• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5200c: Ziggo > UPC > Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sl!der

Hoi allen,

Ik heb een vrij specifieke vraag die ik nog niet heb kunnen vinden online. Komt neer op mijn verschillende verhuizingen en fusie van UPC/Ziggo.

Jaren lang was ik tevreden gebruiker van een oude Ziggo 3-in-1 abo in Gorcum, Ziggo is daar enige aanbieder van kabel.
Daar heb ik ook een 2x smartcard, PCMCIA module en een Humax 5200c gebruikt.

Nu ben ik verhuist naar Bennekom, waar alleen UPC leverbaar was. Dit gebeurde vlak voor de fusie met Ziggo.
Daar heb ik weer een All-in-1 pakket, met een UPC Horizon box. UPC gebruikt(e) geen smartcard systeem zoals iedereen vast wel weet.
Mijn oude Ziggo apparatuur heb ik nog over nu.

Na de fusie zit ik dus weer bij Ziggo, op papier. Met hun smartcards weer als optie.


Nu vind ik de Horizon box niet erg fijn werken. A.B. is onhandig, box is traag. Horizon opties gebruik ik nooit.

Graag zou ik weer mijn Ziggo Humax 5200C willen gebruiken. En mijn PCMCIA module+smartcard.
Maar dan heb ik alleen de free-to-air zenders, zoals je bij een standaard DVB tuner beschikbaar hebt.

Nu heb ik wel gevonden dat ik in feite nog een oud UPC abo heb, die ik kan overzetten naar Ziggo's eigen abo. En dat smartcards tegenwoordig irritant per maand te huren zijn.
Maar ik heb nog een smartcard en de Humax.

Is er geen andere optie dan alles over te zetten naar Ziggo en extra te gaan huren?

Als voorbeeld: Mijn ouders zitten in Ziggo gebied, werd UPC netwerk en al hun spullen (smartcards en Humax) werken nog. Maar dat is dus een Ziggo eigen abo, zit daar het verschil dan in?
 
Daar is geen optie voor, als ik inlog bij Ziggo.
Als ik met mijn ouders account inlog, wel.

Zal ook het verschil zijn tussen oud Ziggo en oud UPC accounts.
 
Als je ouders nog niet aan het maximum van 5 smartcards zitten kun je natuurlijk altijd jouw smartcards aan hen geven. Zelf heb je er toch niets meer aan. Als ze dan daar geregistreerd staan kun je ze actief maken via hun mijn-ziggo account. Ze werken dan als het goed is ook in UPC gebied in een Humax 5200.
 
Helaas dat ook niet. Ik heb 1 van hun smartcards te leen daarvoor.
Maar ik krijg de Humax er niet mee aan te praat, CI+ module ook niet.

Blijft er op neer komen dat er onderhuids toch verschil blijft tussen de abo's, lijkt het op.

Maar nu is mijn abo in prijs verhoogt, alle oud UPC gebruikers zijn nu gelijk getrokken met de Ziggo gebruikers.

Maar net nog als test met beide accounts ingelogd. Het uiterlijk van beide Mijn Ziggo pagina's is ook compleet anders. Andere opties, ander uiterlijk.
En weer, ik geen Smartcard optie, ouders account wel.
 
Je gebruikt toch wel een actieve smartcard van je ouders? Eentje die in de kast lag zal niet werken.

Ook duurt het soms wel een paar uur, voordat je combi aktief wordt.

Echter ik ben bang dat op jouw adres de decodering anders is dan bij jouw ouders. Jij bent origineel UPC, je ouders origineel Ziggo. Beide hadden verschillende decoderingen en dat zit in je abo.

Zet je humax eens bij je ouders met de geleende smartcard en kijk wat er gebeurt.
 
Zover ik begrepen heb zijn op de achtergrond UPC en Ziggo nog 2 gescheiden bedrijven.

UPC = Ziggo Services B.V.
Ziggo = Ziggo B.V.

En zijn de gekochten smartcards die werken met een IRDETO codering ook alleen in het Ziggo B.V. gebied. Zolang er nog losse smartcards te koop zijn dan.

Wat je misschien wel kan proberen is de smartcard's te laten activeren op iemand's adres die woont in een Ziggo B.V. gebied. Als de kaart dan werkt kun je deze mee nemen naar je eigen adres in het Ziggo Services B.V. gebied en kijken of deze dan werken. Maar ik durf niet te zeggen of dit werkt.
 
Je gebruikt toch wel een actieve smartcard van je ouders? Eentje die in de kast lag zal niet werken.

Ook duurt het soms wel een paar uur, voordat je combi aktief wordt.

Echter ik ben bang dat op jouw adres de decodering anders is dan bij jouw ouders. Jij bent origineel UPC, je ouders origineel Ziggo. Beide hadden verschillende decoderingen en dat zit in je abo.

Zet je humax eens bij je ouders met de geleende smartcard en kijk wat er gebeurt.
Jazeker, smartcard is actief, op hun account.

Tussen mijn 2 woningen in, heb ik kort bij hun ingewoond als overbrugging. Mijn smartcards op hun account erbij gezet en daar 6 maanden op tv gekeken zonder problemen. Ook op de CI+ en Humax.
Dus ik weet dat smartcard en Humax, zeker als combi, werken.

Ik ben dus ook bang dat het niet gaat werken vanwege de coderingen van beide locaties/abo's. Dat probeer ik dus zeker te weten, als iemand daar ervaring mee heeft.
 
Je gebruikt toch wel een actieve smartcard van je ouders? Eentje die in de kast lag zal niet werken.

Ook duurt het soms wel een paar uur, voordat je combi aktief wordt.

Echter ik ben bang dat op jouw adres de decodering anders is dan bij jouw ouders. Jij bent origineel UPC, je ouders origineel Ziggo. Beide hadden verschillende decoderingen en dat zit in je abo.

Zet je humax eens bij je ouders met de geleende smartcard en kijk wat er gebeurt.

Zowel de Irdeto als de Nagravision codering wordt doorgegeven in het Ziggo B.V. gebied. Als dit ook het geval is in het Ziggo Services gebied zou een geactiveerde kaart gewoon moeten werken.
 
Jazeker, smartcard is actief, op hun account.

Tussen mijn 2 woningen in, heb ik kort bij hun ingewoond als overbrugging. Mijn smartcards op hun account erbij gezet en daar 6 maanden op tv gekeken zonder problemen. Ook op de CI+ en Humax.
Dus ik weet dat smartcard en Humax, zeker als combi, werken.

Ik ben dus ook bang dat het niet gaat werken vanwege de coderingen van beide locaties/abo's. Dat probeer ik dus zeker te weten, als iemand daar ervaring mee heeft.

Je kan even je ouders vragen via mijn Ziggo de smartcards te heractiveren. Dit moeten ze doen terwijl de kaart in de decoder zit en aan staat.
Wanneer een smartcard enkele dagen niet gebruikt wordt kan de smartcard zichzelf deactiveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan