• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IHDR 5200 blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dhdejong

Sinds vandaag loopt mijn 5200 vast. Hij reageert niet meer op afstand- en frontbediening en kan alleen maar met de netschakelaar uitgezet worden. Bij het aanzetten komt weer normaal beeld, maar na een paar minuten is alles weer mis. Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet, maar dat maakt niets uit. Wie heeft ervaring? Mijn HD recorder is ca 2 jaar oud.
Dick de Jong
 
Dit kan vanalles zijn defecte: voeding / moederbord enz ?

Als dit probleem blijft zou ik eens Service Quantis/Humax bellen of emailen en het probleem aan hun voorleggen.

Je hebt 2 jaar garantie op de Humax !

Gr.Arno
 
Vandaag contact gehad met de klantenservice. Daar wordt gezegd, dat de harddisk teveel uren gedraaid heeft en daardoor versleten en defect geraakt is. Omdat de recorder met 2 jaar en 3 maanden buiten de garantie valt moet er een reparatie plaats vinden en een nieuwe harddisk geplaatst worden. Is bij anderen ook bekend dat deze harddisk's zo snel verslijten?
Dick
 
Vandaag contact gehad met de klantenservice. Daar wordt gezegd, dat de harddisk teveel uren gedraaid heeft en daardoor versleten en defect geraakt is. Omdat de recorder met 2 jaar en 3 maanden buiten de garantie valt moet er een reparatie plaats vinden en een nieuwe harddisk geplaatst worden. Is bij anderen ook bekend dat deze harddisk's zo snel verslijten?
Dick

Ja lees bv. link

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=43946&page=2

Gr.Arno
 
Hoewel de harddisk defect zou zijn volgens de klantenservice, kan ik als ik de recorder (met schakelaar) aangezet heb, wel programma's opnemen en weer afspelen. Dat zou dan toch ook niet kunnen? Enige tijd later is de recorder echter weer niet te bedienen.
 
En een decoder zonder signaal, dus coax verwijderen... helpt dit?

Het blokkeren van de decoder, was bij de 9200 zeker een teken van HDD problemen. Of dit bij de 5200 het zelfde is weet ik niet, wel merk ik een soort van zelfde probleem... maar eerder dat deze bijvoorbeeld geheel niet aan wil uit diepe standby.....
 
Humax Blokkeert

Ik heb de Humax pas gekregen omdat ik per 04-07-2013 bij Ziggo alles in een heb. Bij mij blokkeert de Humax na ongeveer 15 min en dan reageerd hij niet op enige knop. Het zal dus wel niet aan de HDD liggen of ik moet een gebruikt exemplaar hebben gekregen. Ik probeer via de telefoon bij de techneuten van Ziggo te weten te komen wat er mis is maar die lezen ook alleen maar de handleiding. Ik probeer te ruilen tegen een werkende Humax. Of heeft iemand een ander idee ?
 
Hoewel de harddisk defect zou zijn volgens de klantenservice, kan ik als ik de recorder (met schakelaar) aangezet heb, wel programma's opnemen en weer afspelen. Dat zou dan toch ook niet kunnen? Enige tijd later is de recorder echter weer niet te bedienen.
Heb je al eens gekeken hoeveel beschikbare vrije ruimte je nog hebt.

Eventueel kan je Fabrieksinstellingen als harde reset nog proberen, met of zon der te formatteren. (Met formatteren is de schijf weer helemaal leeg).

Gerard.
 
Ik heb de Humax pas gekregen omdat ik per 04-07-2013 bij Ziggo alles in een heb. Bij mij blokkeert de Humax na ongeveer 15 min en dan reageerd hij niet op enige knop. Het zal dus wel niet aan de HDD liggen of ik moet een gebruikt exemplaar hebben gekregen. Ik probeer via de telefoon bij de techneuten van Ziggo te weten te komen wat er mis is maar die lezen ook alleen maar de handleiding. Ik probeer te ruilen tegen een werkende Humax. Of heeft iemand een ander idee ?
Kijk of je de laatste FW Versie V1.00.29 hebt anders update via je menu-Instellingen-Installatie-Softwareopw. doen.
Anders een Harde Fabrieksreset via je menu uitvoeren.

gerard.
 
Ik heb de Humax pas gekregen omdat ik per 04-07-2013 bij Ziggo alles in een heb. Bij mij blokkeert de Humax na ongeveer 15 min en dan reageerd hij niet op enige knop. Het zal dus wel niet aan de HDD liggen of ik moet een gebruikt exemplaar hebben gekregen. Ik probeer via de telefoon bij de techneuten van Ziggo te weten te komen wat er mis is maar die lezen ook alleen maar de handleiding. Ik probeer te ruilen tegen een werkende Humax. Of heeft iemand een ander idee ?

Doet de Humax dit al van toen je hem voor de eerste keer in gebruik nam of is hij dit na een paar dagen pas gaan doen ?

Als het gelijk bij de eerste ingebruikname is gebeurd dan doen wat je zelf schrijft ( omruilen ) je bent niet de eerste die een defecte Humax heeft ontvangen !

Is hij dit na een paar dagen gaan doen kan je proberen wat Gerard schrijft #8 / #9 het wil wel eens voorkomen dat hij vastloopt.

Gr.Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan