D
Decibert
Nou zal menigeen onder ons het IVR van de Ziggo nummers 0900-1884 en 0900-0730 wel uit zijn/haar hoofd weten. Maar voor de beginnende helpdeskbeller kan het menu onduidelijk zijn. Ook zijn er genoeg zaken waarbij externe nummers of speciale emailadressen worden gebruikt.
Mijn voorstel is dus allereerst een overzicht van de IVR met een toelichting, en daarnaast een lijstje van specifieke gevallen (bijvoorbeeld: het nummer van DMS Geleen wat de cashbackactie verzorgde vorige maand, of het emailadres voor degenen die meededen met het testtraject ITV).
Zo kunnen alle vragen wat betreft de ingangen bij Ziggo sneller beantwoord worden door te verwijzen naar (een deel van) het overzicht, en met een beetje geluk een groot deel voorkomen door het overzicht een prominente plaats te geven.
Omdat zo'n opzet snel onoverzichtelijk wordt, terwijl het hele idee nou juist is om de overzichtelijkheid ten goede te komen, is het belangrijk dat dit vantevoren goed doordacht is (gewoon één thread met de IVR's en toelichtingen van alle bekende nummers bevat ofwel te weinig informatie of wordt te snel onleesbaar).
Kortom, hoe zou zo'n overzicht het best geïmplementeerd kunnen worden? En ziet men daar überhaupt het nut van in? Ik denk zelf aan een structuur waarin een lijst wordt gehanteerd in één thread, met het algemene nummer bovenaan en daaronder een lijst van nummers voor speciale gevallen (met een beknopte toelichting), elk nummer linkt door naar een afzonderlijke thread waarin de IVR wordt toegelicht met wat uitgebreidere toelichting.
Natuurlijk zal niet elke bezoeker het meteen 100% duidelijk hebben (of er naar omkijken), maar het geeft alle anderen wel meteen een manier om snel een goed antwoord gereed te hebben op vragen die hierop betrekking heben.
Wat zijn de meningen hierover? Is het IVR duidelijk genoeg en de andere ingangen te weinig nodig? Of is er dringende behoefte aan een simpele index? Suggesties?
EDIT: ArChie stelde voor, als hier echt behoefte aan is omdat Ziggo zo'n overzicht zelf achterwege laat, het in de vorm van een wiki uit te voeren, iets wat ik zelf ook een beter voorstel vind:
Mijn voorstel is dus allereerst een overzicht van de IVR met een toelichting, en daarnaast een lijstje van specifieke gevallen (bijvoorbeeld: het nummer van DMS Geleen wat de cashbackactie verzorgde vorige maand, of het emailadres voor degenen die meededen met het testtraject ITV).
Zo kunnen alle vragen wat betreft de ingangen bij Ziggo sneller beantwoord worden door te verwijzen naar (een deel van) het overzicht, en met een beetje geluk een groot deel voorkomen door het overzicht een prominente plaats te geven.
Omdat zo'n opzet snel onoverzichtelijk wordt, terwijl het hele idee nou juist is om de overzichtelijkheid ten goede te komen, is het belangrijk dat dit vantevoren goed doordacht is (gewoon één thread met de IVR's en toelichtingen van alle bekende nummers bevat ofwel te weinig informatie of wordt te snel onleesbaar).
Kortom, hoe zou zo'n overzicht het best geïmplementeerd kunnen worden? En ziet men daar überhaupt het nut van in? Ik denk zelf aan een structuur waarin een lijst wordt gehanteerd in één thread, met het algemene nummer bovenaan en daaronder een lijst van nummers voor speciale gevallen (met een beknopte toelichting), elk nummer linkt door naar een afzonderlijke thread waarin de IVR wordt toegelicht met wat uitgebreidere toelichting.
Natuurlijk zal niet elke bezoeker het meteen 100% duidelijk hebben (of er naar omkijken), maar het geeft alle anderen wel meteen een manier om snel een goed antwoord gereed te hebben op vragen die hierop betrekking heben.
Wat zijn de meningen hierover? Is het IVR duidelijk genoeg en de andere ingangen te weinig nodig? Of is er dringende behoefte aan een simpele index? Suggesties?
EDIT: ArChie stelde voor, als hier echt behoefte aan is omdat Ziggo zo'n overzicht zelf achterwege laat, het in de vorm van een wiki uit te voeren, iets wat ik zelf ook een beter voorstel vind:
Als na overleg met Ziggo blijkt dat Ziggo niet van plan is om deze verbetering van de dienstverlening uit te voeren, dan is het denk ik verstandiger om aan dit forum een Ziggo Wiki te hangen zodat iedereen de auteur kan zijn van dergelijke informatie. De kans is dan groter dat het onderhouden wordt en dus up to date blijft.
Laatst bewerkt door een moderator: