• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HTTP - FTP tergend langzaam / Usenet bloedsnel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EosFreak
  • Startdatum Startdatum
E

EosFreak

Op dit moment is mijn snelheid echt belabberd. HTTP, FTP is tergend langzaam met snelheden rond de 100Kb. Ook op speedtestbbned ligt mijn downloadsnelheid rond de 100Kb. Uiteraard heb ik meerdere servers geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. Het vreemde vind ik dat Usenet + SSL wel met volle snelheid gaat, zo rond de 2800 a 2900 Kb. Ik moet erbij zeggen dat ik al meer dan een jaar snelheidsproblemen heb. De avonden en weekenden zijn echt dramatisch, ik mag dan vaak blij zijn met 500 Kb terwijl ik 's nachts en 's ochtends vroeg prima snelheden haal. En dan heb ik het over HTTP en FTP. Charlie-UPC en andere techneuten van UPC hebben zich vorig jaar met deze zaak bemoeit, ondanks alle beloftes van Charlie is er niks opgelost en heb sinds vorig jaar december niks meer gehoord. Waarom haal ik met Usenet + SSL hele fatsoenlijke snelheden, terwijl HTTP, FTP e.d. ontzettend traag is?
 
Ja heb het iedee dat de snelheden bagger zijn op het moment 1035. Bij speedtest slecht bij Mordax en speedtest.net ook allemaal bagger. Maar de snelheidstest van Chello zelf wel snel. Heeeeeeel vreemd allemaal.
 
Zit hier ook met hetzelfde, ongeveer 3 Mb/s en ook via speedtest.net, zeer belabberd. En natuurlijk via de testsite van upc is het wel goed. Hele spul, modem en router al gereset, geen verbetering.

Erik
 
FTP/http is hier ook niet vooruit te branden. Usenet is gewoon snel en ook met de uploadsnelheid (naar ftp) lijkt niets mis te zijn.
Ik kan momenteel sneller uploaden naar ftp, dan downloaden :P.
 
Same in 2034 Haarlem pagina's moelijk teopenen en idd 100K via speedtest.bbned.nl

Tortelli zei:
Ik kan momenteel sneller uploaden naar ftp, dan downloaden  :P.

Is eens wat anders :P

Meschien problemen met link ams-ix athans zo lijkt het.
 
Devil-Strike.net zei:
Same in 2034 Haarlem pagina's moelijk teopenen en idd 100K via speedtest.bbned.nl

Is eens wat anders :P

Meschien problemen met link ams-ix athans zo lijkt het.

of de QoS software is ff de weg kwijt :P
 
Heb even een aantal testen gedaan, speedtest.nl, bagger. Speedtest.net, bagger. Mordax, bagger. speedtest.bbned.nl, bagger. noc.xsnews.nl/100mb.bin 24Mb :) speedtest bij eweka, bagger.

Erg vreemd allemaal, er is maar 1 goeie bij en dat is het download bestand van xsnews, die gaat als een speer.

Erik
 
Ja inderdaad uploaden gaat sneller dan downloaden. Maar nergens een mededeling
 
WirelessErik zei:
Heb even een aantal testen gedaan, speedtest.nl, bagger. Speedtest.net, bagger. Mordax, bagger. speedtest.bbned.nl, bagger. noc.xsnews.nl/100mb.bin 24Mb :) speedtest bij eweka, bagger.

Erg vreemd allemaal, er is maar 1 goeie bij en dat is het download bestand van xsnews, die gaat als een speer.

Erik

Daarom zeg ik private peerings ok ams-ix links niet, zoals het er nu naar uitziet, gebruik zelf powernews die de servers bij xsnews huurt en ook daar 24Mbit/s.
 
Terug
Bovenaan