• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5200 Audio instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als je op de Audio knop van de afstandsbediening drukt, komt er een schermpje met Dutch en 2 speakers (Stereo).
Maar je kan dan ook voor Dolby Digital kiezen.

In menu Instellingen-Voorkeuren-Audio, kan je ook kiezen voor Audioprioriteit; Stereo of Dolby Digital.
echter in dit menu wordt het geluid sterk geknepen.
Als je een 5.1 Home Cinemaset hebt en de Audio optisch is aangesloten.

Welke Audio instellingen kan je het beste op de Humax 5200 instellen.
Hier wordt niet over gesproken in de Humax handleiding, zelfs ook niet in die van de Cinemaset.

Persoonlijk denk ik dat de Home Cinemaset zelf bepaald/reageert en de juiste uitvoer van het geluid regelt, of heb ik het mis.

Gerard.
 
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp maar ik heb het als volgt gedaan:
- Humax optisch aangesloten aan 5.1 versterker (Marantz 1402)
- Humax op Dolby Digital Priority ingesteld
- volume van Humax op 20 (vol) gezet voor de niet-HD kanelen

Volumebediening werkt via versterker. Daarvoor gebruik ik een multifunctionele remote van Philips (Prestigo). Deze opstelling werkt uitstekend.
 
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp maar ik heb het als volgt gedaan:
- Humax optisch aangesloten aan 5.1 versterker (Marantz 1402)
- Humax op Dolby Digital Priority ingesteld
- volume van Humax op 20 (vol) gezet voor de niet-HD kanelen

Volumebediening werkt via versterker. Daarvoor gebruik ik een multifunctionele remote van Philips (Prestigo). Deze opstelling werkt uitstekend.
Waar het mij om gaat is dat het volume in Dolby Digital via het menu aanzienlijk wordt geknepen terwijl volume op 20 staat, maar dit mag toch niet uitmaken in Dolby Digital.

En als op de toets Audio wordt gedrukt en je daar Dolby Digital instelt, wordt het volume niet geknepen.

Zet de Audio van de menu instellingen een op Stereo en druk dan op de Audiotoets en selecteer Dolby Digital.
Ik ben benieuwd of je dan ook hetzelfde resultaat krijgt als ik.

Ook vraag ik me af of die Dolby Digital instelling wel nodig is, omdat je receiver alle geluidsuitvoer zelf regelt.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan