• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax ihdr 5050c

  • Onderwerp starter Harm van Goor
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Harm van Goor

Sinds 2 jaar gebruik ik een Humax iHDR 5050c digitale ontvanger. De eerste weken veel problemen gehad met regelmatig wegvallen beeld(2a3 seconden).
De leverancier heeft het apparaat in die tijd 3 maal vervangen. Daarna 1 jaar geen problemen gehad. Vorig jaar weer regelmatig wegvallend beeld en na contact met Ziggo en controle van de instellingen was het probleem verholpen. Nu weer dezelfde problemen 3 à 4 maal per avond valt het beeld korte tijd weg.
Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing?

Harm
 
Misschien de laatste reactie eens proberen
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36695

Je zou ook even kunnen kijken of er mogelijk een firmwareupdate voor je TV is. Sommige TV's vooral Philips schijnt nog wel eens een HDMI handschake probleem te hebben.

Op zich zal het laatste niet veel doen aangezien het een jaar lang goed heeft gewerkt. Maar even proberen kan zeker geen kwaad.
 
De HDMI-kabel vervangen zou ook kunnen helpen, dat loste het in mijn geval op. Hoeft geen dure te zijn.
 
3 à 4 maal per avond valt het beeld korte tijd weg.

Wat bedoel je daar precies mee ?
Zie je blokjes in beeld en stoort het beeld, maar zie je nog wel menu's en zo van je ontvanger, of bedoel je dat je scherm zwart/blauw wordt en je dus geen hdmi verbinding meer hebt tussen je ontvanger en je TV ?

Het eerste kan komen door een slecht kabelsignaal, het tweede door hdmi problemen die aan je TV of kabels kunnen liggen (zie reacties van haas en migroen). Wat voor merk/type tv gebruik je ?
 
Vraag: valt het beeld weg bij afspelen van opnames of bij live TV? En welke zenders, toevallig de RTL zenders?

Als het nml bij afspelen van opnames is lijkt het op de problemen met skipjes in opnames die de Humax 5200 regelmatig parten hebben gespeeld op alleen de RTL zenders.
Helaas lijkt daar nog steeds geen definitieve oplossing voor gevonden omdat het soms spontaan weer terug komt. Lijkt een combinatie te zijn van problemen in het Ziggo signaal en de Humax 5200 die daar gevoelig voor is.
Wellicht dat ook de 5050 hier iets van meekrijgt?

Anders zie de andere twee reacties.
 
Bij RTL geen problemen hier. doe ons een plezier en kan je de signaal sterkte er ook bij plaatsen en of je meerdere tv + splitter hebt?

Ik heb zelf geen "skipjes" met opgenomen materiaal.

Heb je het wegvallen ook met opnemen/opgenomen programma's ?
 
Bij RTL geen problemen hier. doe ons een plezier en kan je de signaal sterkte er ook bij plaatsen en of je meerdere tv + splitter hebt?

Ik heb zelf geen "skipjes" met opgenomen materiaal.

Bij de klachten op de 5200 verschilde het ook echt van persoon tot persoon, en bij dezelfde persoon zelfs van periode tot periode. En blijkt het een nauwelijks te reproduceren issue.

Wil overigens niet beweren dat dus de 5050 hetzelfde probleem heeft, alleen klonk het issue van topicstarter dus enigzins bekend voor mij als 5200 gebruiker.
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal nog wat extra informatie geven om een zo goed mogelijk beeld van de klacht te krijgen.
De klacht is duidelijk alleen wegvallen van het beeld dus echt op zwart. Dat duurt dan 3 seconden waarna het beeld weer terug keert.
TV is een Philips 32pfl9632D/10. Signaalsterkte is op NL 1-2 en 3 44%. Op de RTL zenders 52%. Ik maak gebruik van een signaalversterker. Zonder versterker is het signaal op NL 1-2 en 3 24% en op de RTL zenders 31%. Ik heb wel gemerkt dat het signaal nogal wisselt in sterkte. Ik ga alle aansluitkabels inclusief de HDMI kabel en versterker controleren en/of vervangen. Ik houd jullie op de hoogte over het vervolg.

Harm
 
wevallend beeld:

Harm van Goor:

Dit probleem heb ik ook gehad, na lang (uit)zoeken blijkt dat bij de Phillips
"beeldformaat" instellingen jouw configuratie op "niet op schaal" ingesteld moet worden!! uiteraard wel via HDMI!!
Probeer het eens uit,bij mij ging dit prima. ( TV. 42pfl9632 )
 
Bedankt voor de tip. Heb de TV ingesteld. Nu maar afwachten of het goed gaat.

Harm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan