• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp met opzegging

N

nick1

Goedemiddag,

Ik heb sinds 20 december grote problemen met UPC. Nadat de verbinding door een blokstoring 4 uur heeft platgelegen, heb ik alleen maar problemen gehad. Ik heb op een paar pieken na, een constante packetloss van 40 tot 80% overal naartoe vanaf mijn modem. De verbinding heeft sindsdien ook al een paar keer compleet platgelegen, onder andere doordat mijn modem het gewoon begaf (verbinden naar het modem gaf ook time-outs), dus alleen een hardwarematige reboot kon de verbinding weer herstellen. Het lijkt er dus op dat het modem op de een of andere manier beschadigd is geraakt na deze blokstoring. Ik heb deze problemen al wel 1x eerder gehad, maar toen is dit uiteindelijk door het heelvaak rebooten van het modem opgelost. Dit werk nu dus niet. Ik heb dit een keer of 8 moeten melden bij UPC voordat er eindelijk eens voorzichtig door hun overna gedacht werd dat het probleen ook wel eens bij het modem of hun netwerk zou kunnen zijn. Ik heb alles gedaan wat ze zeiden, inclusief het vervangen van het coax kabeltje, de UTP kabel en alle software die ook maar een beetje schadelijk zou kunnen zijn verwijderd. Ze gaven toe dat het raar was, maar zeiden dat de modemwaarden prima waren dus dat ze weinig konden doen.

Na een tijdje aandringen heb ik uiteindelijk dus toch een monteur gekregen. Deze is vorige week langsgekomen. Ik heb hem al mijn metingen en screenshots laten zien en hij kon er ook maar weinig tegen inbrengen. De keren dat de verbinding weer wegviel waren er bij chello volgens hem ook "dips" gemeten (dus dat de ontvangst weg was of iets dergelijks). Maar ook hij zei dat op dit moment de modemwaarden prima waren dus dat hij het modem niet mocht vervangen. Ik werd afgescheept met een "probeer je maar eens opnieuw aan te melden bij provisioning aan het begin van het nieuwe jaar". Natuurlijk liet ik het hier niet bij zitten en heb ik opnieuw gebeld naar de chello helpdesk. Deze stuurde gelijk de volgende dag al een nieuwe monteur langs, deze maal om het netwerk na te laten kijken. Hij heeft eerst alle metingen van mij bekeken en daarna nogmaals de modemwaarden. Hij zei dat de modemwaarden té perfect waren, en dat het modem misschien op een lock zat. Hij is toen naar dat verdeelkastje van hun toegereden om de verbinding wat bij te stellen, en kwam even later terug met de mededeling dat de module helemaal verrot was en dat hij een nieuwe wou gaan halen. Een uur later kwam hij terug nadat alles vervangen was. De waarden waren volgens hem nu al een stuk beter, maar ik hield nog precies dezelfde problemen. Hij zei tegen mij dat het dan aan het modem moest liggen (een hele doorbraak!) en dat hij iemand contact met mij op zou laten nemen om het modem te vervangen. Het kon een paar dagen duren volgens hem, maar hij ging er vanuit dat het modem dan nog wel voor nieuwjaar geleverd zou worden. Dit is nu ook al weer bijna een week geleden (afgelopen woensdag) en er heeft nog helemaal niemand contact met mij opgenomen.

Nou heb ik eind vorige maand mijn opzegging al opgestuurd naar chello, en krijg gelukkig vanaf 5 januari Wanadoo. Ik baal ontzettend van de slechte service en een aantal andere dingen (geloof mij als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen met chello heb). Ik heb nu ook nog geen opzeggingsbevestiging ontvangen van chello, wat volgens hun wel nodig is. Ik vind dit echt dramatisch slecht, en zou het liefst ook per direct het contract laten ontbinden wegens nalatigheid van hun kant. Ook wil ik de dagen vanaf 20 december tot de opzegging vergoed hebben. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik heb het contact van chello wel, maar er staan zoveel paragraven in dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Alvast heel erg bedankt. :)
 
Wat voor "hulp" verwacht je nu precies?
lijkt me dat je je verhaal zelf wel kan doen..
 
Chello Anarchist zei:
Wat voor "hulp" verwacht je nu precies?
lijkt me dat je je verhaal zelf wel kan doen..
Ik hoop dat iemand mij kan verwijzen naar een bepaalde regel oid. waarin staat dat ik op basis hiervan het contract onmiddelijk kan opzeggen, of eerdere ervaringen van mensen die het op zo'n manier opgezegd hebben. Dat lijkt mij beter dan een welles/nietes gesprek met chello. Ik probeer het sowieso wel, daar niet van, maar dan toch liever met goede argumenten. Wat ik in het UPC/chello contract zelf vooral tegenkom is upc mag dit en upc mag dat, maar niet wat de klant voor rechten heeft.
 
Ik zou gewoon een brief sturen.
Daarin:
- opzegging met reden
- je recht op de 'garantieregeling' claimen: dwz: niet goed geld terug. Startdatum probleem aangeven (de eerste keer dat je hebt gebeld oid) en vervolgens globaal wat er allemaal is gebeurt. Dit moeten ze zelf kunnen controleren. Alle mails/telefoontjes etc worden geregistreerd. Einddatum probleem (datum opzegging). Dan krijg je redelijk makkelijk over die periode je abo-geld retour van UPC.
- Schriftelijke bevestiging vragen.

preciese regels uit het contract lijkt me niet nodig.
Succes en laat even weten hoe het afloopt.
 
Nou heb ik eind vorige maand mijn opzegging al opgestuurd naar chello, en krijg gelukkig vanaf 5 januari Wanadoo. Ik baal ontzettend van de slechte service en een aantal andere dingen (geloof mij als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen met chello heb). Ik heb nu ook nog geen opzeggingsbevestiging ontvangen van chello, wat volgens hun wel nodig is

Eind vorige maand: 29-30 december. Vandaag 1 januari ..... Beetje geduld is een schone zaak. Morgen gewoon even bellen.
 
Lytse Pier zei:
Eind vorige maand: 29-30 december. Vandaag 1 januari ..... Beetje geduld is een schone zaak. Morgen gewoon even bellen.
Ik heb rond de 25e al gestuurd, maarja het kan ook wel zo zijn dat het bij de post gewoon druk was met de kerst. In ieder geval, ik bel morgen wel even, toch bedankt voor de hulp.
 
wel zorgen dat je een bevestiging krijgt, want vanaf dat moment gaat de opzegtermijn pas tellen.
Ben zelf morgen aan de beurt ......
 
Na wat controleren bleek ik de opzegging al op de 20e verstuurd te hebben (kortetermijns geheugen is op dit moment niet zo goed, vraag me af waarom? ;D).

Verassend genoeg ben ik heen en weer gegooid tussen facturatie, opzegingen en technische storingen omdat niemand echt een duidelijk antwoord had. 1x viel de verbinding gewoon midden in een gesprek weg, 1x werd ik midden in een gesprek doorverbonden;

"Meneer, heeft u even een momentje? dan controleer ik het even voor u." - 2 seconden later - *tuut tuut* "Met <willekeurige naam>, waarmee kan ik u van dienst zijn?"

Erg fijn ja. Ook was het erg fijn hoe al die keren dat ik doorverbonden werd, niemand echt doorhad wat zijn of haar vorige collega nou allemaal geregeld had

Medewerker opzeggingen: "Die brief is nog niet binnen meneer, maar ik kan hem vanaf hier ook voor u opzeggen. Dat duurt een kalendermaand. Dan stuur ik u een bevestiging."

Medewerker helpdesk iets later: "Meneer, ik zie hier dat u per 2 januari afgesloten bent? Dan kan ik ook meer weinig voor u doen." Uhhhhh, nee....

Een half uur aan gesprekken later is de conclusie;

- Als de storingen in totaal 24 dagen of meer duren en chello het niet opgelost krijgt terwijl de problemen wel aan hun kant liggen, kan het contract per direct beindigd worden.
- Chello heeft voor mij, zonder brief, het abbonement opgezegd en stuurt een bevestiging.
- Geld kan telefonisch teruggevraagd worden zodra de storing is opgelost. Je moet ze een begindatum en einddatum kunnen melden.
- Op 4 januari komt er alsnog een monteur langs om toch het modem nog te vervangen, ookal krijg ik per 5 januari ADSL. Als het probleem dan is opgelost, kan ik voor die 2,5 week mijn geld terugvragen en betaal ik door tot 2 februari, ookal gebruik ik het niet meer. Als het dan nóg niet opgelost is, zal ik een paar dagen afwachten en het contract per direct op laten zeggen en mijn geld tot die tijd terugvragen.
- Ik begin mij aardig in te leven met mensen die klagen over de chello helpdesk.
- Ik zal héél blij zijn met DSL.
 
Brief vandaag gepost, ik hoop dat het hier wat soepeler gaat lopen ... misschien toch aangetekend moeten doen ?

edit /
was dus blijven liggen op het schoenenkastje in de hal .... :-[
6/1 alsnog gepost.
 
Lytse Pier zei:
Brief vandaag gepost, ik hoop dat het hier wat soepeler gaat lopen ... misschien toch aangetekend moeten doen ?
Je kan het net zo makkelijk telefonisch doen ;) Het hoeft van jou kant niet schriftelijk is mij duidelijk na vandaag. 0900-1580 > menuoptie 3. Hun sturen dat een bevestiging naar je toe. De kalendermaand loopt dan al gelijk.
 
Terug
Bovenaan