Iedere dag vastlopen decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pollux111

Sinds een maand of twee moeten wij nagenoeg iedere dag, vaak meerdere keren per dag, de decoder van de stroom af halen. Wanneer de EPG wordt gestart is, verschijnt het menu in het beste geval heel traag. Maar meestal zie je alleen het pip-beeld rechts-boven in beeld en blijft de rest van het scherm donker. Soms is er nog wel beeld maar is het geluid verdwenen, maar bijna altijd is er maar een mogelijkheid en dat is ...stekker eruit.
Ik heb de decoder al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft geen enkel effect. De signaalsterkte is ca. 65% en de kwaliteit is 100% (Ber = 0.0). Er is enige tijd geleden een monteur langs geweest die heeft alle signalen doorgemeten. Hij kon niets vreemds vinden. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
Ik heb het momenteel als ik naar de lokale omroep Drimmelen zap. Dan loopt alles vast.
 
Zet de decoder op wat blokjes.

Het is een bekend problem dat de decoder zijn warmte niet kwijt kan. Door wat blokjes eronder te zetten, kan de luchtstroom onder het apparaat beter zijn warmte afvoeren, wat bij mij iig. veel vertragingen en het hangen van de decoder heeft verholpen. De klachten zoals jij ze omschrijft, had ik ook. Sinds ik de decoder op blokjes heb gezet, heb ik vrijwel geen klachten meer, behalve van de kinderen die 4 blokjes minder hebben :oyeah:
 
Vastlopen decoder

Helaas heb ik er weer last van, had de decoder al een jaar op blokjes staan.
Maar als ik EPG gebruik dan loopt hij vast.
Stekker eruit dan gaat het weer, dit is dus niet de bedoeling
 
Vastlopen decoder

Bedankt voor uw e-mailbericht van 16 oktober, waarin u aangeeft dat de Cisco recorder vastloopt bij EPG.

Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ervaart met uw Cisco recorder.
Dit probleem lost u op door de ontvanger te herstarten. De snelste manier om de Cisco digitale ontvanger te herstarten is als volgt:
1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
2. Verwijder de smartcard.
3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
6. Ga naar Instellingen.
7. Ga naar Systeem.
8. Druk de OK-knop in.
9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
Kies Ja.
11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
13. Voer nu de smartcard in.
14. Druk nu weer de OK-knop in.
15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie. Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren achter de punt. Bijvoorbeeld 123.000.
16. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders.
17. Als de ontvanger klaar is met zoeken verschijnt het scherm Interactieve televisie installeren.
18. Druk op de OK-knop en daarna twee maal op de Terug-knop.

Het werkt weer zoals het hoort:applause:
 
Cisco recorder display

Hallo wie weet wat het betekent als je op het display de melding BEI ziet. Geen beeld alleen deze melding. Ik sta op het punt een nieuwe te kopen want deze Cisco 8455 doet helemaal niets meer.:?:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan