• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax blijft vaak "vasthangen"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DigiBozz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DigiBozz

Ik ben reeds 3 jaar een tevreden gebruiker van de 5050.
Maar......... sinds een maand ongeveer "hangt" de Humax zich regelmatig op. Dit kan gebeuren als ik naar een andere zender zap, dan blijft tijdens het omschakelen het beeld zwart, de infobalk blijft in beeld.
Ook Als je een zender op pauze zet en daarna weer start kan dit gebeuren. Ik kan dit alleen weer verhelpen door met de schakelaar aan de achterzijde de Humax uit/aan te zetten.

Ik twijfel over de harddisk (zit nog de originele 320Gb in), maar opgenomen programma's hangen nooit vast. Hier kan ik alles mee.

Het lijkt helaas steeds erger te worden, misschien heeft iemand nog tips voor me, voordat ik een nieuwe harddisk koop.
 
Fragmentatie? Dat zou allerlei operaties kunnen vertragen, bijvoorbeeld het wissen van de tijdelijke opname voor timeshiften, waardoor de decoder tegen bufferproblemen aanloopt. Als je er toch over denkt om de schijf te vervangen kun je net zo goed eens kijken of opnieuw formatteren helpt.
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Goede tip inderdaad dat de schijf mss de-fragmentatie nodig heeft (oftewel formatteren helaas).
Door het vele gebruik, opnemen en wissen zou dit idd kunnen.
Ik hoop dat het dit is, kan ik alleen niet op zeer korte termijn doen omdat de schijf nog voor ongeveer 80% vol is.

Leuke tip misschien voor de Bug/wish list: Defragmentatie optie.
 
Na een maand heb ik eindelijk alles van mijn harddisk kunnen kijken en kon de harddisk geformatteerd worden.
En jawel hoor, door de goede tip van "Zapp Brannigan" heb ik de schijf geformatteerd en kan nu weer kijken (en opnemen) zonder dat de Humax weer vasthangt.
Hij werkt nu weer perfect. Het enige wat ik er nu aan over heb gehouden is dat ik heel erg snel kan vooruitspoelen. 64x leek al snel, maar nu is het misschien al 128x :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan