• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5000c en ondertiteling Discovery Channel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Padpadak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Padpadak

Beste lezers,

Ik heb mij oude humax vervangen door een Humax 5000c.
Mij vraag is hoe het kan dat ik op Discovery Channel nu hele kleine
letters heb met de ondertiteling?
Ook de uitlijning van de ondertitels staat te veel naar de linkerkant

Bij mij oude humax was dit niet het geval.

Komt dit doordat discovery channel nu bij mij HD is, of is er iets mis met de decoder ?

Alvast bedankt voor het mee denken
 
De 5000 serie zijn HD Decoders en u kijkt dan nu op kanaalnummer 17 naar Discovery Channel HD ipv de SD versie.

Bij HD zenders zijn de ondertitels over het algemeen kleiner, dit omdat het beeld scherper is. Dit is een keus van de contentaanbieder/zender. De uitlijning van de ondertitels naar rechts is ook een keus van Discovery om dit zo te doen, persoonlijk zie ik de ondertitels ook liever in het midden dan aan de rechterkant.

Er is dus niets mis met uw decoder.

U kunt op uw HD decoder ook nog gewoon kijken naar de SD versie van de verschillende HD zenders om bv grote ondertitels te hebben, deze zitten vanaf kanaal nummer 900. Discovery Channel (SD) is te vinden op kanaal 917.
 
Beste lezers,

Ik heb mij oude humax vervangen door een Humax 5000c.
Mij vraag is hoe het kan dat ik op Discovery Channel nu hele kleine
letters heb met de ondertiteling?
Ook de uitlijning van de ondertitels staat te veel naar de linkerkant

Bij mij oude humax was dit niet het geval.

Komt dit doordat discovery channel nu bij mij HD is, of is er iets mis met de decoder ?

Alvast bedankt voor het mee denken
Discovery Channel werkt met ingebrande ondertiteling.
Die zit in het beeld en die kun je niet uit zetten.
De letters bij de SD versie zijn veel breder.
Vergelijk maar eens de kanalen 17 en 917.
 
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
Ik ben een leek op dit gebied,maar na jullie uitleg is het mij duidelijk.

Heb inderdaad het verschil gezien tussen kanaal 17 en 917.
ik wist niet eens dat Discovery ook op 917 zat.:)

Blij dat de apparaten goed zijn, en ligt aan de uitzending.

Hier mag wat mij betrefk een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan