• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

I-TV werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Paul013

Hoi,

Ik heb een probleem met Zigg0 I-TV. Ik heb een Humax IHDR5200C decoder die de laatste software heeft. Ik woon in Tilburg.
Het probleem wat ik heb;
Als ik op de rode knop druk krijg ik een wisselende reactie;
- soms krijg ik geen verbinding
- soms krijg ik het I-TV menu te zien
- soms start ik een stream, maar krijg ik een willekeurige film te zien (die ik dus niet gekozen heb)
- soms wil ik een stream starten, maar krijg een voortgangsbalk te zien die op 0% blijft staan.
- nooit krijg ik de geselecteerde film / serie te zien!

Ik heb juist HBO als extra pakket besteld om de series hiervan via I-TV te kijken.
Ik heb nu de laptop aan de TV via HDMI om zo via HBO-GO te kijken, maar dat is elke keer zo'n gedoe.

Ik heb 3x met Ziggo gebeld, zonder resultaat. Wel de melding dat dit een bekend probleem is en dat eraan gewerkt wordt.

Wat heb ik zelf gedaan;
- Humax decoder factory defaulten --> geen resultaat
- Netwerkkabel rechtstreeks op UBEE modem van Ziggo --> geen resultaat
- energie saving uitgeschakeld op Humax decoder
- kabel vervangen voor andere kabel --> geen effect.
- Signaal sterkte / kwaliteit is 60%/100%, maar dat heeft volgens mij niets met I-TV te maken.

Heeft iemand nog een optie die ik kan proberen? Het is nml erg frustrerend dat juist dit niet werkt.

Daarnaast; weet iemand nog een andere optie? Bijvoorbeeld een ander type/merk decoder wat gegarandeerd wel werkt?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groet, Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb een probleem met Ziggi I-TV. Ik heb een Humax IHDR5200C decoder die de laatste software heeft. Ik woon in Tilburg.
Het probleem wat ik heb;
Als ik op de rode knop druk krijg ik een wisselende reactie;
- soms krijg ik geen verbinding
- soms krijg ik het I-TV menu te zien
- soms start ik een stream, maar krijg ik een willekeurige film te zien (die ik dus niet gekozen heb)
- soms wil ik een stream starten, maar krijg een voortgangsbalk te zien die op 0% blijft staan.
- nooit krijg ik de geselecteerde film / serie te zien!

Ik heb juist HBO als extra pakket besteld om de series hiervan via I-TV te kijken.
Ik heb nu de laptop aan de TV via HDMI om zo via HBO-GO te kijken, maar dat is elke keer zo'n gedoe.

Ik heb 3x met Ziggo gebeld, zonder resultaat. Wel de melding dat dit een bekend probleem is en dat eraan gewerkt wordt.

Wat heb ik zelf gedaan;
- Humax decoder factory defaulten --> geen resultaat
- Netwerkkabel rechtstreeks op UBEE modem van Ziggo --> geen resultaat
- energie saving uitgeschakeld op Humax decoder
- kabel vervangen voor andere kabel --> geen effect.
- Signaal sterkte / kwaliteit is 60%/100%, maar dat heeft volgens mij niets met I-TV te maken.

Heeft iemand nog een optie die ik kan proberen? Het is nml erg frustrerend dat juist dit niet werkt.

Daarnaast; weet iemand nog een andere optie? Bijvoorbeeld een ander type/merk decoder wat gegarandeerd wel werkt?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groet, Paul

Kun je aangegeven of het wel gewerkt heeft en zo ja vanaf wanneer het fout gaat.
Kun je me verder je klantnummer doorgeven en het MAC adres van de box.

Normaal gesproken duidt dit op een signaal probleem op 1 van de VOD frequenties. Elders op het forum kun je een onderwerp vinden hoe je zelf kunt bepalen of er een probleem is met de signaal kwaliteit van de VOD kanalen
 
Kun je aangegeven of het wel gewerkt heeft en zo ja vanaf wanneer het fout gaat.
Kun je me verder je klantnummer doorgeven en het MAC adres van de box.

Normaal gesproken duidt dit op een signaal probleem op 1 van de VOD frequenties. Elders op het forum kun je een onderwerp vinden hoe je zelf kunt bepalen of er een probleem is met de signaal kwaliteit van de VOD kanalen

Kun je aangegeven of het wel gewerkt heeft en zo ja vanaf wanneer het fout gaat.
Hi, ik heb sinds 3 weken HBO, pas sinds toen heb ik I-TV gebruikt. Daarvoor heel lang niet. Wel toen I-TV er anders uit zag, volgens mij werkte het toen wel.
Kun je me verder je klantnummer doorgeven en het MAC adres van de box.
Klantnummer: xxxxxxxx. MAC adres Humax: xxxxxxxxx
Bedankt vast voor je moeite!

Groet, Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je aangegeven of het wel gewerkt heeft en zo ja vanaf wanneer het fout gaat.
Hi, ik heb sinds 3 weken HBO, pas sinds toen heb ik I-TV gebruikt. Daarvoor heel lang niet. Wel toen I-TV er anders uit zag, volgens mij werkte het toen wel.
Kun je me verder je klantnummer doorgeven en het MAC adres van de box.
Klantnummer: xxxxxxxxx. MAC adres Humax: xxxxxxxxxx
Bedankt vast voor je moeite!

Groet, Paul

Ik zou je info even per PM sturen ipv openbaar te maken..
 
follow-up?

Het werkt nog steeds niet.

Ik heb inmiddels ook de signasterkte kwaliteit gemeten van de opgegeven frequenties in mijn gebied (zoals elders op dit forum beschreven is). Maar hier is ook niets mis mee. Allen 50%/100%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan