• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik ben de draad kwijt, welke snelheid heb in nu?

Berichten
284
Ik snap er werkelijk geen hout meer van met die telkens veranderende abonnementsvormen.

Ik had ooit Chello power van 6Mb, toen ging dat naar 8Mb en als ik nu in de bestelbare abonnementen kijk, dan bestaat dat helemaal niet meer. Je kunt kiezen uit Starter, Easy en de vernieuwde Fiber van 60 of 120 (indien beschikbaar in je woonplaats, maar ook daar kan ik niets over vinden).

Als je nu Fiber wilt bestellen, en dat is nog niet beschikbaar, dan krijg je 24Mb extreme, een oudere abovorm waarover ook al geen info meer staat op de website van UPC. Kortom we zien door de bomen het bos, of door de kabels het internet niet meer.

Is het nu zo moeilijk om een hoofdstuk te wijden aan de wijzigingen, zodat je kunt zien, wat je had, wat je nu hebt/krijgt en wat er mogelijk is in jouw gemeente.

Ik weet nu dus niet eens wat voor een snelheid down/up ik nu heb.
Kan ik ook ergens zien wanneer en waar de uitrol van Fiber gepland is?
 
Power, classic, plus en extreme zijn verouderde abonnementen die niet meer bestelbaar zijn, maar die je wel kunt houden zolang je niets aan je abonnement veranderd.
In jouw geval heb jij power met 8 / 1,5 Mbit/s en dat houd je zolang je niets aan je abonnementsvorm verandert.

Je kunt op de UPC website wel via een postcode check controleren of fiber power bij jou te krijgen is, maar er is helaas nergens een planning te vinden van de uitrol van fiber power
 
Johnny54 zei:
Power, classic, plus en extreme zijn verouderde abonnementen die niet meer bestelbaar zijn, maar die je wel kunt houden zolang je niets aan je abonnement veranderd.
In jouw geval heb jij power met 8 / 1,5 Mbit/s en dat houd je zolang je niets aan je abonnementsvorm verandert.

Je kunt op de UPC website wel via een postcode check controleren of fiber power bij jou te krijgen is, maar er is helaas nergens een planning te vinden van de uitrol van fiber power

OK duidelijk. Een upgrade is op dit moment dus niet zinvol, omdat je dan voor 24Mb (extreme dat niet meer bestaat) hetzelfde betaald als Fiber-60. Maar even wachten dus.

Ik zie bijvoorbeeld ook nog 16Mb in het 3-in-1 pakket voor 40,= en 10Mb voor 30,= maar die zijn volgens mij weer niet afzonderlijk te bestellen. Ik heb overigens wel een alles-in-1 abo met HDTV-PVR en onbeperkt bellen, maar dus slechts met 8Mb internet.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat ze zoveel vormen hebben en dat je als trouwe klant blijft hangen bij een 8Mb abootje dat officieel niet meer bestaat, terwijl de eerstvolgende en te bestellen snelheid 10Mb is. Het is toch veel overzichtelijker voor UPC en voor de klant om alles op te krikken naar 10Mb. Als ik nu zou bellen met de helpdesk of mij abo naar 10Mb kan, dan weet ik waarschijnlijk het antwoord al: "Dat is alleen voor nieuwe abonees".
 
Dat is onzin. Je kan gewoon een op maat pakket bestellen met 10Mb. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Ook kan je gewoon Extreme bestellen. Alleen klanten die al in Fiber Power gebied wonen is Fiber Power 60 in de plaats gekomen voor Extreme. Postcode 6681 is geen Fiber Power gebied dus Extreme is beschikbaar. Uitrol van Fiber Power wordt met opzet niet getoond ivm de toename van concurrentie van met name glasvezelaanbieders.
 
Terug
Bovenaan