• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5200C en NAS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JacquesD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JacquesD

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een NAS. Ik kan wel bestanden vanaf de NAS afspelen met de Humax, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe ik bestanden direct vanaf de humax naar de NAS kan verplaatsen. Het lukt me wel via de PC, maar dan moet ik alles 2x verplaatsen.

Weet iemand een slimme oplossing?

Mvg

Jacques
 
Die oplossing is er niet tenzij je nas kan ftp-en. (maar dat zal wel niet, anders had je de vraag niet gesteld)
Ftp is het enige protocol dat de humax gebruikt voor data transfer.

Wat jij (en wel meer mensen) wil is dat de humax fxp ondersteund. Maar helaas.
 
Als je een Synology nas hebt, kun je eerst even met een ftp client vanaf je pc kijken naar het volledige pad nar het bestand en vervolgens die url knippen en plakken in Download Station op de nas,
Er is ook een download redirector (programma voor Windows) waarmee je snel downloadtaken kunt aanmaken op de Synology Nas.

Misschien kun je hier wat mee.
 
Zelf gebruik ik hier een eenvoudig script voor die elke nacht alle opnames van mijn Humax verplaatst naar mijn NAS. Zo kan ik overal de opnames bekijken. De opnames bekijk ik niet met de Humax zelf maar met div Media Players.

Via een cronjob op de de NAS voer ik deze opdracht uit.
Je moet wel je weg weten met Putty / WinSCP en je nas moet bootstrapped zijn zodat je IPKG kunt gebruiken.

Dit is nodig als LFTP niet werkt. Je kan dan via IPKG alsnog LFTP installeren op je NAS.

Met die programma kun je vanaf je NAS een FTP opdracht geven en zo alle opnames verplaatsen.

Als je meer info wilt dan stuur je maar een PM. Je moet dus wel enige kennis hebben van Putty/WinSCP en Linux anders is wordt het erg lastig om dit uit te leggen.
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben nog een beetje aan het pielen gegaan en heb nu de nas als een netwerkschijf in de computer staan. Met ftp kan ik de bestanden in1 keer kopieren! Dus dat is al een mooie vooruitgang.

Ga eerst maar eens wat afkortingen googelen en de gebruiksanwijzing doorbladeren. De nas schijnt ok iets met twonky te kunnen, misschien dat dat ook handig is.

! Vg

Jacques
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben nog een beetje aan het pielen gegaan en heb nu de nas als een netwerkschijf in de computer staan. Met ftp kan ik de bestanden in1 keer kopieren! Dus dat is al een mooie vooruitgang.

Ga eerst maar eens wat afkortingen googelen en de gebruiksanwijzing doorbladeren. De nas schijnt ok iets met twonky te kunnen, misschien dat dat ook handig is.

! Vg

Jacques

Hoi Jacques,

Dat lijkt dan in 1x te gaan en is ook wel zo in aantal handelingen, maar de data gaat dan nog steeds van je Humax naar je pc naar je NAS, dus dat duurt nog altijd wel langer dan direct van Humax naar NAS.
Aan de andere kant, als je netwerk snel genoeg is en je goede switches hebt, haal je ook op deze manier vast wel prima snelheden dus je kunt het ook gewoon zo laten.
 
Welke NAS gebruik je ? (dan wordt de discussie wat concreter).

De bedoeling is dat je de bestanden van de Humax <rechtstreeks> naar de NAS kan overzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan