• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon traag. UPC biedt extern internetmodem aan.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DigiWillem
  • Startdatum Startdatum
D

DigiWillem

Daar ik soms last had van haperingen in het Horizon-menu (trage tvgids, traag zappen, traag programma's verwijderen) heeft UPC-support voorgesteld een extern Internet-modem op te sturen. De huidige software in de Horizon is nog niet goed geoptimaliseerd op de hardware.
Het nieuwe externe modem is geworden de Technicolor.

Vóórdat ik dit ga aansluiten zie ik graag reacties hierop het forum of het zinnig is dit te doen.
Er zitten bij mij nml nogal wat nadelen aan het gebruik van dit externe modem:

1) Ik moet weer extra utp kabels trekken naar mijn tv/dvd/eigen router omdat de modem geplaatst wordt bij de cai aansluiting.
2) Horizon staat vlak bij mijn tv/dvd dus korte utp-kabels
3) De wifi van de Horizon kan tegelijk 2,4 en 5 GHz uitzenden, de UPC-firmware in de Technicolor niet.
4) De 5 GHz wifi op de Horizon is dual band. De Technicolor niet en is daardoor de helft trager.
5) Weer een sluipstroomvreter er bij.

Wat is jullie ervaring in het voorkomen van trage Horizon-menu's met een extern modem?
Heeft dat zin?
 
Je hebt 'Automatisch schijfbeheer' op de HB uitgeschakeld? Zelf hebben we alles via de HB en de box werkt goed. Box is overigens niet opgenomen in het netwerk. Ook geen DLNA.
 
Automatisch schijfbeheer en DLNA staan aan.

Helpt dat als ik dat uit zet?
Wat zijn de gevolgen hiervan?
 
Automatisch schijfbeheer uitschakelen kan sowieso al de boel sneller maken. Deze 'feature' houdt constant je HDD in de gaten en kost dus best wel veel resources. Enige wat het doet is in de gaten houden of er wel genoeg ruimte op de HDD is.

DLNA heb je nodig om via de HB films, series en foto's via je netwerk te kijken. Wij hebben daar een goede mediaplayer voor, dus wij maken daar geen gebruik van.
 
Ok, schijfbeheer uitgezet. Ik merk nu nog weinig verschil.

1 vd redenen dat ik de Horizon wilde hebben was juist de integratie van modem/router/mediaplayer/HDtv
Al die losse sluipstroomvreters met hun kabeltjes konden weg.
DLNA wil ik dus aanlaten.
 
Ok. Ik zal even checken of het zonder DLNA in ieder geval beter wordt.
Waar zet ik dat uit? Onder netwerkinstellingen zag ik geen optie.
 
Uit bestaand netwerk halen... bij [Thuisnetwerk] onder [Basis] via webinterface van de HB.
 
welke configuratie heb je
kan je interne wifi netwerk kaart de snelheid aan? in mijn geval was mijn wifi kaart niet toereikend nu met een usb wifi adapter linksys E3000 haal ik draadloos tussen de 88 en 98 van de 100Mbps en upload 10,34 wel op 5ghz verbonden dus ik ben dik tevreden met de snelheid
 
Hallo,

U kunt proberen om de lan/wifi verbinding met de horizon en de TV los te koppelen/uitschakelen. Er zijn momenteel wat smartTV die icm met horizon niet overweg kan waardoor de horizon zeer traag van wordt.

Mocht het probleem daarmee verholpen worden dan zal u naast de horizon een externe modem/router van upc moeten gebruiken om het internet naar uw smartTV te voorzien.
 
Terug
Bovenaan