• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HorizonBox vergeet steeds mijn abonnementen

Berichten
978
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds een week vergeet mijn box steeds waar ik op ben geabonneerd. Na een refresh via de telefoon of opnieuw fabrieksinstellingen uitvoeren is alles weer terug.

het gaat steeds weg als de box enige tijd op standby is geweest.
als je hem uit- en na een paar minuten aanzet is er niks aan de hand.
als het wat langer duurt, en dat kan wel eens verschillen, soms een kwartier, soms een uur, dan kan ik weer opnieuw beginnen. ongeacht of het een automatisch stand-by is of handmatig.

hd had het erover dat er wat signalen laag waren maar dat lijkt me niet ter zake doende. daarbij is het signaal goed, ik bezit een dsq meter en de signaal waarden op mijn modem zijn perfect, snr bijna maximaal. ook op de box is de signaalkwaliteit maximaal, sterkte is goed... modemwaardes van de box kan ik echter niet meer uitlezen, gwlogin werkt niet meer, ook kom ik er niet op ip-adres in. (gerelateerd?)

om een te laag signaal uit te sluiten heb ik er een bd01 tussen geprikt maar dat lost het probleem niet op.

ik laat de box nu voorlopig permanent aan staan, dan vergeet hij niks.

herkent iemand het probleem?
het lijkt mij dat de box vervangen moet worden.
 
Hmm,

Hier idemdito. Al meerdere malen hersteld via het menu van de helpdesk. Gebeld e.d.
Nog geen oplossing helaas.
 
nou moe... gisteren een afspraak gemaakt voor een monteur om de horizon te swappen.... vergeet hij sinds vanmorgen zijn abonnementen niet meer!
es kijken of ik hem weer zover kan krijgen, anders cancel ik de afspraak.
 
Hier hetzelfde gehad. Sinds vorige week woensdag elke keer op de Horizon mijn abonnement kwijt (CI+ was alles goed).
Voor gisteravond had ik een afspraak met een monteur en de TV werkte natuurlijk toen ik gisteren thuis kwam gewoon weer.
Naast het probleem met de TV had ik ook last van wegvallende internet en telefoonverbinding (was ook te zien op de Horizon, in het logbestand was de WAN net een knipperlicht).
Omdat het wegvallen van de internetverbinding bij mij een paar weken geleden ook al voor kwam, is er toen al een monteur geweest die alles heeft nagelopen en de box en AOP heeft vervangen.

Daar de afspraken van de monteur gisteravond nogal uitliepen, is deze uiteindelijk niet meer langs geweest, maar de HD stuurt nu een los modem om te kijken of de problemen daarmee opgelost zijn. Anders weer een nieuwe afspraak maken.
 
Terug
Bovenaan