• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizonbox gaat op offline bij uploaden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joeyrd
  • Startdatum Startdatum
J

joeyrd

Als ik een groot bestand aan het uploaden ben naar bijv. YouTube dan lijkt het wel of de Horizon box zich daarin verslikt: hij gaat regelmatig op "offline" en ook bellen is dan niet meer mogelijk.
Tv kijken op datzelfde moment gaat gewoon door.

En met regelmatig bedoel ik dus dat er werkelijk geen minuut voorbij gaat zonder dat ie wel voor enige tijd op offline gaat...!!

Hebben meer mensen hier last van? En is hier iets aan te doen? Het is behoorlijk hinderlijk want ook voor mijn werk moet ik regelmatig grote bestanden kunnen up- en downloaden.
 
Post je modemwaardes eens...

Hier staat informatie over hoe die waardes te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, welke modemwaarden wil je precies zien?
 
[Gateway] -> [Status] -> [Connection/Verbinding] -> [Upstream] en [Downstream]

Daar staan wat rijtjes met gegevens, bij beide streams. En hoe dat er uitziet is via de gegeven link goed te zien. Screenshot 4 en 5.
 
Hey hoi,

Hier zijn als het goed is de twee screenshots die je bedoelde. Kan je er wijs uit? :)
Overigens is natuurlijk alles nu wel min of meer 'normaal' werkend. Het is erg opvallend dat tijdens het uploaden van een groot bestand, zoals ik gisteren naar YouTube deed, de boel begint te klapperen.

Groeten en alvast onwijs bedankt voor het meedenken,
John
 

Bijlagen

  • UPC1.jpg
    UPC1.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 99
  • UPC2.jpg
    UPC2.jpg
    70,6 KB · Weergaven: 72
Die waardes zijn gewoon goed.

Misschien eens een screenshot tijden het uploaden? En dan een screenshot van de upstream.
 
Mja weet het ook niet. Het uploaden en sich gaat goed, zolang ie niet offline gaat. En DAT gebeurt dan dus voortdurend.... Ook het lampje met het telefoonsymbooltje brandt dan.

Na soms 10, soms 30 seconden, soms 1 minuut of langer, is ie weer online en werkt alles weer naar behoren. Althans, tot ie na 1 minuut, soms langer, soms korter, weer offline gaat....

Met downloaden heb ik er geloof ik geen last van.
En het rare is dat het tv-signaal ook gewoon doorgaat.
 
Creative Solution zei:
Die waardes zijn gewoon goed.

Misschien eens een screenshot tijden het uploaden? En dan een screenshot van de upstream.

Nouja, waarde wellicht wel. Maar 1 upstream kanaal is wel wat karig.

Heb je toevallig splitters, verloopjes etc, die je tijdelijk kunt verwijderen en daarna de horizon ff herstarten? Ben benieuwd of je dan wel iets meer upload kanalen krijgt.
 
Met 1 upload kanaal kan je gewoon de 10Mb/s halen... en mocht 1 kanaal (in zijn geval) wel een probleem zijn, dan heb je 'alleen' een lagere uploadsnelheid, geen totale disconnecties. Zijn er echte problemen met de verbinding, dan is de kans groot dat de powerlevel weer een heel stuk hoger zit. Het één sluit het ander niet uit, maar toch ;)
 
Ik heb het zelfde probleem bij het uploaden van een groot aantal foto's ... De hele verbinding klapt er uit en na een tijdje komt deze pas weer terug.... Heel irritant en geen idee waar het mee te maken heeft...
 
Terug
Bovenaan