• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HUMAX 5200C versus 9200C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joepie_2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joepie_2

Hallo,

Maak al zeer lang gebruik van IVPR-9200C en ben eigenlijk best tevreden.
Alleen het overzetten van en naar de PC is mij nooit gelukt en vragen hierover bij Humax werden vrij arrogant afgedaan aan gezien het software betrof die volgens hen niet van Humax zelf was en inderdaad soms wel of niet kan werken!!

Toestel werkt nog goed , maar heb nu een nieuwe tv en volgens "kenners" zou ik niet het beste beeld krijgen omdat mijn digitale ontvanger uitsluitend via een scant kabel verbonden kan worden.

Ondanks niet allemaal goede recensies van de Humax 5200C (sommige opties zouden (nog) niet volledig werken) heb ik gisteren toch dit apparaat gekocht, omdat het gebruiksgemak van zijn voorganger zeer goed is.

Sinds kort heb ik ook een LG harddisk recorder/digitale HD ontvanger/blueRay 3-D speler. Deze is wel met HDMI aangesloten en het beeld is inderdaad veel beter dan via mijn oude 9200C.
Alleen is deze LG WAANZINNIG traag, complex in gebruik en is het niet mogelijk effe te kijken wat je allemaal hebt opgenomen of snel even doorspoelen (terwijl je nog kan kijken).

Nu zie ik op de afstandsbediening van mijn nieuwe 5200C GEEN knopje voor PIP!!! Heb het apparaat verder niet meer uiitgepakt en ben gaan goochelen. Nu blijkt de PIP functie niet voorhanden!!!
Hoe is het mogelijk! 2 tuners, de "oude" 9200 had dit wel en normaal verwacht je uitsluitend verbeteringen bij een nieuw toestel, toch?

Ben ik de ENIGE die dit een zeer belangrijke functie vind?
Ben ik de ENIGE die niet graag reclame kijkt en of tijdens een film effe wil kijken wat er verder nog te zien is?

Volgens ve verkoper bij MediaMarkt zou deze functie WEL beschikbaar zijn. Ik had erna geïnformeerd omdat hij liever een Samsung aan mij verkocht die naar zijn zeggen een nog beter beeld zou hebben en meer formaten aan zou kunnen en goedkoper was ook nog. Heeft die Samsung dan ook PIP? Ja, dat hebben ze beiden!!

Blijkt dat de "deskundige verkopers" ook maar wat zeggen en wellicht ook niet meer van alle details op de hoogte!!

Heeft iemand ervaring met Samsung? heeft dit toestel wel PIP?(kan het neiet vinden) of komt er, zoals de verkoper mij mededeelde inderdaad binnenkort een nieuwe Humax, of bedenkt hij dit ook ter plekke?

Twijfel erg of ik hem terug moet brengen en wachten of terug moet brengen en een ander toestel kopen......of toch maar reclame moet gaan kijken!!!!

Voel me echt belazerd en begrijp Humax niet. Zijn er niet meer mensen die deze functie missen?
 
Pip gebruiken om reclame te omzeilen kan natuurlijk maar waarom niet de opname functie daarvoor gebruiken.
Programma's die ik graag kijk staan bij mij standaard op opname en reclames skip ik derhalve op deze manier scheelt nog tijd ook :lol:
En inderdaad Pip zit niet op de 5200 en volgens mij ook niet op de samsung's maar ik kan je wel uit eigen ervaring zeggen dat de humax qua gebruik superieur is aan de samsung.
Je moet het zelf weten maar ik zou mooi de humax gaan gebruiken.
 
Joepie_12, scroll even door deze topic. Je vraag is al enkele keren gesteld en beantwoord.
Of na inloggen klik op Zoeken en via Zoeken kan je het antwoord vinden.
 
Joepie_12, scroll even door deze topic. Je vraag is al enkele keren gesteld en beantwoord.
Of na inloggen klik op Zoeken en via Zoeken kan je het antwoord vinden.
Ikke, niet in dit Topic maar in andere van de Ziggo Site.

Je kan met Timeshift werken door even tijdens de 1e reclame op pauze te zetten, bij andere reclames Skip je lekker door.
Maar het is beslist de moeite waard om de Humax 5200 uit te testen, dan zal je versteld staan wat hij allemaal wel kan en dan nog de perfecte kwaliteit erbij.

Gerard.
 
PIP

Ja, er zullen best mogelijkheden zijn. Maar als je naar een andere zender zapt zal de time-shift opnieuw beginnen. Dit werkt dus ook niet.

Feit is dat als je gewend bent te swappen en twee kanalen tegelijk te bekijken, je dit eigenlijk niet meer wil missen.
Het is net als een middenarmsteun voor in de auto. Zonder kan je ook goed rijden, maar als je een gewend bent wil je niet meer zonder.
Zojuist contact gehad met Humax en de juffrouw leest standaard voor dat Humax geen PIP ondersteund. Op de Duitse site zie ik wel allerlei apparaten van Humax met PIP echter zijn deze of voor satelliet of er staat bij voor Duitse Kabel. Het is volgens de juffrouw van de importeur niet mogelijk zelf met Humax in contact te treden, hetgeen ik op zich al een zeer slechte zaak vind! Ook kan zij niet aangeven of er een nieuw toestel komt met of zonder PIP.

Denk dat ik of ga wachten of ga switchen naar een ander merk. De "service" van Humax is niet van deze tijd!!
 
Het idee van pip is met de pvr 2 tuner best achterhaalt, ik ben nu juist gewend aan uitgesteld kijken. Kijk alleen opnames en heb zo nooit meer last van reclames ed.... pip is dan totaal niet meer nodig, je kijk gewoon het geheel en bij reclame even door skippen.

Denk ook niet dat pip weer ingevoerd zal worden op pvr's.
 
Ja, er zullen best mogelijkheden zijn. Maar als je naar een andere zender zapt zal de time-shift opnieuw beginnen. Dit werkt dus ook niet.

Feit is dat als je gewend bent te swappen en twee kanalen tegelijk te bekijken, je dit eigenlijk niet meer wil missen.
Het is net als een middenarmsteun voor in de auto. Zonder kan je ook goed rijden, maar als je een gewend bent wil je niet meer zonder.
Zojuist contact gehad met Humax en de juffrouw leest standaard voor dat Humax geen PIP ondersteund. Op de Duitse site zie ik wel allerlei apparaten van Humax met PIP echter zijn deze of voor satelliet of er staat bij voor Duitse Kabel. Het is volgens de juffrouw van de importeur niet mogelijk zelf met Humax in contact te treden, hetgeen ik op zich al een zeer slechte zaak vind! Ook kan zij niet aangeven of er een nieuw toestel komt met of zonder PIP.

Denk dat ik of ga wachten of ga switchen naar een ander merk. De "service" van Humax is niet van deze tijd!!
Probeer eens je verhaal via een PB aan Quantis Humax te richten, ze zitten ook op deze site en lezen mee.

Gerard.
 
De Humax 5200 is een goed toestel. En om je bestanden over te zetten van af je pc naar naar de humax gebruik je een ftp server. zoek online naar >
Filezilla client. Je video of foto's zijn makkelijk over te zetten. Met documenten is het een ander verhaal. Hier ben ik zelf nog niet uit. Misschien dat er iemand is die mij dat kan melden. Good \Luck

En wat heeft dit met deze topic te maken?
S.v.p. geen vraag in een vraag stellen.
Maak zelf een nieuwe topic (vraag).
P.S. Je antwoord kan je zo wie zo vinden.
Verder via je eigen nieuwe topic s.v.p.
 
En wat heeft dit met deze topic te maken?
S.v.p. geen vraag in een vraag stellen.
Maak zelf een nieuwe topic (vraag).
P.S. Je antwoord kan je zo wie zo vinden.
Verder via je eigen nieuwe topic s.v.p.

Dat van rocham is ten eerste geen vraag en heeft wel met dit topic te maken een van de problemen waar de topic starter tegenaan liep was bestanden verplaatsen met de 9200 en rocham geeft aan hoe je dat kan doen met de 5200.

edit,

Goed dat van die documenten is wel een vraag maar om hem daar nou op af te branden neeeh dacht het niet.
 
Dat van rocham is ten eerste geen vraag en heeft wel met dit topic te maken een van de problemen waar de topic starter tegenaan liep was bestanden verplaatsen met de 9200 en rocham geeft aan hoe je dat kan doen met de 5200.

edit,

Goed dat van die documenten is wel een vraag maar om hem daar nou op af te branden neeeh dacht het niet.

Mijn excuus, verkeert door mij opgevat.
En ik brand hem niet af, maar geeft hem een tip.
Net zoals jij het nu ook doet.:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan