• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hotspot blijft connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard.aarts

Forum Gebruiker
Berichten
130
Ik heb sinds kort ook de Wifi hotspot.
Echter ik gebruik Wifi Manager om mijn connectie te maken, heb een HTCOneX+ met Android 4.1.1.
Als ik verbinding wil maken met de Ziggo hotspot, blijft hij connecting..... en maakt dus geen verbinding, terwijl mijn eigen netwerk geen problemen heeft.
Is dit een instelling ergens ?
 
A. Heb je PEAP ingesteld? Zoniet, netwerk vergeten en opnieuw alles instellen en dan met PEAP.

B. Na uitzetten en aanzetten van de telefoon maakt hij verbinding met het laatst gebruikte netwerk (indien binnen bereik). Ik zie geen optie "Autom. verbinding maken" die je uit kunt zetten.
 
Hoe stel ik dat PEAP in, ik merkte net ook dat ik er niet met mijn Samsung Tab2 in kwam. Weet Ziggo van dit probleem ?
 
Op hetzelfde schermpje waar je ook je gebruikersnaam en wachtwoord invult, ietsjes hoger achter EAP-methode.
 
Bij sommige merken staat de EAP methode standaard op PEAP, bv bij Samsung, bij andere merken staat hij op iets anders, bv op SIM bij Huawei.

Nu ook je Samsung het niet doet, is de vraag of de WifiSpot Ziggo al 100% functioneel is. Ik heb begrepen dat dat niet altijd het geval is.

Heb je een PC met draadloze internet optie? Kun je dan m.b.v. het Ziggo configuratie programmaatje (gratis te downen) verbinding maken? Dat weet je dat de betreffende Wifispot goed werkt. Je gebruikt toch wel het 8 cijferige nummer en het 15 kleinletterige wachtwoord uit Mijn Ziggo hè?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, ik had ook problemen met het krijgen van ziggo hotspots op mijn telefoon een Huawei Ascend G615, hij bleef maar op het ipadres ophalen hangen, nu heb ik de de ziggo hotspot geheel verwijderd uit mijn wifi lijst, telefoon uitgezet, weer op nieuw aangezet, naaar de wifi instelling gegaan, opnieuw bij Ziggo aangemeld met mijn gebruikersnaam en wachtwoord die je van ziggo krijgt,daarna de sim/of eap op peap gezet, en verbinding maken, dan doet ie het, daarna, maak je verbinding met je eigen wifiverbinding en pas je de ziggo hotspot aan door hem 2 sec vast tehouden, en zet je de sim/of eap opnieuw op peap daarna opslaan, en verbinding maken.
Bij mij werkt ie nu perfect

Hopen dat jullie hierwat aan hebben succes verder

Ben
 
daarna, maak je verbinding met je eigen wifiverbinding en pas je de ziggo hotspot aan door hem 2 sec vast tehouden, en zet je de sim/of eap opnieuw op peap daarna opslaan, en verbinding maken.
Dat lijkt me overbodig als je bij de eerste x opslaan al de Eap op PEAP hebt gezet... Anders gaat het na uitzetten van de foon weer mis. De 1e x opslaan (na vergeten van het netwerk) is doorslaggevend. in ieder geval bij mijn Huawei.
 
Hoi, ik had ook problemen met het krijgen van ziggo hotspots op mijn telefoon een Huawei Ascend G615, hij bleef maar op het ipadres ophalen hangen, nu heb ik de de ziggo hotspot geheel verwijderd uit mijn wifi lijst, telefoon uitgezet, weer op nieuw aangezet, naaar de wifi instelling gegaan, opnieuw bij Ziggo aangemeld met mijn gebruikersnaam en wachtwoord die je van ziggo krijgt,daarna de sim/of eap op peap gezet, en verbinding maken, dan doet ie het, daarna, maak je verbinding met je eigen wifiverbinding en pas je de ziggo hotspot aan door hem 2 sec vast tehouden, en zet je de sim/of eap opnieuw op peap daarna opslaan, en verbinding maken.
Bij mij werkt ie nu perfect

Hopen dat jullie hierwat aan hebben succes verder

Ben



daarna, maak je verbinding met je eigen wifiverbinding en pas je de ziggo hotspot aan door hem 2 sec vast tehouden, en zet je de sim/of eap opnieuw op peap daarna opslaan, en verbinding maken.
Dat lijkt me overbodig als je bij de eerste x opslaan al de Eap op PEAP hebt gezet... Anders gaat het na uitzetten van de foon weer mis. De 1e x opslaan (na vergeten van het netwerk) is doorslaggevend. in ieder geval bij mijn Huawei.

Ik heb hem nu al een paar keer uitgezet en hij doet het nog steeds prima, voor mij is het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan