Goedemiddag,
Ik heb sinds 20 december grote problemen met UPC. Nadat de verbinding door een blokstoring 4 uur heeft platgelegen, heb ik alleen maar problemen gehad. Ik heb op een paar pieken na, een constante packetloss van 40 tot 80% overal naartoe vanaf mijn modem. De verbinding heeft sindsdien ook al een paar keer compleet platgelegen, onder andere doordat mijn modem het gewoon begaf (verbinden naar het modem gaf ook time-outs), dus alleen een hardwarematige reboot kon de verbinding weer herstellen. Het lijkt er dus op dat het modem op de een of andere manier beschadigd is geraakt na deze blokstoring. Ik heb deze problemen al wel 1x eerder gehad, maar toen is dit uiteindelijk door het heelvaak rebooten van het modem opgelost. Dit werk nu dus niet. Ik heb dit een keer of 8 moeten melden bij UPC voordat er eindelijk eens voorzichtig door hun overna gedacht werd dat het probleen ook wel eens bij het modem of hun netwerk zou kunnen zijn. Ik heb alles gedaan wat ze zeiden, inclusief het vervangen van het coax kabeltje, de UTP kabel en alle software die ook maar een beetje schadelijk zou kunnen zijn verwijderd. Ze gaven toe dat het raar was, maar zeiden dat de modemwaarden prima waren dus dat ze weinig konden doen.
Na een tijdje aandringen heb ik uiteindelijk dus toch een monteur gekregen. Deze is vorige week langsgekomen. Ik heb hem al mijn metingen en screenshots laten zien en hij kon er ook maar weinig tegen inbrengen. De keren dat de verbinding weer wegviel waren er bij chello volgens hem ook "dips" gemeten (dus dat de ontvangst weg was of iets dergelijks). Maar ook hij zei dat op dit moment de modemwaarden prima waren dus dat hij het modem niet mocht vervangen. Ik werd afgescheept met een "probeer je maar eens opnieuw aan te melden bij provisioning aan het begin van het nieuwe jaar". Natuurlijk liet ik het hier niet bij zitten en heb ik opnieuw gebeld naar de chello helpdesk. Deze stuurde gelijk de volgende dag al een nieuwe monteur langs, deze maal om het netwerk na te laten kijken. Hij heeft eerst alle metingen van mij bekeken en daarna nogmaals de modemwaarden. Hij zei dat de modemwaarden té perfect waren, en dat het modem misschien op een lock zat. Hij is toen naar dat verdeelkastje van hun toegereden om de verbinding wat bij te stellen, en kwam even later terug met de mededeling dat de module helemaal verrot was en dat hij een nieuwe wou gaan halen. Een uur later kwam hij terug nadat alles vervangen was. De waarden waren volgens hem nu al een stuk beter, maar ik hield nog precies dezelfde problemen. Hij zei tegen mij dat het dan aan het modem moest liggen (een hele doorbraak!) en dat hij iemand contact met mij op zou laten nemen om het modem te vervangen. Het kon een paar dagen duren volgens hem, maar hij ging er vanuit dat het modem dan nog wel voor nieuwjaar geleverd zou worden. Dit is nu ook al weer bijna een week geleden (afgelopen woensdag) en er heeft nog helemaal niemand contact met mij opgenomen.
Nou heb ik eind vorige maand mijn opzegging al opgestuurd naar chello, en krijg gelukkig vanaf 5 januari Wanadoo. Ik baal ontzettend van de slechte service en een aantal andere dingen (geloof mij als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen met chello heb). Ik heb nu ook nog geen opzeggingsbevestiging ontvangen van chello, wat volgens hun wel nodig is. Ik vind dit echt dramatisch slecht, en zou het liefst ook per direct het contract laten ontbinden wegens nalatigheid van hun kant. Ook wil ik de dagen vanaf 20 december tot de opzegging vergoed hebben. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik heb het contact van chello wel, maar er staan zoveel paragraven in dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Alvast heel erg bedankt.
Ik heb sinds 20 december grote problemen met UPC. Nadat de verbinding door een blokstoring 4 uur heeft platgelegen, heb ik alleen maar problemen gehad. Ik heb op een paar pieken na, een constante packetloss van 40 tot 80% overal naartoe vanaf mijn modem. De verbinding heeft sindsdien ook al een paar keer compleet platgelegen, onder andere doordat mijn modem het gewoon begaf (verbinden naar het modem gaf ook time-outs), dus alleen een hardwarematige reboot kon de verbinding weer herstellen. Het lijkt er dus op dat het modem op de een of andere manier beschadigd is geraakt na deze blokstoring. Ik heb deze problemen al wel 1x eerder gehad, maar toen is dit uiteindelijk door het heelvaak rebooten van het modem opgelost. Dit werk nu dus niet. Ik heb dit een keer of 8 moeten melden bij UPC voordat er eindelijk eens voorzichtig door hun overna gedacht werd dat het probleen ook wel eens bij het modem of hun netwerk zou kunnen zijn. Ik heb alles gedaan wat ze zeiden, inclusief het vervangen van het coax kabeltje, de UTP kabel en alle software die ook maar een beetje schadelijk zou kunnen zijn verwijderd. Ze gaven toe dat het raar was, maar zeiden dat de modemwaarden prima waren dus dat ze weinig konden doen.
Na een tijdje aandringen heb ik uiteindelijk dus toch een monteur gekregen. Deze is vorige week langsgekomen. Ik heb hem al mijn metingen en screenshots laten zien en hij kon er ook maar weinig tegen inbrengen. De keren dat de verbinding weer wegviel waren er bij chello volgens hem ook "dips" gemeten (dus dat de ontvangst weg was of iets dergelijks). Maar ook hij zei dat op dit moment de modemwaarden prima waren dus dat hij het modem niet mocht vervangen. Ik werd afgescheept met een "probeer je maar eens opnieuw aan te melden bij provisioning aan het begin van het nieuwe jaar". Natuurlijk liet ik het hier niet bij zitten en heb ik opnieuw gebeld naar de chello helpdesk. Deze stuurde gelijk de volgende dag al een nieuwe monteur langs, deze maal om het netwerk na te laten kijken. Hij heeft eerst alle metingen van mij bekeken en daarna nogmaals de modemwaarden. Hij zei dat de modemwaarden té perfect waren, en dat het modem misschien op een lock zat. Hij is toen naar dat verdeelkastje van hun toegereden om de verbinding wat bij te stellen, en kwam even later terug met de mededeling dat de module helemaal verrot was en dat hij een nieuwe wou gaan halen. Een uur later kwam hij terug nadat alles vervangen was. De waarden waren volgens hem nu al een stuk beter, maar ik hield nog precies dezelfde problemen. Hij zei tegen mij dat het dan aan het modem moest liggen (een hele doorbraak!) en dat hij iemand contact met mij op zou laten nemen om het modem te vervangen. Het kon een paar dagen duren volgens hem, maar hij ging er vanuit dat het modem dan nog wel voor nieuwjaar geleverd zou worden. Dit is nu ook al weer bijna een week geleden (afgelopen woensdag) en er heeft nog helemaal niemand contact met mij opgenomen.
Nou heb ik eind vorige maand mijn opzegging al opgestuurd naar chello, en krijg gelukkig vanaf 5 januari Wanadoo. Ik baal ontzettend van de slechte service en een aantal andere dingen (geloof mij als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen met chello heb). Ik heb nu ook nog geen opzeggingsbevestiging ontvangen van chello, wat volgens hun wel nodig is. Ik vind dit echt dramatisch slecht, en zou het liefst ook per direct het contract laten ontbinden wegens nalatigheid van hun kant. Ook wil ik de dagen vanaf 20 december tot de opzegging vergoed hebben. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik heb het contact van chello wel, maar er staan zoveel paragraven in dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Alvast heel erg bedankt.
