• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon - Wi-Fi signaal verbeteren, bv met access point.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter koos
  • Startdatum Startdatum
K

koos

Ik wil graag mijn horizon signaal verbeteren, wat is nou de enige beste oplossing? ik wil geen aparte losse modem maar wel eventueel een aparte router of accesspoint aansluiten op de hb. Is dit moeilijk aan te sluiten voor een leek. Is er misschien een simpele handleiding voor of iemand met ervaring die het één en ander kan uitleggen
 
Een accespoint aansluiten kan op de hb!
Kies wel voor een dual band (2.4GHZ & 5GHZ) accesspoint.

Wanneer je het accesspoint in huis heb kun je beginnen met het uitschakelen van het wifi netwerk van de horizon zelf.

Stap 1: Surf naar de web interface van de horizon
Default: 192.168.192.1

Stap 2: Login! Gebruikersnaam= admin , Wachtwoord = admin
Stap 3: Klik op draadloos.
Je ziet nu de basisinstellingen van de 2.4GHZ AP
Bij inschakelen druk je Uitgeschakeld en klik je op opslaan

Stap 4: Nu ga je het 5GHZ ap uitzetten!
Klik onder 5Ghz op Radio.
Bij inschakelen druk je Uitgeschakeld en klik je op opslaan

Oke, het wifi gedeelte van de horizon is uit!

Nu sluit je het accespoint met een UTP kabel aan op de horizon. (Vergeet de stroom niet :D)

Je nieuwe accespoint werkt nu.

Hoe je dit accespoint kan instellen staat in de handleiding (K weet niet om welk type het gaat?)
 
ik ben van plan een goede te kopen, tips?
en weet je wat voor snelheid ik kan verwachten? ik haal nu 45 mbit met mijn 120mbit abbo

bedankt trouwens ;)
 
(K ga er van uit dat je via de 2.4ghz 45mbps behaalt?)

Zoja, K denk zelf dat je niet hoger haalt op de 2.4ghz band ;)

De dingen waarop ik zou lettern zijn:

-Ondersteuning voor Simultaneous dual-band.
-Draadloos 802.11N (Of 802.11AC die 1300mbps theoretisch aan kan)
-Gigabit poort

Succes
 
koos zei:
ik ben van plan een goede te kopen, tips?
en weet je wat voor snelheid ik kan verwachten? ik haal nu 45 mbit met mijn 120mbit abbo

bedankt trouwens ;)

De snelheid kan ik niet echt zeggen eerlijk gezegt.
Het is afhankelijk van bepaalde omstandigheden
 
Radene zei:
De snelheid kan ik niet echt zeggen eerlijk gezegd.
Het is afhankelijk van bepaalde omstandigheden.

Bepaalde omstandigheden kunnen zijn...

Kwaliteit accesspoint.
Kwaliteit draadloze adapter.
Omgeving... muren, plafonds, veel beton, et cetera.

Hier thuis haal ik draadloos met een Asus router (ingesteld als AP) en een laptop met een Intel AC 7260 draadloze netwerkadapter keurig 200Mb/s op 5GHz 802.11AC.
 
Hoe weet Ik of een laptop of pc overweg kan met 5ghz. Mijn telefoon kan het niet dus dan ben ik al genoodzaakt om 2.4 GHz te gebruiken toch? Of is hier ook nog een oplossing voor?
 
Kijk op de onderkant van je horizon naar het SSID van het 5Ghz netwerk.
Kijk nu op je laptop/mobiel of je de SSID van de horizon ( Zie *) ziet.

*(5Ghz SSID's van de horizon beginnen vaak met UPC50XXXXXXX)

Mocht het zijn dat je laptop het niet ondersteund, Je kan altijd nog zo'n USB wifi adapter aanschaffen.

De 5Ghz geeft hoger doorvoersnelheden doordat deze band veel minder druk is

PS. 5Ghz heeft minder bereik dan het 2.4Ghz en gaat moeilijker door muren heen
 
5GHz is sneller omdat er meer data verstuurd kan worden dan op de 2.4GHz-band en ja, minder interferentie van buren totdat 5GHz meer gemeengoed wordt natuurlijk. De Horizon SMT-G7401 heeft standaard SSID's die beginnen met 'HZN'.
 
En als je dan een dual access point aan zou sluiten, kan je dan ook kiezen tussen twee 2.4 of 5? Of is het het 1 of het ander?
 
Terug
Bovenaan