• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Horizon] Upscaling 1080p

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Heppieboeddah
  • Startdatum Startdatum
H

Heppieboeddah

Voor diegenen die m al in huis hebben:


De Cisco deed 720P en 1080i. Klopt het dat de Horizon upscaling doet naar 1080p? Zijn er wat audio betreft ook instel-opties. Bitstream, PCM etc.?
 
Ja, de Horizon box kan en doet upscaling naar 1080p indien je dat vraagt. Dit kun je instellen in het menu van de box. Beeldkwaliteit is uitstekend op die manier.

Erg veel audio opties zijn er niet, maar dat is ook niet nodig. Hoe minder conversies er zijn hoe beter.

Mijn TV ondersteunt alleen stereo over HDMI, dus dat schiet niet heel erg op. Via glas of coax (S/PDIF) is er een verbinding te maken met een versterker. Het geluid van de zenders wordt een op een doorgegeven.

Indien een zender een keuze heeft tussen verschillende geluidssporen kun je deze op de zender zelf kiezen. Als er zenders zijn die alleen Dolby geluid doorgeven is het wel mogelijk om een conversie te laten doen naar PCM, indien nodig. Zie ook het menu-structuur topic: Hier. Ik hoop dat dit je op weg helpt.

Als je specifieke(re) vragen hebt zal ik ze proberen te beantwoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe is de kwaliteit kwa interlacing als de box op 1080p staat, doet de box dat goed of krijg je wazig beeld of interlaced lines tezien?
 
Ik heb nog geen interlaced lines kunnen ontdekken. Ben daar overigens wel gevoelig voor, over beeldkwaliteit ben ik niet snel tevreden.
 
plankie zei:
[...].

Als je specifieke(re) vragen hebt zal ik ze proberen te beantwoorden.

Dank voor het antwoord, en de link. Daarmee zijn mijn belangrijkste vragen beantwoord.. :)
 
plankie zei:
Ja, de Horizon box kan en doet upscaling naar 1080p indien je dat vraagt. Beeldkwaliteit is uitstekend op die manier.

Ben benieuwd hoe dit is! Ik ben zelf ook erg gevoelig wb beeldkwaliteit. Als ik eenmaal beter heb gezien wil ik eigenlijk nooit meer lagere kwaliteit zien, haha. Het woord ' uitstekend' klinkt veel belovend.
 
Hmm is jammer dat er niet gewoon een auto reso stand op zit, hij paktg nu de edid data van tv en dat is dus 1080p 50Hz, ongeacht wat de source is, dit is nu niet erg aangezien box beter scaled dan me tv, maar toch zou ik liefst auto reso optie zien(liesft met 24Hz support voor de mediaplayer)
 
Devil-Strike.net zei:
Hmm is jammer dat er niet gewoon een auto reso stand op zit, hij paktg nu de edid data van tv en dat is dus 1080p 50Hz, ongeacht wat de source is, dit is nu niet erg aangezien box beter scaled dan me tv, maar toch zou ik liefst auto reso optie zien(liesft met 24Hz support voor de mediaplayer)

Kan je manueel wel 24hz kiezen?

edit : Laat maar, heb het inmiddels zelf gevonden. 24hz zou wel een hele mooie toevoeging zijn idd.
 
Terug
Bovenaan