Ik vind het aantal issues met de 5200C eigenlijk best meevallen (misschien ben ik ook al wel wat gewend na de eerdere ervaringen met een Samsung DCB-P850R en een KiSS DP-55

. Zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om een opvolger te laten staan. Maar ik heb mijn 5200C ook nog maar net dus ga echt niet meteen weer een nieuwe aanschaffen.
Een lijstje met bugs waarom ik nog even niet naar een eventuele nieuw model zou gaan, al verwacht ik zeker dat Humax ze gaat oplossen (vandaar dat ik ook even zou wachten):
- onvoorspelbaar gedrag met opnemen, veel corrupties met opname
(onderzoek bij Humax loopt)
- TV portal gebruik niet gelijktijdig met een geplande opname
- geen HBO On Demand
(onderzoek bij HBO en Humax loopt)
- probleem met DVD/HD recoders, beveiligingsmelding
- "grijze rand" bug bij instelling van HD-TV
De reden dat ik dus niet snel bij uitkomen een decoder, welk merk dan ook, zou kopen zit hem met name in de tijd die het kost voordat er een update/fix komt. Dit is echt maanden, zo niet een jaar. Dat is veel te lang, zeker als er zware bugs inzitten (opname issues). Dat een apparaat niet geheel werkt zoals in de test-omgeving is nog tot daaraan toe, als het dan in een maand gefixed is zal je niemand horen. Maar huidige stand is dat het 9 tot 12 maanden duurt en dat is voor mij nu echt een absolute no-go. :no:
Heb weken gehad dat 30 tot 50% van de opnames niet te gebruiken was. De 5200 kost rond de 350,- en koop je juist voor opnemen, anders zou ik de 5100 wel hebben gekocht voor rond de 150,-, welke eventueel tot een PVR te maken is. Prijsverschil van 200,- euro is te fors om de bugs voor lief te nemen, toch?
Edit: Wel zou ik mij aanmelden als Humax een praktijk test omgeving onder de Humax gebruikers zou opzetten. Zodat eventuele praktijk bugs er voor lancering uitgehaald kunnen worden. Gratis testen van het nieuwe product in een echte gebruikers omgeving. Want ik ben van mening dat Humax wel de beste potentie decoders heeft..... (en nee dan zou ik niet de test decoder willen houden als compensatie)