• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5200c

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Winston

Ik maak sinds 4 maanden gebruik van de Humax 5200c.
Op de een if andere manier loopt de decoder vast, de enige remedie is het aan en uit zetten van de decoder

Herkent iemand dit, en is er een oplossing?
 
Ik maak sinds 4 maanden gebruik van de Humax 5200c.
Op de een if andere manier loopt de decoder vast, de enige remedie is het aan en uit zetten van de decoder

Herkent iemand dit, en is er een oplossing?

Kijk of je de laatste FW update hebt, moet zijn V1.0029
Systeeminfo = Menu-Instellingen-Systeem-Systeeminfo
Software update = Menu--Instellingen Irdeto software opwaardering

Is dit alles goed dan raad ik je aan een harde Fabrieksinstellingen reset te doen. de meeste bugs worden hierdoor verholpen.
Menu-Instellingen-Installatie-Fabrieksinstellingen.
Het vierkante hokje NIET aanvinken, want dan wordt er ook geformatteerd en ben je al je opnamen kwijt.
Wel dien je al je persoonlijke instellingen opnieuw te doen, zoals Favorieten en ingestelde opnamen.
Zet de instellingen van energiebesparen beide op UIT deze veroorzaken ook bugs, tevens start de Humax sneller op en het meer stroom verbruik is nihil te noemen.

Gerard.
 
ook weer zo'n volhouder op dit forum; de energie-stand geeft bugs.

Op meerdere 5200's (5stuks in meerdere huishoudens) nog nooit iets van gemerkt.
 
@ Marans, dit is beslist niet waar lees maar eens diverse forums van Ziggo door,de één heeft er wel last van en de ander niet.
Als ik zo tijdens mijn ervaring gedurende het volgen van diverse reacties terugkijk, biedt energie besparing voor veel gebruikers een beter resultaat.
Misschien voor jou niet, laten we het daarop houden. Dat is immers jou keus.

Gerard.
 
ook weer zo'n volhouder op dit forum; de energie-stand geeft bugs.

Op meerdere 5200's (5stuks in meerdere huishoudens) nog nooit iets van gemerkt.

[off-topic]
Wat voeg je nu toe aan de hulp vraag?
[/off-topic]

Er zijn diverse problemen geweest en zo nu en dan nog met deze type decoder. Waarbij er soms een (tijdelijke) oplossing lijkt welke toch weer terugkomt op fabriekssettings / energie settings. Echter is er door niemand een goed onderzoek gedaan (en voor klanten ook niet mogelijk) om te bepalen waar nu de werkelijke oorzaak zit.

Dus is het op zijn minst te proberen, en voor sommige mensen was het de oplossing van vage klachten.

Het argument: ik ken 5 situaties waar het geen verschil maakt is het zelfde beweren dat inbraak niet bestaat omdat het nog nooit iemand die je kent is overkomen....

Ben wel benieuwd of het TS heeft geholpen overigens.
 
[off-topic]
Wat voeg je nu toe aan de hulp vraag?
[/off-topic]

omdat ik om dezelfde reden het antwoord van koopman ook geen volledige hulp vind.
geef dan aan (zoals hij later wel netjes doet) dat het voor kan komen, dat de energie stand voor wat bugs kan zorgen.
dit naar aanleiding van reacties op het forum. geef dan het advies om dit zelf uit te testen bij zijn humax.

als ik namelijk reacties lees in topics wat betreft bugs, dan denk ik dat de helft al geschrapt kan worden, als men het apparaat eens goed, en waar het voor bedoeld is, zou gebruiken.
 
Humax status

Ondanks dat ik de goed bedoelde tips van harte heb genomen heeft het niet voor verbetering gezorgd.
Contact met Ziggo help desk, decoder wordt ter reparatie aangeboden.
Hopelijk vinden zij het euvel, zo niet dan wordt er een nieuwe toegezonden van wege de jonge leeftijd van 4 maanden.
Gelukkig had ik nog een oude decoder welke ik nu tijdelijk weer in gebruik heb.

dank voor het meedenken:thankyou:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan