• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon zonder tv-toestel?

Berichten
11
We willen hier thuis graag van ons tv-toestel af. We kijken namelijk erg weinig tv, en wat we al kijken nemen we standaard op voor een later, voor ons geschikt tijdstip. Zodoende neemt de tv een veel te prominente plek in in onze woonkamer. We hebben daarnaast een laptop met een groot genoeg scherm voor onze doeleinden.

Wat we graag zouden willen: de tv weg, en alles met de laptop doen. Dus: programma opnemen en (later) bekijken.

De vraag is dus of dit kan. Voor zover wij weten, kun je via horizon.tv live tv kijken en programma's opnemen, maar om deze te bekijken moet er een tv-toestel aan de horizonbox verbonden zijn.

Zien we iets over het hoofd?
 
Volgens mij zie je niets over het hoofd. Je kan overwegen een klein tv'tje aan te schaffen natuurlijk en die iets minder prominent te plaatsen.
 
Als ik het aanbod van andere (uiteraard ADSL-)providers bekijk, dan schijnt het bij hen wel te kunnen. Overstappen is vanwege het veel tragere internet geen optie. En nee, glasvezel zal hier de komende jaren niet komen...
 
Werkt de site horizon.tv als je alleen de kabel hebt en geen mediabox/horizon?
Volgens mij heb je dan geen toegang tot horizon.tv.

Edit: wilde het even testen, geen Silverlight op mijn laptop....
 
Op zich wil ik mijn abonnement wel in stand houden, dus hoewel een interessante vraag, is dit voor mij niet relevant. ;)
 
beter modem gebruiken als je geen tv gebruikt
progamma gemist ken je ook via laptop kijken via stream of app
 
Horizon.tv kan met een upc verbinding gebruikt worden. Ook als je geen Horizon hebt. Maar de opnames kun je (nog) niet terugkijken via de website of app... Hopelijk in de toekomst wel..
 
Ik had op Tweakers ook al gereageerd, maar ik zal 'm hier voor andere geinteresseerden ook nog even plaatsen.

Qua Horizon.tv app kun je niet programma's terugkijken die je zelf hebt opgenomen.

Echter het is wel zo dat je (afhankelijk van Starter of Royaal pakket) je momenteel tot 2 of 10 dagen terug kunt kijken van NPO 1,2,3. Vanaf 1 april kun je bij het Starter en Royaal pakket (met of zonder Horizon) via de mediabox (Pace HD, Horizon) of via de Horizon Go app gratis tot 7 dagen terugkijken van NPO en SBS groep (waar ze ook rechten voor hebben om op uitzending gemist aan te bieden dus veelal Nederlands materiaal).

"Met NPO Gemist kijkt u programma's langer terug. De terugkijktijd wordt 7 dagen Net5, SBS6, Veronica en SBS9 Gemist (KIJK) kunt u kosteloos terugkijken. Series en voorpremières blijven betaald."
bron (tab Wijzigingen in uw abonnement > Wijzigingen in uw televisie abonnement)

UK/US films/series wordt legaal lastig wat betreft uitzending gemist. Voor actualiteiten, docu e.d. kun je prima via Uitzending gemist dit volgen ook d.m.v. laptop via Horizon.tv, RTLXL.nl, Kijk.nl e.d (of via de Horizon Go app op tablet/smartphone en/of NPO app, RTLXL, Kijk e.d). Overigens binnen welke termijn wil je meestal iets terugkijken? Mogelijk is die 7 dagen van UPC dan te krap echter omdat je toch op een laptop gaat kijken is een (met reclame) versie van de NPO,RTLXL en Kijk voor een groot deel van de Nederlands populairste zenders een aardig alternatief en die gaan vaak jaren terug.

Ik begreep dat je o.a. graag naar Studio Sport en Wie is de Mol nog kijkt.
Studio Sport staat er sowieso tussen in de NPO app en op de NPO.nl site: https://www.npo.nl/zoeken?utf8=%E2%9C%93&commit=Zoeken&q=studio+sport Probeer het zelf maar.

Een begin gemist optie ontbreekt nog inderdaad in de Horizon Go app en Horizon.tv website. Dat zou ook nog een mooie toevoeging zijn inderdaad.
 
Terug
Bovenaan