humax 5200 zappen kanalen heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

maenmo

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hoi,

sinds enige tijd reageert de humax zeer traag op de afstandsbediening tijdens het zappen van kanalen, bv van ned1 naar ned2.
Dit kan soms wel een minuut duren voordat hij naar ned2 springt.
Heb de batterijen al vervangen, maar geen success. Eveneens de folie op het display en achter het klepje verwijderd, maar geen success. Ook de "spaarstanden" uitgezet, maar geen success. Stekker eruit/erin kanalen opnieuw laten zoeken, maar nog steeds heeeel traag.
ALs ik in het menu van de humax zit, dan reageert de afstandbediening goed naar verwachting.
Het zappen en het bladeren door de interactivie diensten als uitzendig gemist is en blijft traag.
Voor het zappen van ned1 naar ned2 druk je bv op 1, vervolgens gebeurt er niets. Dan druk je op een aantal andere knopen bv. 3, p+ en dan ineens na bv. een minuut gaat hij alle ingedruke commando's uitvoeren.
Heb ook al eens een andere smartcard erin gestopt, maar ook dat levert niets op.
in mijn ogen lijkt het iets met de firmware van de decoder zelf te doen. misschien niet lekker geladen of iets dergelijks. Toen we de humax aanschafte hebben we dit probleem niet gehad en lijkt erin geslopen te zijn na de laatste firmware update.
Hopelijk heeft iemand enig idee. Nu is het geen pretje om te zappen.
 

HRJ

Forum Gebruiker
Berichten
521
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Even volledig van de stroom afhalen, wellicht helpt dat.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

maenmo

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hoi,

ook al gedaan. Had het er niet bij staan. Maar apparaat is recentelijk zeker 2 uur van de power af geweest.
 

grunnsat

Forum Gebruiker
Berichten
1.053
Heb je de nieuwe zoekfrequentie van 474 MHz al ingevoerd?

Menu > instellingen > installatie > zenderzoeken > frequentie instellen op 474.00 en netwerk-id op 5555, naar symboolwaarde springen en op exit drukken.
 

gem1e

Forum Gebruiker
Berichten
214
Doet ie het met de knopjes achter je klepje, dus op de
Humax zelf, ook hetzelfde?
 

Thewessen

Forum Gebruiker
Berichten
132
Het invoeren van de nieuwe frequentie, zoals door grunnsat reeds aangegeven, zal het probleem oplossen. Het vervolgens laten zoeken naar kanalen is, naar het schijnt, niet nodig. Het uitsluitend ingeven van de nieuwe frequentie zou voldoende moeten zijn.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

maenmo

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hoi,

Hier een update:

heb allereerst gecontroleerd of het probleem zich ook voordeed als ik op de decoder zelf ging zappen. Resultaat was hetzelfde "traag".

Daarna het ik frequentie 474000 en ntwid 5555 ingegeven en zenders opnieuw laten zoeken. Resultaat was hetzelfde "traag"

Toen nog eens een fallback gedaan naar de fabrieksinstellingen. Resultaat was hetzelfde "traag"

Dus vooralsnog heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

systeem gegevens:

Model = IHDR-5200C
softwareversie = ZHCIR 1.00.46
Systeem-Id = 804E.7500
Datum opwaardering = 13 mei 2014
MICOM-versie = 7.73

Loader:
firmware-versie = MVFSIR 1.02.00
loadversie =3.1

hopelijk nog andere suggestie's. Lijkt toch iets op een sw probleem. Is er een mogelijkheid om een "oudere" firmware terug te zetten.

gr,
mahendra
 
Topicstarter
Topicstarter
M

maenmo

Forum Gebruiker
Berichten
6
het vreemde is dat als ik op de site van humax kijk ik zie dat de sw 22 mei released was, terwij ik hem 13 mei al had installed. Zou ik de "crap" versie hebben installed?

22 mei 2014: Software update HUMAX IHDR-5200C, IHDR-5400C,
IRHD-5100C, IRHD-5300C


Gebruikers van bovengenoemde HUMAX ontvangers kunnen nu nieuwe software downloaden van het Ziggo-netwerk.

IRHD-5100C - Versie: 1.01.11

IRHD-5300C - Versie: 1.00.23
IHDR-5200C - Versie: 1.00.46
IHDR-5400C - Versie: 1.00.12

Aanpassingen m.b.t. Ziggo Interactieve TV:
- Eventuele haperingen tijdens afspelen van Video On-Demand programma’s hersteld
- Wi-Fi functionaliteit m.b.t. Video On-Demand verbeterd
- Diverse aanpassingen betreffende toegang en afhandelen van Video On-Demand gebruik
- Snelheid TV-portal-toegang verbeterd
- Menuteksten m.b.t. het TV-portal aangepast

Overige aanpassingen:
- Aantal Ziggo updates gereduceerd (kabelleverancier). (naar 1 update van ca. 20 min. per week)
- Herstellen van datum en tijd na kortstondig wegvallen van de netspanning
- Pauzeren van uitzendingen verbeterd (time shift functie)
- Formatteren van een USB stick aangepast (IRHD-5100C/5300C)
- Formatteren van een USB stick toegevoegd (IHDR-5200C/IHDR-5400C)

U kunt de software downloaden via 'Menu'- 'Installatie'- 'Software Update'

De download duurt ca. 8 min. en mag niet onderbroken worden.
De ontvanger start daarna automatisch opnieuw op.
De update kan niet ongedaan gemaakt worden.

In enkele gevallen is het noodzakelijk om na de update de 'fabrieksinstellingen' te herstellen. Ga naar 'menu' - instellingen - installatie - fabrieksinstellingen herstellen. De zenders worden daarna opnieuw gezocht. Let op: geplande opnames moeten daarna opnieuw worden ingesteld. Opnames op de harde schijf blijven bestaan.
 

grunnsat

Forum Gebruiker
Berichten
1.053
Als het een software probleem zou zijn, dan hadden veel meer mensen er last van.

Het kan ook nog de harde schijf zijn, immers het lopende programma wordt op de harde schijf opgeslagen. Als die vervelend doet kan dit het probleem ook verklaren.
 

wvroessel

Forum Gebruiker
Berichten
271
Bij mij trad dit fenomeen ook op later gevolgd door storende opnames en uiteindelijk problemen met de harddisk. In garantie is dit apparaat vervangen door Ziggo. Met de nieuwe geen problemen meer. Wel is de zenderwisseling van een CI++ module sneller dan de humax wisseling.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan