• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp gevraagd, Internet doet het niet (kan server nie vinden)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DDees
  • Startdatum Startdatum
D

DDees

Help

heb vandaag een internet starters pakket thuis binnen gekregen

alles volgens de handleiding (thuis situatie) aangesloten

de status van lan-verbinding is verbonden maar op de ontvangen

activiteiten blijft het op nul staan, want bij verzonden niet het geval is


het toen de kabel aan gesloten aan een xbox360 (modem gerest van te voren)

en kon meteen online spelen


weet iemand hier de oplossing voor heeft het met de internet explorer te maken

graag wat hulp

vriendelijke groet

D
 
Re: WIE KAN MIJ HELPEN???????????

Je sluit de beide apparaten om en om aan?
Als je dit doet moet je wel iedere keer het modem minstens 30 seconden van de stroom halen dacht ik.

Weet je zeker dat bij je PC in de netwerk-instellingen alles op "automatisch" staat?
Op die manier moet het instellen namelijk ook automatisch gaan.
 
Re: WIE KAN MIJ HELPEN???????????

Ik zou eens beginnen met de titel van je topic wat meer 'to the point' te maken (helpen waarmee?) en vooral ook minder schreeuwerig (geen hoofdletters en gewoon één vraagteken). Dan krijg je hier op dit forum vast en zeker al heel snel veel hulp/goede tips. En oh ja: welkom op dit forum!
 
Je sluit de beide apparaten om en om aan?
Als je dit doet moet je wel iedere keer het modem minstens 30 seconden van de stroom halen dacht ik

jah dat weet ik zeker dat alles op automatisch staat, (heb in het verleden wel met een draadloze verbinding gewerkt met dezelde pc, kan dat een probleem zijn)


Mokum64 je hebt helemaal gelijk, beetje kinderachtig van me, (ga het nu veranderen) maar ik was een beetje wanhopig zit al de hele dag aan het kloten met dat klote internet

heb upc ook al gebeld, hun weten het ook niet en geven mijn het nummer van microsoft waar ik dus niets aan heb
 
Als je in eerste instantie geen IP-adres krijgt (daar lijkt je omschrijving op) dan is het verstandig om te controleren of de drivers van de netwerkkaart goed zijn geinstalleerd. Bij de SIS900 chipset wil het nog wel eens voorkomen dat er een verkeerde driver is geladen waardoor het geheel niet wil werken (deze driver geeft de netwerkkaart een mac-adres / fysiek adres welke niet uniek is. Dit resulteert weer in het niet krijgen van een IP-adres.

Daarnaast moet ook de kabel in orde zijn. Als de status verbonden is, controleer dan ook het modem of deze er net zo over denkt (het link lampje moet branden/knipperen, is deze volledig uit, dan is er daar iets mis).

Als je geen IP-adres krijgt terwijl alles goed is, zet dan alles uit, haal het modem gedurende minimaal 30 sec van de stroom, sluit deze weer aan en wacht tot het ding online is. Zet daarna de PC weer aan en kijk wat er dan gebeurt.

Ook zijn er op dit moment problemen met bepaalde firewalls/virusscanners met de laatste Windows updates: zie dit voor meer informatie.

Suc6!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt het erover dat je wel eens eerder draadloos hebt gewerkt met deze PC en dat het toen wél ging.
Nu via een kabel "moet" je echt even kijken of het bij de bedrade netwerkkaart ook wel op automatisch staat.

Dat kan namelijk anders zijn dan die van de draadloze verbinding.
 
Terug
Bovenaan