• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp gevraag Windows 7!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

ik heb windows 7 gekocht ( oem, 64 bits ) en ga dat ipv Windows Xp gebruiken.
Als ik de dvd opstart en op setup exe klik krijg ik de melding :
E:\setop is geen geldige 32Win toepassing

Hoe kan ik toch Windows 7 installeren?
 
Je moet pc opstarten via DVD doen, dus niet uit 32 bits Xp. Je zal dus een fresh install moeten doen, en 7 naast Xp installen, maar ik raad aan om de C schijf helemaal te wissen. Dan eerst even je belangrijke documenten, browser-favorieten, mails, games-saves etc opslaan/backuppen.
 
ik heb in de bios opstarten via dvd gedaan, maar daarna start de pc gewoon xp op.
Die optie doet hij dus niet.
Alle data is inmiddels veilig gesteld.
Is de volgende stap nu de C schijf formatteren?
 
Ja, in DVD setup, kortom je moet zorgen dat die wel opstart van DVD, hoe dat moet kan ik vanaf hier niet zien, misschien even met stoflap over DVD heen?
 
ik kan wel de bestanden van de DVD zien in bestandsbeheer, maar de pc start niet op via de DVD.
kan dit aan de dvd lezer liggen, of is er nog een andere mogelijkheid.
 
Als ik de handleiding van jouw moederbord download krijg ik een gedeeltelijk Chinees document, maar meestal zie je tijdens het opstarten een BIOS-scherm. Hier staat hoe je in het BOOT-menu moet komen tijdens opstarten. Meestal is dit [F10] of [F11]. Dus tijdens het opstarten van de PC moet je hier op drukken. Dan krigj je een scherm van wel device je wil opstarten. [HDD] of [DVD-ROM] of [USB].
Je zal dan dus [DVD] moeten kiezen en de Windows setup zal dan starten buiten de reeds geïnstalleerde Windows om.
 
dat heb ik ingesteld.
Als ik de DVD in de cd rom speler stop, start deze niet automatisch op.
In de laptop doet hij dat wel.
In bestandsbeheer is de dvd wel te lezen!
kan dit ook aan de dvd lezer liggen?
 
Forum is erg traag... dus reageren is wat moeilijker. Of zou dat ook weer goed ingesteld zijn..? Probleem bij LeaseWeb dus.

Je kunt het inderdaad in het BIOS zelf instellen dat er als eerste van [DVD-ROM] geboot moet worden of incidenteel via het BOOT-menu. DVD moet dan natuurlijk al wel in de speler zitten ;)
 
F8 bij mij meestal, goeie tip.

Misschien staat in jouw bios de Cpu op 32bit, lijkt me niet, maar wie weet, dan zou het logisch zijn dat die de DVD met 64bit negeert bij de opstart.


forum is overvallen door een stroopvlieg.
 
als die cpu op 32 staat, kan dat dan veranderd worden in 64?
 
Terug
Bovenaan