• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp gevraagd bij kiezen nieuw project!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter trojan222
  • Startdatum Startdatum
T

trojan222

Hoi allen dit wordt een algemeen brainstorm topic als het aan mij ligt. Zoals ik eerder heb vermeld in mijn posts ben ik geen prof maar een hobbyist. Ik zeg bij voorbaat al dat ik mijn vraag breed opzet. Om vanuit een soort van trechter idee (van de ervaren input van jullie) de ideeen uit te laten monden in een behapbaar projectje. Ik kies dit forum omdat ik hier al ingeburgerd ben, UPC abonnee ben en ik gewoonweg maar op 1 plek feedback wil.

In het verleden had ik meer mensen om mij heen die wat wisten van comps maar dat is helaas anders geworden. Ik heb echter nu wel een collega gevonden die vroeger in de ict zat om samen een project op te starten. We weten alleen nog niet wat. En mijn collega is inmiddels al aardig wat jaren uit de ICT en werkt nu net als ik in de zorg.

Ik houd er niet van om alles solo te doen. Zo af en toe terugkoppeling (feedback) vragen en bij sturen door hardop na te denken lijkt mij prettiger. Het is niet mijn doel om dit in een kort tijdsbestek te doen maar over een langere periode laten we zeggen enkele maanden.

Ik heb nu thuis 8 pc's helaas allemaal andere hardware specs. Ik heb twee pc's over (p4) om een nieuw project op te zetten. In het verleden heb ik al eens een mailserver met het prog lansuite gehad. Ook heb ik al eens een win server 2003 domein op gezet.

Ik heb de behoefte aan verdieping ik zou eigenlijk wel weer een windows server op willen zetten voor het volgende doel centraal programma's opstarten en profielen kunnen beheren. Ik wil mijn NAS (QNAP ts 509 pro) koppelen. Omdat ik niet alle ins en outs ken van de mogelijkheden graag jullie mening over toepassingsgebieden. Verwijzingen naar andere site info bronnen zijn natuurlijk welkom en zal ik ook raadplegen, maar het basis topic blijft watmij betreft hier.

Is er iemand bereid om met mij te brainstormen en in een later gedeelte van het proces de verkregen ideeen om te zetten in een behapbaar en realistisch project? De laatste toch niet onbelangrijke vraag. Is het haalbaar en wenselijk binnen dit forum?
 
Moet je niet eerst deze ..
,"We weten alleen nog niet wat. En mijn collega is inmiddels al
aardig wat jaren uit de ICT.

vraag beantwoorden, voordat je straks de meest uiteenlopende suggesties overje heen krijgt waardoor het alleen maar vager wordt?

Doel, kosten, OS, HD , scisi, 4 of meer processor kernen, AMD Intel, Hoeveel geheugen.
Publiek of prive...........
 
Ik sluit mij helemaal aan bij telematicus...je geeft aan dat je in de zorg werkzaam bent en wil je/jullie dan ook voor de zorg iets gaan ontwikkelen?
 
wellicht ben ik niet duidelijk geweest.! ik ben (en de collega ook) gewoon een hobbyist. Ik ben op zoek naar een behapbaar hobby project. Gewoon voor de lol en de verdieping.

Als voorbeeld gaf ik aan een win 2003 server met bijv vpn verbinding leren opzetten tussen bv mij en de collega. Ik wil gewoon wat brainstormen over wat met de huidige stand van zaken een leuk project is.

Wellicht hebben de anderen met kennis hier een idee over?

De win 2003 server zou dan centraal wat applicaties moeten draaien (ook over afstand) bv via remote desktop) ga ik win 2003 gebruiken of win 2008. Zal ik de IPV6 intern al opzetten of niet? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden die ik gewoon nog niet zie? Let wel op dit is nog niet mijn keuze ik wil eerst nog meer inlezen, tips over linux oplossingen of citrix oplossingen.

Dit zijn de zaken waar ik over wil brainstormen.

Allerlei uiteenlopende zaken over me heen krijgen is niet vervelend. Ik kies samen met de collega wel de leukste zaken uit en vanuit daarna wordt het brede gedeelte smal waardoor ik steeds een gerichter project krijg.

Graag serieuze reacties met alleen emoticons is dit topic niet waardevol
 
telematicus zei:
Moet je niet eerst deze ..
,"We weten alleen nog niet wat. En mijn collega is inmiddels al
aardig wat jaren uit de ICT.

vraag beantwoorden, voordat je straks de meest uiteenlopende suggesties overje heen krijgt waardoor het alleen maar vager wordt?

Doel, kosten, OS, HD , scisi, 4 of meer processor kernen, AMD Intel, Hoeveel geheugen.
Publiek of prive...........

Doel: hobby
middelen: Server 1 bv een AMD dual core
pc 2gb geheugen 500gb hd en
server 2 een dual core intel 4 gb geheugen 4 keer 500 gb in raid. eventueel kan dit ook gewoon een werkstation worden.

Werkstation 1 laptop dual core hp vaio vgn ar61m
werkstation 2 p4 1gb 40 gb hd,
werkstation 3 p4 1gb 40 gb hd,
werkstation 4 p4 1gb 40 gb hd
werkstation 5 laoptop sony vaio type nummer ff onbekend maar p4 klasse.

budget is laag ik ben wel bereid om server 1 te upgraden in geheugen en hd ruimte maar daar blijft het bij. Voor de software kosten laat ik me toch inspireren op mogelijkheden die download kunnen bieden. Ik heb wel een legale win server 2003 licentie tot mijn beschikking voor test doeleinden. Ik ben ook bereid een linux distributie aan te schaffen maar daar blijft het dan bij.

Zoals gezegd os is discussieerbaar. Exacte doel van de servers in de praktijk wil ik ook deels laten afhangen van wat er aan ideeen hier gebracht worden. Omdat ik me ook wil inlezen zijn tips naar sites welkom.
 
toch niet zo moeilijk je beantwoord nu al zelf je eigen vragen ;D

Wil je niet afzeiken ofzo hoor.
Maar zou je niet eerst is op papier een soort van concept moeten maken,
rekening houden met wat je al heb aan hardware, drivers ervoor, en dan
is kijken hoe je dat voorelkaar kan gaan krijgen, en zeker of je wel met
windows aan de gang moet gaan.

Er zijn tal van OSses die meer waar voor hun geld leveren dan gatenkaas
ik weet trouwens niet eens of het nu al echt een multi tasking os is, heb
zo mijn twijfels.

https://www.google.nl/#q=welk+OS+is+multitasking&hl=nl&prmd=df&ei=bmFhTNnxGYa6jAex5tyTCQ&start=10&sa=N&fp=ffc7221d7356f13d
Simpele vraag complex antwoordt
https://www.xs4all.nl/~vissesh/multiboot/os2/multitask.html

Oracle, IBM en ik dacht iets met of van solarwinds, kan er niet opkomen,uh het is windriver
hebben ok goede os en natuurlijk UNIX .
 
Terug
Bovenaan