• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax niet geschikt voor lange vakantie?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tempel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tempel

Ik ben de afgelopen weken veel weg geweest, en wou vannavond even kijken hoe vol de harde schijf van de Humax was, om te zien of ik al opnames over moest zetten naar mijn PC, of dat ik daarmee nog tot volgende week kon wachten. (Ik gebruik een 500 GB schijf, dus daar kan vrij veel op.)

Wat schetst mijn verbazing: bij het aanzetten van de Humax krijg ik een 'E19 preview periode verlopen' melding op alle kanalen behalve NL1. :evil:
Pas nadat ik de Humax enkele minuten aan stond, kon ik weer naar andere zenders zappen.
De laatste opnames zijn van 17/7 en die zijn rond 21.00 uur afgebroken. Ik ben door dit geintje dus 5 dagen aan opnames misgelopen. :evil:

Blijkbaar kan de Humax er niet goed tegen als die langere tijd (in mijn geval sinds 7/7, dus 10 dagen) op stand-by staat, en alleen gebruikt wordt voor ingeprogrammeerde opnames.
Mist hij hierdoor soms een verlengingssignaal voor de geldigheid van de smartcard?? Ik dacht dat de Humax ook in stand-by stand contact met het netwerk hield.

Continue aan laten staan is voor mij echter ook geen optie, omdat dit veel meer energie kost. Ook zal dat vanwege de timeshift functie niet optimaal zijn voor de levensduur van de harde schijf.
 
denk dat het meer te maken heeft met de storingen die vanaf de 18e voorkwamen...
 
Zo te lezen echt weer een gevolg van het reboot bug waar nog steeds de oplossing niet voor is vrijgegeven aangezien de opname exact op een heel uur is afgebroken.
De oplossing is er al wel alleen Irdeto moet nog testen volgens het laatste bericht van anoniem hier over op 4 juli https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=106439&postcount=90.
Ik heb om deze reden de humax maar niet geprogrammeerd in de vakantie, vorig jaar is het bij mij op deze manier ook mis gegaan en wel op de eerste vakantie dag :evil:.

/HB
 
Ook zal dat vanwege de timeshift functie niet optimaal zijn voor de levensduur van de harde schijf.
Ik denk dat een harde schijf die continue draait, i.pv. onregelmatig, langer mee gaat .
Is het energieverbruik zoveel hoger dan? Meestal maakt het bij de thans gebruikte decoders niet veel uit of ze aan staan of stand-by.
 
Ik denk dat een harde schijf die continue draait, i.pv. onregelmatig, langer mee gaat .
Is het energieverbruik zoveel hoger dan? Meestal maakt het bij de thans gebruikte decoders niet veel uit of ze aan staan of stand-by.

Omdat ik in het verleden ook nog wel eens problemen had met gemiste opnames en dergelijke, laat ik de humax sinds een half jaar continu aan staan. Sindsdien heb ik eigenlijk vrijwel geen problemen meer met gemiste opnames, reboots etc.
Of het meer stroom kost? Vast wel, maar niet spectaculair meer, want de energienota is net binnen en die viel nogal mee, ondanks ook nog de aanschaf van een plasma-tv...
 
Ik denk dat een harde schijf die continue draait, i.pv. onregelmatig, langer mee gaat .
Het probleem is niet dat de harde schijf continue draait (want daar kan die wel tegen), maar dat er door de time-shift functie ook continue naar de harde schijf geschreven wordt. Oftewel: de koppen zijn continue in beweging. En dat is toch iets belastender dan alleen maar het draaien van de platters.
Is het energieverbruik zoveel hoger dan? Meestal maakt het bij de thans gebruikte decoders niet veel uit of ze aan staan of stand-by.
Ik zal als ik van de week weer thuis ben de Humax eens een tijdje achter een verbruiksmeter hangen.
 
Ik zal als ik van de week weer thuis ben de Humax eens een tijdje achter een verbruiksmeter hangen.
Heel goed. Ik ben zelf ook wel benieuwd. Ik ging uit van bv. de Samsung SD decoder, die verbruikt 12,5 watt en in stand-by 12 watt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ie in stand-by alleen een zwart beeld naar de TV stuurt en verder alles hetzelfde blijft i.v.m. updates van de EPG etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan