verwijderd worden.


Vriendelijke groet,

Robert
 
M2c (My 2 cents) oftewel, mijn verder niet terzake doende zegje.

Succes met je zaak tegen UPC, tuurlijk kun je hier je ei even kwijt en je frustratie luchten. Je komt nog eens mensen tegen met dezelfde ervaringen. Kan uiteraard erg verhelderend werken.

Er is iets goed mis in Nederland en ik geef UPC hier nog 1 kans om hier iets aan te veranderen.

Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat -gezien de publicatie van Chelloo.nl als klachtenpunt in de media vandaag- je niet alteveel van UPC moet verwachten naar aanleiding van een post hier, iets wat je zelf dus ook al wel door had. Excuses dan. Je zou anders zo van een koude kermis zijn thuisgekomen.

Robert zei:
Als de meerderheid van de mensen hier een probleem mee heeft
dan mag mijn post wat mij betreft verwijderd worden.

Niet zo bescheiden verder, als mensen een probleem hadden of hebben met jouw post, dan had het draadje al vast wel veeeeeel langer geweest.

Lytse Pier
 
Een beetje laat, maar je advocaat had je op de mogelijkheid om een schade vergoeding tevragen moeten wijzen.

In Cap a/d ijssel is een upkwello kantoor, A'dam of een verkoop punt waar je misschien verder geholpen kan worden.

In Arnhem huist een hotemetoot Uppelschoten,

Aangetekent niet naar een postbus of antwoord nummer, maar een direct adres..

Je kan ook geschillen commissie benaderen zie topic hierover.

https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?PHPSESSID=6fda2739c9eeed51b59932459442f83a&topic=14654.0
 
Laat ik het volgende stellen,

Alternatieven zijn er zeker! Tv is onderhand op meerdere manieren mogelijk. KPN of andere providers. Ikzelf zou voor schotel kiezen. Dit zelfde geld voor internet en telefonie. Op het gebied van telefonie is er zijn er steeds meer nieuwe ontwikkelingen.

Zeker kan UPC de kwaliteit van het leven beinvloeden. Wat een ellende komt er achterweg. Ontkenning stilzwijgen, kastje naar de muur mentaliteit, geen beantwoordingen, enz enz enz. Het laat je niet een moment los. Maar je hebt gewonnen, en ik weet ook hoe dat is, al schiet je er bij in.

Bekijk het zo Azzurri... Je bent er vanaf, mocht je in Nederland zijn, loop bij zo'n upc zaak langs en zeg tegen mensen die op het punt staan naar binnen te gaan... "DOE HET NIET!" Of loop er voorbij en ga in de opening staan en begin hard te lachen! Het doet je werkelijkwaar goed!!!

@ kleine pier,

Nee dit is zeker niet om tot een oplossing te komen, maar je kunt op deze manier wel mensen waarschuwen! En waarschijnlijk dat je werknemer bent maar daar heb je zelf voor gekozen.

@All

Nu ik er toch op kom nog even voor een ieder die zich negatief uit tegenover UPC om rekening mee te houden tegenover de werknemers...
Laten we er AUB rekening mee houden dat deze werknemers het ook moeilijk hebben. Daar deze figuren op een verjaardags feest ook niet kunnen zeggen waar ze werken. Laten we rekening met ze houden, daar ze de hele dag mensen moeten afpoeieren (en toch een enkeling die daar werkt zal dat toch ook wel eens op zijn of haar geweten moeten werken). Laten we rekening met ze houden, mochten ze een in een auto van de baas rijden nooit eens voorrang verleend krijgen. Laten we rekening met ze houden, daar hun ook slachtoffers zijn... immers uit daders profielen blijkt vaak dat ze zelf slachtoffer van dit soort praktijken zijn geweest! Slachtoffers nemen wel vaker het gedrag van daders over. (ik kan wijzen op ouders maar daar kan in mensen mee pijn doen) Dus ze kunnen er zelf niets aan doen.
Laten we er toch ons van bewust zijn, dat die enkeling met enig besef ELKE dag met kromme tenen naar het werk moet....

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Maar dan nog één ding....

Eigenlijk ben ik van mening dat UPC hier een veel te grote inspraak in deze site heeft... Goed we mogen op ze vloeken en tieren en ons uitten.... Maar helpt het? Ik zou op willen roepen om een geheel nieuwe site te maken. Mensen waarschuwen! Mensen helpen! PUUR anti UPC!

Groet,








WHAHAHA UPC!
 
mbrs zei:
@ kleine pier,
Nee dit is zeker niet om tot een oplossing te komen, maar je kunt op deze manier wel mensen waarschuwen! En waarschijnlijk dat je werknemer bent maar daar heb je zelf voor gekozen.
Ik mis je punt helaas.
Nee, ik werk niet voor UPC/Chello, mocht je daar op doelen.

Eigenlijk ben ik van mening dat UPC hier een veel te grote inspraak in deze site heeft... Goed we mogen op ze vloeken en tieren en ons uitten.... Maar helpt het? Ik zou op willen roepen om een geheel nieuwe site te maken. Mensen waarschuwen! Mensen helpen! PUUR anti UPC!

Hmmm, lid sinds 09-aug-06, 13:36:46, 8 berichten. Jij weet natuurlijk precies hoe het zit.
 
Die gedachte kwam in me op, na aanleiding van jou reactie. Dat je er niet werkt zal me eerlijkgezegt een worst zijn, maar ik zie dit meer als (zoals ik al zei) een waarschuwing ipv een oplossing. En mischien voor Azzurri een manier om tips te krijgen. Ookal hoopt hij dat upc medewerkers dit lezen.

Over het feit dat ik me pas geregistreerd heb kan ik een hele duidelijke uitleg geven. Ik houd me meer bezig met satelliet fora. Maar na het bericht wat ik las over dat upc medewerkers, 7 wel te verstaan, zich op fora bezig houden kwam ik uiteindelijk hier terecht.
Over mijn ervaringen met upc hoef je me niet te proberen als je daar op doelt, want dat win ik!!! En nee ik heb me niet in de hele geschiedenis van dit forum verdiept. Maar als ik lees dat er medewerkers zich met deze site bemoeien, is dit niet meer een geheel onafhankelijke/objectieve site mee in mijn ogen. Immers upc heeft hoe-dan-ook eem vinger in de pap!

Ook even ter verduidelijking, het is niet op jou persoonlijk bedoeld! Maar uit jou reactie proefde ik toch enigzins dat je het opnam voor upc vandaar!

Eén ding wel! Je persoonlijke site.. Dat filmpje van het "F"word... Die is goed ik weer niet of jij de maker er van bent, mocht dat wel zo zijn... complimenten!
 
Terug
Bovenaan