• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizonbox instabiel voor Ipad,Ipod en Iphone4s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Padsoft
  • Startdatum Startdatum
P

Padsoft

Heb nu sinds een week Horizon TV.
De Samsung box ziet er goed uit en de installatie gaf weinig problemen :).
Na een week ervaring toch zaken die niet goed verlopen
1- Het analoge signaal die ik in de slaapkamer versterkte gaf veel storingen alsof er onweer in de lucht zat op de 2 Tv's >:(. Nu ik de versterker eruit heb gehaald is het beeld iets slechter, maar zonder de 'onweers'storingen :-\.
2- wireless aansluitingen voor de ipad,Ipod en Iphone vallen constant uit >:(. Hoewel er contact is met de ingebouwde router, worden de internet pagina's niet geladen en kan er geen mail worden gelezen.
Gezocht naar oplossingen en o.a. van kanalen verwisseld en ook de 5GHZ uitgezet.
Helaas zorgde dit niet voor een betere connectie.
Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen??
Ik kan helaas niet de oude Thomson router gebruiken, want daar zit geen LAN ingang op :-\.

Al met al ben ik wel tevreden met de Horizon mogelijkheden en wanneer dit laatste punt is opgelost, ben ik zelfs heel erg blij :).
 
Heb denk ik de zelfde setup. En geen problemen met tv, vaste pc of met ipad 1, ipad 2 en iPhone 3GS. Heb wel wat aanpassingen gedaan op de horizon.

Split de kabel al in de meterkast, 1 kabel naar boven en boven een versterker er tussen om ook de zolder te kunnen bedienen. Ander kabel naar de huiskamer aansluiting en daar de horizon op.

- 5ghz uitgezet
- vast kanaal gekozen op de horizon ( met een tooltje gekeken welke kanaal het mits bezet wat ivm buren etc)
- bandbreedte op alleen 20 staan



Nog wel problemen met AirPrint , ene keer wel andere keer niet.
 
Heb ook dezelfde setup, iphone's, ipad en alles blijft werken, zelfs op afstand inplannen van opnemen. Op de horizonbox kan de energie worden ingesteld. Met wifi moet het verbruik op hoog staan anders gaat de Horizon naar standby en uitval van internet. UPC geeft het aan in de volgende link https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/481
Staat onder het hoofdtabje klantenservice met heel veel antwoorden, ook voor de kabels en eigen netwerk.
Voor wat betreft de storing van de versterker nog een goed kijken hoet de bedrading en aansluitingen zijn. De Horizon verlangt dat dat alles tiptop in orde is, zoals kabels, connectors, versterker. Zou alles goed nalopen anaf het AOP.
 
Bij energie op [Normaal] blijft WiFi ook actief hoor... alleen bij [Laag] gaat alles (internet en telefonie) uit.
 
Behalve de WIFI uitval is de uitval ook bij bekabelde PC's...
Denk dus eerder dat het echt in de Horizon Box zit.
 
Ondertussen is alles opgelost. Gewoon de Ipad 2 naar een hogere versie geüpgraded en alles werkt als een zonnetje. Iphone is ook geen probleem meer. Ipod is verder niet belangrijk.
Al met al ben ik tevreden met deze nieuwe configuratie van UPC. :)
 
Terug
Bovenaan