- Berichten
- 978
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Sinds een week vergeet mijn box steeds waar ik op ben geabonneerd. Na een refresh via de telefoon of opnieuw fabrieksinstellingen uitvoeren is alles weer terug.
het gaat steeds weg als de box enige tijd op standby is geweest.
als je hem uit- en na een paar minuten aanzet is er niks aan de hand.
als het wat langer duurt, en dat kan wel eens verschillen, soms een kwartier, soms een uur, dan kan ik weer opnieuw beginnen. ongeacht of het een automatisch stand-by is of handmatig.
hd had het erover dat er wat signalen laag waren maar dat lijkt me niet ter zake doende. daarbij is het signaal goed, ik bezit een dsq meter en de signaal waarden op mijn modem zijn perfect, snr bijna maximaal. ook op de box is de signaalkwaliteit maximaal, sterkte is goed... modemwaardes van de box kan ik echter niet meer uitlezen, gwlogin werkt niet meer, ook kom ik er niet op ip-adres in. (gerelateerd?)
om een te laag signaal uit te sluiten heb ik er een bd01 tussen geprikt maar dat lost het probleem niet op.
ik laat de box nu voorlopig permanent aan staan, dan vergeet hij niks.
herkent iemand het probleem?
het lijkt mij dat de box vervangen moet worden.
het gaat steeds weg als de box enige tijd op standby is geweest.
als je hem uit- en na een paar minuten aanzet is er niks aan de hand.
als het wat langer duurt, en dat kan wel eens verschillen, soms een kwartier, soms een uur, dan kan ik weer opnieuw beginnen. ongeacht of het een automatisch stand-by is of handmatig.
hd had het erover dat er wat signalen laag waren maar dat lijkt me niet ter zake doende. daarbij is het signaal goed, ik bezit een dsq meter en de signaal waarden op mijn modem zijn perfect, snr bijna maximaal. ook op de box is de signaalkwaliteit maximaal, sterkte is goed... modemwaardes van de box kan ik echter niet meer uitlezen, gwlogin werkt niet meer, ook kom ik er niet op ip-adres in. (gerelateerd?)
om een te laag signaal uit te sluiten heb ik er een bd01 tussen geprikt maar dat lost het probleem niet op.
ik laat de box nu voorlopig permanent aan staan, dan vergeet hij niks.
herkent iemand het probleem?
het lijkt mij dat de box vervangen moet worden.