• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Idiote SMSjes van UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Boris
  • Startdatum Startdatum
Berichten
576
Zojuist een sms bericht ontvangen van UPC : betaal u nota's op tijd, voorkom door achterstallige betaling afsluiting van diensten.

Waar slaat dit op??? >:(
Er staat geen schuld open de vorige week ontvangen nota heb ik ook per direct op de bus gedaan. Ook nog nooit een herinnering ontvangen omdat dat niet nodig is.

Krijgen alle abonnees dit? zo ja, .... wat een geld verspilling zeg!
 
Dit lijkt mij wel heel raar 8)

Lijkt mij dat UPC dit misschien als test stuurde
 
Door de fout "u nota's" ipv "uw nota's" alleen al kun je er al vanuit gaan dat je te maken hebt met een Negeriaanse oplichtersbende die je veel geld afhandig zal maken... :gestoord2: Haha, nee hoor!

Ik heb al wel vaker wat gelezen over deze vage berichten, maar -net zoals bij jou- sluit het niet aan op de werkelijkheid.
Zelf heb ik ze nooit ontvangen, maar ik heb geen mobiel via UPC dus misschien slaan ze de vaste toestellen over? Raar is het iig wel ja!
 
Ow ik krijg ze ook wel eens via KPN. Dan word ik opgebeld en dan neem je op en dan hoor je niks. En net als je weer op wilt hangen hoor je

"U heeft 1 nieuwe SMS van UPC Nederland"

"Betaal..... blablabla"
 
Valt T-Mobile toevallig ook onder UPC? Ik heb het sms'je namelijk ook ontvangen maar naar mijn weten geen contract met UPC. Misschien dat iemand daar een verklaring voor kan geven?
 
UPCprobleem zei:
Valt T-Mobile toevallig ook onder UPC? Ik heb het sms'je namelijk ook ontvangen maar naar mijn weten geen contract met UPC. Misschien dat iemand daar een verklaring voor kan geven?
Misschien heeft iemand per ongeluk een verkeerd nummer geregistreerd ?
 
Boris zei:
...betaal u nota's op tijd, voorkom door achterstallige betaling afsluiting van diensten....

Als dat de letterlijke tekst is, moet je misschien wel niet zo snel je nota's betalen als je niet afgesloten wil worden :D
(vergelijk: voorkom door goed uit te kijken ongelukken)
 
Voor wie zijn de kosten eigenlijk, de verzender of de ontvanger?

Kan je die gasten dan niet blokkeren, ben je er toch vanaf?
 
jazzpr zei:
Zonder opt-in zijn de kosten altijd voor de verzender...

Ik heb geen mob.Dus mijn onwetendheid is daaraan tewijten.

Dus als ik het goed begrijp zijn alle ONGEVRAAGDE sms ber voor kosten verzender.

Dus voor het sms systeem wat de blauwe petten (brabant e.o)gebruiken moet je dan zelf betalen
omdat je dit evrt heb aangevraagt , je ervoor heb opgegeven
 
Terug
Bovenaan