• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Iemand al de nieuwe Horizon van Ziggo?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Madoow
  • Startdatum Startdatum
M

Madoow

Heeft iemand al de nieuwe Horizon van Ziggo besteld en gekregen?
Zijn er nog andere dingen aan vernieuwd of is alleen het UPC logo weggehaald?
 
UPDATE 11:10 uur: Klanten die een nieuw Horizon-abonnement afnemen krijgen ofwel de bestaande SMT-G7400, of de nieuwe SMT-G7401 variant van de door Samsung gebouwde ontvanger. De nieuwe versie is iets compacter en lichter dan de originele SMT-G7400, en moet de SCART uitgang missen. Voordeel van de nieuwe box is dat deze beschikt over een snellere Puma 6MG CPU, die betere prestaties moet leveren dan de Puma 5MG uit de originele Horizonbox

Bron: https://nl.hardware.info/reviews/6017/2/upc-wordt-ziggo-alles-over-de-grootste-kabelmaatschappij-van-nederland-horizon-mediabox-voor-alle-klanten-beschikbaar
 
Heeft hwinfo nogsteeds niet aangepast.
Voordeel van de nieuwe box is dat deze beschikt over een snellere Puma 6MG CPU, die betere prestaties moet leveren dan de Puma 5MG uit de originele Horizonbox

Die gasten daar bij hwinfo roepen ook maar wat, puma is internet modem cpu en niet de cpu van de box zelf.
 
Devil-Strike.net zei:
Heeft hwinfo nogsteeds niet aangepast.
Die gasten daar bij hwinfo roepen ook maar wat, puma is internet modem cpu en niet de cpu van de box zelf.
maar On Demand loopt toch via dat modem? Ik zou het best fijn vinden als interactieve diensten net ietsjes sneller werken.
 
Heeft niets met de modem(docsis3 is docsis3) enzo temaken maar met de verbinding tussen mediabox en ondemand servers van ziggo.

Wel een beest van een docsis chip hoor met nog een keer een intel atom voor de hogere snelheid teverwerken.

The Puma6-MG supports 24×8 channel bonding which with DOCSIS 3.0 provides current speeds up to 960Mbps downstream by 320Mbps upstream. The Puma-6MG also incorporates more processing power (1.2 GHz ATOM processor) and increased memory capabilities to handle the higher speeds and the heavier demands customers will put on these solutions with the greater speeds.
https://www.hitron-americas.com/2012/light-reading-cable-hitron-will-unleash-the-world%E2%80%99s-first-24x8-puma6-cable-modem-at-the-cable-show/
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de praktijkervaringen. Is er hier iemand die de G7401 al in huis heeft?
 
Ken het nog niet zeggen hoe g7401 is maar mijn ouders krijgen heb vrijdag dus dan moet ik heb aan sluiten en we zullen dan wel zien.
Is toe gezegd door Ziggo dat het nieuwe type kregen dat ze eerst nog twijfels over horizon hadden.
(oude Ziggo gebiedt)
 
Ok, nou ik zou zeggen houd ons op de hoogte!

Het verbaasd me trouwens dat Ziggo heeft toegezegd de 7401 te leveren. Dacht dat dat niet mogelijk was en je maar moest afwachten...
 
De collega's van ziggo-gebruikers.eu hebben van Ziggo een factsheet gekregen waarop foute info stond over de 7400, daar zou Wifi AC op zitten. Deze PDF hebben ze zelf maar aangepast en online gezet. Link naar het bewuste topic: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49169.
 
Terug
Bovenaan