Humax ihdr-5200 bug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gsx-r

Hallo allemaal,

langs deze weg hoop ik antwoord te krijgen op een brandende vraag.
Ik heb sinds kort de Humax ihdr-5200c gekocht zodat ik video on demand kan kijken.
Maar nu het volgende probleem:bij het bekijken van een film,maakt niet uit welke of het nu een betaalde is of een gratis,maar na een tijdje stopt de film en krijg ik de melding:session torn down bij the reason (60).

Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand misschien wat het kan zijn?

Groet jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Rowdy

Mijn signaalsterkte ligt rond de 30% maar heb geen sneeuw of ruis op de normale kanalen.
Kwaliteit is 100%.
Het rare is dat ie er bij on demand film kijken bijna aan het einde van de film die melding geeft dus nooit aan het begin of halverwege de film.

Dus kort gezegd hij geeft de melding tegen het einde van een film.

Gr jan
 
Hallo Rowdy

Mijn signaalsterkte ligt rond de 30% maar heb geen sneeuw of ruis op de normale kanalen.
Kwaliteit is 100%.
Het rare is dat ie er bij on demand film kijken bijna aan het einde van de film die melding geeft dus nooit aan het begin of halverwege de film.

Dus kort gezegd hij geeft de melding tegen het einde van een film.

Gr jan

Oei, signaalsterkte van 30% zou op zich wel de reden kunnen zijn, dat is echt aan de lage kant. De foutmelding lijkt ook echt aan te geven dat je Humax de verbinding met de andere kant kwijt is.
Dat het altijd aan het einde is, is wel gek. Maar misschien dat je voor de test toch je Humax dichterbij het AOP kunt aansluiten en eens kijken wat dan je kwaliteit is en of het dan beter gaat.
Ik neem aan dat je de software van de Humax al wel hebt bijgewerkt naar de meest recente versie?
 
jazeker ik heb de software geupgrade naar 1.00.24 maar het kan kloppen dat het per zender verschilt kwa ontvangst?want bij veel zenders zit ik op de 52% en andere weer om en nabij de 30.heeft dat ook invloed op demand?
zojuist heb ik de fabrieksinstellen even gereset en nu eens kijken wat ie dan doet

gr
 
jazeker ik heb de software geupgrade naar 1.00.24 maar het kan kloppen dat het per zender verschilt kwa ontvangst?want bij veel zenders zit ik op de 52% en andere weer om en nabij de 30.heeft dat ook invloed op demand?
zojuist heb ik de fabrieksinstellen even gereset en nu eens kijken wat ie dan doet

gr


Het is allebei sowieso aan de lage kant.
Het kan inderdaad wel variëren, het kan zijn dat in jouw huis / bekabeling bepaalde frequenties meer last hebben van storing dan andere.
Maar ik zou dus zeker nog even proberen om de Humax direct bij het Abonnee-Overname-Punt aan te sluiten, waar de groene kabel dus binnenkomt of in elk geval zo dicht mogelijk daarbij, voor eventuele splitters en dergelijke.
Ookal heb je eventueel al een versterker, dan is het ook mogelijk dat die voor verstoring zorgt als die niet op de juiste plek is aangesloten. Ook gebruikte kwaliteit kabel en connectoren kunnen een rol spelen.

Maar om dat dus even uit te sluiten of bevestigen, moet je de Humax eigenlijk direct op het aop even aansluiten, eventueel even met een kleine slaapkamer of campingtv die je ook makkelijk daar naartoe kunt halen.

En anders kun je ook altijd proberen Ziggo even te bellen en dit aan te geven, misschien kunnen zij vanaf afstand nog iets zien of controleren.
Of je moet toevallig iemand kennen met ook een Humax die goed werkt, dan kun je die van jou daar eens aansluiten. Als het dan niet goedgaat, dan zit het toch in jouw Humax. Gaat het dan wel, dan is het je signaal thuis of je bekabeling.

Bij on-demand gaan de bedieningssignalen via internet, maar de echte streams komen gewoon via de kabel.
 
Hallo allemaal,

langs deze weg hoop ik antwoord te krijgen op een brandende vraag.
Ik heb sinds kort de Humax ihdr-5200c gekocht zodat ik video on demand kan kijken.
Maar nu het volgende probleem:bij het bekijken van een film,maakt niet uit welke of het nu een betaalde is of een gratis,maar na een tijdje stopt de film en krijg ik de melding:session torn down bij the reason (60).

Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand misschien wat het kan zijn?

Groet jan

Bel Ziggo en vraag wat sessie gestopt voor de reden foutcode (60) betekend.
Daar je aangeeft dat voor de rest alles goed werkt.
Signaalsterkte is bij veel gebruikers verschillend zegt dus niet alles kwaliteit en ber wel.

Gr.Arno
 
jazeker ik heb de software geupgrade naar 1.00.24 maar het kan kloppen dat het per zender verschilt kwa ontvangst?want bij veel zenders zit ik op de 52% en andere weer om en nabij de 30.heeft dat ook invloed op demand?
zojuist heb ik de fabrieksinstellen even gereset en nu eens kijken wat ie dan doetgr

Reset zal in dit geval waarschijnlijk niet helpen.

Test ook nog even je beide Tuners soms is de ene gevoeliger dan de ander.
Dit kan door bv. 5 min. op Tuner 1 NED 1 op te nemen en dezelfde tijd een programma op RTL4, kijk naar de tuner signaalwaarden, noteer ze en draai de opname situatie op dezelfde zenders hierna om.
Ben benieuwd naar de uitkomst.

Rowdy heeft je aangeraden je Humax rechtstreeks op de AOP (is binnenkomend coaxcontactdoos met een korte kabel niet langer dan 2 mtr aan te sluiten, neem daarvoor ook goede kwaliteit signaalkabel en monteer daar stalen connectors aan (mogen best van Gamma of Action zijn, dit is van elektronicaketen ELRO).

Mocht het signaal aanmerkelijk hoger uitkomen, dan weet je wat je te doen staat, velen hebben meerdere TV's met splitters afgetakt, dit kon nog met Analoge TV, maar met Digitale TV zul je dit anders moeten oplossen.
Plaats dan bij de AOP een signaal versterker met meerdere uitgangen, als je tenminste op andere kamers nog TV wilt zien.
Voorzie de huisinstallatie in de woonkamer van een Digitaal keurmerk kabel die zonder onderbrekingen naar je Humax RF In gaat en eventueel een korte kabel van de Humax RF Out naar je TV om Analoog te kunnen kijken. Werk alle verbindingen met een stalen connector af.

Gerard.
 
heren dank voor uw hulp/reactie ik ga hier eens mee aan de slag.kijken of ik iets kan vinden.ik heb geen versterker ertussen maar de tv word wel gesplitst beneden.2 kabels gaan er naar boven.ik heb wel kwaliteitsproducten genomen zoal kabelwerk en connectoren.
nog een korte vraag..kan mijn humax ook kapot zijn of denken jullie dat het echt een signaal storing is?bij mijn instellingen staat trouwens dat upgrade datum julie 2012 is.ik heb hem met deze versie gekocht en niet zelf geupgrade.in mijn begin vraag komt dat misschien zo over.

gr jan
 
heren dank voor uw hulp/reactie ik ga hier eens mee aan de slag.kijken of ik iets kan vinden.ik heb geen versterker ertussen maar de tv word wel gesplitst beneden.2 kabels gaan er naar boven.ik heb wel kwaliteitsproducten genomen zoal kabelwerk en connectoren.
nog een korte vraag..kan mijn humax ook kapot zijn of denken jullie dat het echt een signaal storing is?bij mijn instellingen staat trouwens dat upgrade datum julie 2012 is.ik heb hem met deze versie gekocht en niet zelf geupgrade.in mijn begin vraag komt dat misschien zo over.

gr jan
Er is waarschijnlijk niets aan de hand met de Humax, maar om uit te sluiten dat er een minder signaal gevoelige Tuner in kan zitten (wat soms het geval is) vraag ik je op de AOP de test van beide tuners te doen.

Succes, Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan