D
DigiWillem
Daar ik soms last had van haperingen in het Horizon-menu (trage tvgids, traag zappen, traag programma's verwijderen) heeft UPC-support voorgesteld een extern Internet-modem op te sturen. De huidige software in de Horizon is nog niet goed geoptimaliseerd op de hardware.
Het nieuwe externe modem is geworden de Technicolor.
Vóórdat ik dit ga aansluiten zie ik graag reacties hierop het forum of het zinnig is dit te doen.
Er zitten bij mij nml nogal wat nadelen aan het gebruik van dit externe modem:
1) Ik moet weer extra utp kabels trekken naar mijn tv/dvd/eigen router omdat de modem geplaatst wordt bij de cai aansluiting.
2) Horizon staat vlak bij mijn tv/dvd dus korte utp-kabels
3) De wifi van de Horizon kan tegelijk 2,4 en 5 GHz uitzenden, de UPC-firmware in de Technicolor niet.
4) De 5 GHz wifi op de Horizon is dual band. De Technicolor niet en is daardoor de helft trager.
5) Weer een sluipstroomvreter er bij.
Wat is jullie ervaring in het voorkomen van trage Horizon-menu's met een extern modem?
Heeft dat zin?
Het nieuwe externe modem is geworden de Technicolor.
Vóórdat ik dit ga aansluiten zie ik graag reacties hierop het forum of het zinnig is dit te doen.
Er zitten bij mij nml nogal wat nadelen aan het gebruik van dit externe modem:
1) Ik moet weer extra utp kabels trekken naar mijn tv/dvd/eigen router omdat de modem geplaatst wordt bij de cai aansluiting.
2) Horizon staat vlak bij mijn tv/dvd dus korte utp-kabels
3) De wifi van de Horizon kan tegelijk 2,4 en 5 GHz uitzenden, de UPC-firmware in de Technicolor niet.
4) De 5 GHz wifi op de Horizon is dual band. De Technicolor niet en is daardoor de helft trager.
5) Weer een sluipstroomvreter er bij.
Wat is jullie ervaring in het voorkomen van trage Horizon-menu's met een extern modem?
Heeft dat zin?