• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizonbox draadloos in een thuisnetwerk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Ik wil de horizonbox draadloos opnemen in mijn thuisnetwerk.
Dit lukt tot zo ver goed maar volgens mij doe ik ergens toch iets verkeerd.
Ik maak gebruik van een los upc modem.

Onder basis/thuis netwerk staat het nu op
* Ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk.
Type verbinding wifi handleiding.
SSID Mijnwifi

Tot zo ver goed horizonbox maakt verbinding en wordt opgenomen in mijn netwerk.

Maar nu zie ik ook de SSID van de horizonbox op zowel 2.4ghz als 5ghz
en kan hier ook gewoon verbinding mee maken.
Dit moet niet de bedoeling zijn lijkt mij want ik maak gebruik van een los upc modem.
De 5ghz van de horizonbox kan ik nog wel uitschakelen.
Maar bij de 2.4ghz krijg ik een melding "wifi kan niet uitgeschakeld worden wanneer het bestaande thuiswerk is verbonden via wifi"

Ik wil de horizonbox enkel draadloos verbinding laten maken met de router om op genomen te worden in mijn netwerk verder niets.
 
Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat er gewoon draadloos verbinding met je thuisnetwerk wordt gemaakt. Dat is toch wat jij wil ?? Het feit van een los modem doet mijns inziens niet ter zake....of heb ik wat gemist ??!!
 
De Horizon box werkt anders als een computer.
In deze stand fungeert hij nu ook als access point. Dat is normaal en eigenlijk wel makkelijk.
 
In feite is er dus geen probleem ! Ik heb zelf geen horizonbox vandaar dat ik dacht dat ik misschien iets gemist had.....
 
Hee @Johnny54 dan was mijn vermoeden toch goed dank je.
In zeg cleint mode is het de bedoeling dat de box enkel verbinding maakt met een SSID verder niets.
Maar dit ding maakt er dus ongevraagd ook een accesspoint van.
Leuk maar nu met 6 SSID's in een straal van nog geen 5 meter geeft dat wel meer hoofdpijn 3 op 2.4 ghz en 3 op de 5ghz .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het nadeel is inderdaad de extra belasting op de vaak toch al overvolle Wi-Fi kanalen.
 
De horizonbox is nu met utp kabel aangesloten.
Draadloos alles uit gezet.
Mappen delen staat aan op de pc en kan alles afspelen op de horizonbox.
Maar nu loop ik tegen 2 dingen aan.
Soms is de horizonbox gedeelde mappen kwijt dan moet ik instellen thuisnetwerk opnieuw doen , alleen mediabibliotheek opnieuw scannen helpt niet.
De mappen zijn nog gewoon gedeelt op andere apparaten zie ik ze nog gewoon.
2e wat me opvalt is dat de Afstandbediening in de horizonbox app niet werkt zet ik de horizonbox even uit met de schakelaar doet die het soms weer even.
 
Terug
Bovenaan