• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD 5300c

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DeeJee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DeeJee

Vanaf begin maart zal de Humax IRHD 5300C op de markt komen. Deze ontvanger is gecertificeerd door Ziggo. En zal qua mogelijkheden gelijk zijn aan de Humax 5100C, dus ook een TV Portal voor iTV maar geen PVR.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een linkje? Ik kan hier namelijk (nog) helemaal niets over vinden :wink:
 
En zal qua mogelijkheden gelijk zijn aan de Humax 5100C, dus ook een TV Portal voor iTV maar geen PVR.

De 5100c kan wel degelijk programma's opnemen: wel PVR maar beperkt tot een enkele tuner. Hoe moet ik dat “gelijk” nu precies zien?
 
Heb je een linkje? Ik kan hier namelijk (nog) helemaal niets over vinden :wink:

Ik heb deze informatie van de helpdesk. Mij werd alleen dit verteld, medewerker kende deze ontvanger ook nog niet. Alleen dat ie nieuw, blijkbaar, is en dat ie binnenkort uit komt.
 
5300

Aan de nummer volgorde zou je denken dat het dan boven de 5200 komt te staan.
Zou vreemd zijn als een 5300 minder kan dan de 5200.
Ik hoop alleen dat dit niet het geval is, ik heb net de 5200 gekocht.
 
Aan de nummer volgorde zou je denken dat het dan boven de 5200 komt te staan.
Zou vreemd zijn als een 5300 minder kan dan de 5200.
Ik hoop alleen dat dit niet het geval is, ik heb net de 5200 gekocht.

Haha Hmm ja zit wat in idd:eek:.. Ik heb ook net de 5200C, heb de 5050C een maand geleden ingeruild voor de 5200C om gebruik van iTV te kunnen maken.
 
5300 is al een nummer binnen de humax familie. Grote kans dat deze niet voor een nieuwe decoder wordt gebruikt.

Verder is de 5200 nog vol in de storingsonderzoek. Humax NL zou wel gek zijn nu een nieuwe decoder te lanceren, wie gaat deze als eerste kopen? Ik niet, ik bedoel de 5200 is echt een topper, alleen nog niet betrouwbaar genoeg en daarmee zeg ik geen gekke dingen.

Een nieuw model = nieuwe issues.... mij even niet gezien, ik wacht voor nu wel even een paar maanden na uitkomen, zeker met een nieuw model tewijl de huidige issues niet opgelost zijn met de 5200.
 
Ik vind het aantal issues met de 5200C eigenlijk best meevallen (misschien ben ik ook al wel wat gewend na de eerdere ervaringen met een Samsung DCB-P850R en een KiSS DP-558). Zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om een opvolger te laten staan. Maar ik heb mijn 5200C ook nog maar net dus ga echt niet meteen weer een nieuwe aanschaffen.
 
Ik vind het aantal issues met de 5200C eigenlijk best meevallen (misschien ben ik ook al wel wat gewend na de eerdere ervaringen met een Samsung DCB-P850R en een KiSS DP-558). Zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om een opvolger te laten staan. Maar ik heb mijn 5200C ook nog maar net dus ga echt niet meteen weer een nieuwe aanschaffen.

Een lijstje met bugs waarom ik nog even niet naar een eventuele nieuw model zou gaan, al verwacht ik zeker dat Humax ze gaat oplossen (vandaar dat ik ook even zou wachten):

- onvoorspelbaar gedrag met opnemen, veel corrupties met opname (onderzoek bij Humax loopt)
- TV portal gebruik niet gelijktijdig met een geplande opname
- geen HBO On Demand (onderzoek bij HBO en Humax loopt)
- probleem met DVD/HD recoders, beveiligingsmelding
- "grijze rand" bug bij instelling van HD-TV

De reden dat ik dus niet snel bij uitkomen een decoder, welk merk dan ook, zou kopen zit hem met name in de tijd die het kost voordat er een update/fix komt. Dit is echt maanden, zo niet een jaar. Dat is veel te lang, zeker als er zware bugs inzitten (opname issues). Dat een apparaat niet geheel werkt zoals in de test-omgeving is nog tot daaraan toe, als het dan in een maand gefixed is zal je niemand horen. Maar huidige stand is dat het 9 tot 12 maanden duurt en dat is voor mij nu echt een absolute no-go. :no:

Heb weken gehad dat 30 tot 50% van de opnames niet te gebruiken was. De 5200 kost rond de 350,- en koop je juist voor opnemen, anders zou ik de 5100 wel hebben gekocht voor rond de 150,-, welke eventueel tot een PVR te maken is. Prijsverschil van 200,- euro is te fors om de bugs voor lief te nemen, toch?

Edit: Wel zou ik mij aanmelden als Humax een praktijk test omgeving onder de Humax gebruikers zou opzetten. Zodat eventuele praktijk bugs er voor lancering uitgehaald kunnen worden. Gratis testen van het nieuwe product in een echte gebruikers omgeving. Want ik ben van mening dat Humax wel de beste potentie decoders heeft..... (en nee dan zou ik niet de test decoder willen houden als compensatie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan