• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizonbox zend wifi signaal uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter otip
  • Startdatum Startdatum
Berichten
242
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben via Wifi Analyzer achter dat mijn Horizonbox een wifi signaal uitzend terwijl ik gebruik maak van mijn
"bestaand" netwerk. (Cisco router in bridge mode gezet..maak gebruik van me eigen router).
Als ik het kanaal van me router aanpast past tie gelijk van me Horizonbox ook aan. Snap er niets van.

Kan je dit zelf uitzetten? Ik heb al lopen zoeken,maar een wachtwoord heb ik er ook niet van.(admin geprobeerd)
 
Username en password is beide admin,en kom je in de interface van je box.Ik had ook al ondekt dat bij kanaalwisseling van mijn Thomson,de Horizon ook verandert.
 
janneman1960 zei:
Username en password is beide admin,en kom je in de interface van je box.Ik had ook al ondekt dat bij kanaalwisseling van mijn Thomson,de Horizon ook verandert.

Misschien een "domme" vraag maar hoe kom je in de interface van de box?
 
Hoe heb je de horizon aan je bestaande netwerk gekoppeld? Toevallig via wifi?

Dan is het namelijk zo dat de wifi van de horizon verbind met de wifi van je router en deze dus op het zelfde kanaal staan.
Verander je het wifi kanaal van je router veranderd die van de horizon automatisch mee
 
lobithbuddy zei:
Hoe heb je de horizon aan je bestaande netwerk gekoppeld? Toevallig via wifi?

Dan is het namelijk zo dat de wifi van de horizon verbind met de wifi van je router en deze dus op het zelfde kanaal staan.
Verander je het wifi kanaal van je router veranderd die van de horizon automatisch mee

Ja klopt.
Maar wil dit dan niet zeggen dat je Horizon dan een wifi signaal uitzend?
 
Jawel, je dient deze namelijk handmatig uit te schakelen.

Controleer eens of je doormiddel van het IP adres die je Horizon heeft gehad erin komt.
 
Ik had dit in het begin ook, probleem bij mij was ook dat het wifi signaal met elkaar ging storen en elke keer mijn verbinding weg viel. Je kan wifi ook niet uitzetten, alleen de 5 GHz kon ik uitschakelen, De helpdesk kon me hier niet mee helpen en heb nu maar alles via de Horizon lopen.
 
Ja dat klopt, ik bedoel eigenlijk dat je er maar één kan uitschakelen.
 
Terug
Bovenaan