• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax als DNLA server met Panasonic DMP-BD 75

  • Onderwerp starter Onderwerp starter iMark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

iMark

Deze week hebben we wat nieuwe apparatuur gekocht, waaronder een nieuwe Sony Blurayspeler en een Humax iHDR 5200c.

Onze vorige Blurayspeler is nu naar de slaapkamer verhuisd (samen met de Cisco doos).

Omdat er door de vorige bewoners van dit huis een ethernetaansluiting in de slaapkamer is aangelegd, heb ik de Panasonic met de router verbonden. (Hij begon meteen de firmware te updaten, dus de verbinding werkt.)

Daarna heb ik getest of de DNLA software in de Panasonic ook andere apparaten op het netwerk ziet. Inderdaad ziet hij de Humax en doet hij een poging om opgenomen video af te spelen. Na ongeveer een minuut stopt hij echter met proberen en komt het menu met opgenomen programma's weer terug.

De Humax in de woonkamer is met een W-LAN stick draadloos verbonden met de router. Ik heb geen problemen met ftp naar mijn Mac en ook VOD werkt.

Iemand een idee of het probleem aan de kant van de Panasonic ligt en wat er eventueel aan te doen is? Er zijn natuurlijk grotere problemen in deze wereld maar het zou leuk zijn als het zou werken.
 
Het kan zijn dat de Panasonic het formaat dat de Humax stuurt niet aan kan.
 
Je moet eerst even vaststellen of er eventueel en netwerk probleem is met je Humax, of dat het een TV probleem is.

Je kunt daarvoor eventueel proberen of je vanaf een PC wel de bestanden van de Humax 5200 kunt afspelen met een DLNA speler voor de PC.

Je kunt hiervoor heel goed VLC player versie 2 gebruiken. Deze is gratis en kun je hier downloaden.

Kies als je de nederlandse versie van VLC gebruikt de volgende menu's:
Weergave, dan:
Afspeellijst, dan:
Lokaal Netwerk, dan:
Universele Plug'nPlay

Je moet dan de Humax zien staan, soms duurt het even voor de Humax gedetecteerd wordt.

Vervolgens zie je in de map "My Video" de opgenomen bestanden staan die je met VLC kunt afspelen. In Windows 7 zie je ook de Humax 5200 staan, maar de bestanden kun je niet standaard afspelen met windows mediaplayer. Met VLC gaat dat goed.

Werkt dat wel allemaal goed in VLC, dan moet je op zoek naar een firmware update van je TV of zoeken op internet naar tips over deze TV in combinatie met DLNA
 
Net als Jan wil ik je duidelijk maken dat de Panasonic geen Mediaplayer is en de bestands formaten maar beperkt kan afspelen.
Als je een echte mediaplayer b.v. Mede8er 400X2 (€77) aansluit kan die het wel. Een mediaplayer heeft bijna alle containers en codecs met de meest voorkomende formaten.

Gerard.
 
Ik heb nog eens goed naar de specificaties van de Panasonic gekeken. Die kan inderdaad maar een beperkt aantal codecs laten zien.
We hebben hem vorig jaar als eenvoudige Bluray speler gekocht. Dat doet hij heel goed. Jammer dat het DNLA-gedeelte zo beperkt is, maar toen we het apparaat kochten wisten we niet dat we een jaar later met heel andere apparatuur zouden spelen

Bedankt voor alle duidelijke antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan