• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizonbox loopt bij iedere start vast

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rokalu
  • Startdatum Startdatum
R

rokalu

De laatste maanden liep mijn horizonbox bij iedere poging om hem aan te zetten vast. Deze week een monteur langs geweest, heeft nieuw AOP gemonteerd. Daarachter mijn nieuwe fra 752 gemonteerd, nieuwe stekkers, prima signaal en toch ook de box vervangen. Wat blijkt: box loopt nog steeds na iedere start vast. Hij staat op energie hoog en geen stand-by. Wat gaat hier fout! Kan het een defect in de infra van de wijk zijn? Gebruik box niet voor internet (behalve de switch functie) of telefonie, daarvoor heb ik een thomson 870. Is ook hier weer de kapstok oplossing; wacht op de update van juli.....? Of heeft iemand een tip die UPC niet kent. Ik hoop op het laatste, want die update moet ik ook eerst nog maar eens zien en ervaren. Overigens zit de box op de 2db aansluiting en het modem op de 0 db aansluiting. (Op advies van monteur) Heb ander topic gelezen maar daar zag ik ook geen aanwijzingen dus vandaar deze vraag.
 
Heb je al eens geprobeerd om de box rechtstreeks op het AOP aan te sluiten?
 
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Probleem is dan overigens dat ik dan geen internet en telefonie heb want modem zit ook op versterker. Deze optie zou als fout opsporing natuurlijk goed werken maar is volgens mij geen structurele oplossing gezien het gebruik van modem en extra aansluitingen. In ieder geval bedankt, ga het op rustig moment eens proberen.
 
Kun je het wel proberen zonder de versterker ertussen? Te veel versterking kan ook storing geven.
 
Johnny 54: Ik heb een mede8er 500X2 mediaplayer en een Synology NAS. De Mede8er is via de switch achterop Horizonbox aangesloten en de NAS via de router van Thomson. Overigens heb ik gisteren alle netwerkkabels losgekoppeld van de box, het opstart probleem was toen nog steeds aanwezig. Verder loopt het HDMI signaal via een Denon AVR 2113 naar TV.
Hansvk: Ik heb de box op de 2 db want het modem moest op de 0 db. Dit kan ik omwisselen want op mijn vorige versterker zat het modem ook op een 4db uitgang (zonder problemen met modem). Zal dit vandaag eens proberen.
 
Hansvk, het lijkt er op dat het verzetten van de horizonbox naar de 0 db uitgang van de versterker de oplossing is. Hij is al 2 dagen niet vastgelopen. Overigens had ik in de eerste maand met de oude versterker op 4db uitgang ook geen problemen. Misschien na software update ontstaan. In ieder geval werkt dit nu, dus op de 0 db uitgang van de fra 752/n. Bedankt voor tip.
 
Terug
Bovenaan