• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon slecht?, wat is dan wel goed?

Berichten
108
Hallo luitjes,

Wat is (eventueel) een (goed werkend) alternatief voor de HB? Niet dat ik wil overstappen maar dan heb ik in ieder geval een alternatief als de tering toeslaat.

Wat ik wil:

Storingvrije TV-uitzendingen/video-ondemand/DVR
Wat ik als een bonus zie: dlna (afspelen van streaming video/foto/muziek)

Gaarne jullie mening/kennis/advies.

ps: Hebben ze bij Ziggo de zaakjes beter op de rails? (dat vraag ik aangezien UPC, Ziggo gaat overnemen, hoe zijn de boxen van Ziggo? Is misschien een vraag die hier niet thuis hoort)

ps: ik lees net dat zowel Ziggo als ook UPC Samsung tech. heeft in hun boxen... Damn.
 
Re: Horizon slecht, wat is dan wel goed?

Bij UPC kun je kiezen uit de Horizon box of een standaard mediabox.
Die laatste al dan niet met opname mogelijkheid.

Alleen de Horizon box heeft een mediaspeler functie (DNLA)

Je kunt via een TV met DVB-c ontvanger, of een losse DBV-c ontvanger een flink aantal zenders (30+) ontvanger met het Digitale Kabel TV & Radio abonnement.

Je kunt ook een UPC CI+ module in een TV, of zelf gekochte ontvanger doen en dan alle zenders kijken waarop je bent geabonneerd.
Geen interactieve Tv, geen Uitzending Gemist, of Video On Demand.


Ziggo word niet door UPC overgenomen, maar door Liberty Global die ook de eigenaar is van UPC.
Liberty Global voegt UPC met Ziggo samen in Ziggo.
UPC Nederland verdwijnt dus.
 
pakikje zei:
ps: Hebben ze bij Ziggo de zaakjes beter op de rails? (dat vraag ik aangezien UPC, Ziggo gaat overnemen, hoe zijn de boxen van Ziggo?

Grotendeels dezelfde (intern loopwerk) Cisco boxen en daarnaast ook Humax geloof ik (althans eind 2009 nog wel :))

ps: ik lees net dat zowel Ziggo als ook UPC Samsung tech. heeft in hun boxen... Damn.

Bij Ziggo kan je alle soorten decoders tegenkomen, aangezien je ze ook zelf aan mag schaffen ;)
Ene kant een voordeel, andere kant toch een nadeel. Maar dat heb je met alles, voor- en tegenstanders.
 
Weet het ook niet heb 3 of 4 horizon boxen gehad nog steeds bagger
Ook de 2 extra hd media boxen gehad werkt voor geen meter valt automatisch naar paar minuten steeds uit met de oude grijze box nooit geen problemen gehad
Ik als klant kan de tering krijg van upc en bij mij kunnen ze dit jaar de tering krijgen kom nooit meer terug heb ik liever de problemen van glasvezel zelfs inbelmodem van heel vroeger met die bleepjes is nog betrouwbaarder dan wat upc belooft te leveren beloven veel doen geen flikker alleen maar grote verhalen bah walgelijk bedrijf
Na de zomer glasvezel in de straat en dan eindelijk weg met hun vieze machtpositie op de kabel
Hoop dat ze het vrij gaan geven en dat jullie firma kapot valt want zo behandelen jullie je klanten ook
Veel geld vangen en alleen troep leveren
 
estrelinha zei:
Weet het ook niet heb 3 of 4 horizon boxen gehad nog steeds bagger
Ook de 2 extra hd media boxen gehad werkt voor geen meter valt automatisch naar paar minuten steeds uit met de oude grijze box nooit geen problemen gehad

De rest van het citaat heb ik maar niet gebruikt want dat is gewoon te grof en onbeschoft en daar pas ik voor.Ik herken mezelf ook niet in u verhaal en ben nog steeds aan de gang met de eerste Horizonbox die na de grote updates naar mijn tevredenheid werkt. Betekend dat dat hij nooit eens vastloopt of het beeld even streept? Nee, dat gebeurd nog wel eens maar ik kan daar goed mee leven. Met een dergelijke houding als u hier aanneemt is het wachten op de klachten van u over glasvezel-aanbieders of dacht u dat dit wel allemaal rozengeur en maneschijn is?
 
joopata zei:
De rest van het citaat heb ik maar niet gebruikt want dat is gewoon te grof en onbeschoft en daar pas ik voor.Ik herken mezelf ook niet in u verhaal en ben nog steeds aan de gang met de eerste Horizonbox die na de grote updates naar mijn tevredenheid werkt. Betekend dat dat hij nooit eens vastloopt of het beeld even streept? Nee, dat gebeurd nog wel eens maar ik kan daar goed mee leven. Met een dergelijke houding als u hier aanneemt is het wachten op de klachten van u over glasvezel-aanbieders of dacht u dat dit wel allemaal rozengeur en maneschijn is?
Ik keek met mijn moeder een film via Horizon en jahoor om de 5 min. liep dat ding VAST.
Dus ermee leven? Neen en hoezo moet je daar mee leven? Je betaalt toch je abbo? Hoezo laat jij jezelf oplichten?
 
Donnerd zei:
Ik keek met mijn moeder een film via Horizon en jahoor om de 5 min. liep dat ding VAST.
Dus ermee leven? Neen en hoezo moet je daar mee leven? Je betaalt toch je abbo? Hoezo laat jij jezelf oplichten?

Fijn dat je bij elke mogelijkheid deze discussie weer start.

Niet iedereen gebruikt de horizonbox op dezelfde manier, de een gebruikt wel de DLNA en zetten Horizon in het thuisnetwerk. Ik kom om in de apparaten die DLNA gebruiken maar aan het einde van de dag gebruik ik mijn HTPC. Mijn Horizonbox is voor zover ik me kan herinneren in de afgelopen maanden niet vast gelopen.

Moraal van het verhaal, zolang de functionaliteiten waarvoor de gebruiker de box gebruikt werken, waarom dan druk maken om functies die schijnbaar niet werken die je toch niet gebruikt.

P.S. Donnerd, je licht jezelf op want je hebt heus wel de mogelijkheid om een non Horizon box te nemen maar dat doe je niet.

@topic starter; laat je niet te veel afleiden door bepaalde ervaringen. Een horizon is een optie, maar je hebt ook de standaard boxen die wat simpeler zijn in uitvoering.
 
Vindt eigenlijk dat ik nog vrij netjes ben over upc er is niets goeds meer over te zeggen 2 jaar horizon ellende en problemen nog niet opgelost .
Ik gun upc en heel die liberty global een faillissement .
En storing is storing maar zit met een storing van 2 jaar.
Daar voor ook weleens problemen maar dat waren echt storingen
Al het wachten op beloftes en bellen voor het zoveelste probleem
Maat is vol betaal ze niks meer.
 
estrelinha zei:
Maat is vol betaal ze niks meer.

Moet je vooral doen... als er een alternatief is in de vorm van een Cisco ben je zelf nalatig met alle gevolgen en hoge kosten van dien (en moet je ze nog meer geld geven :)). Maar ja, vooral doen zou ik zeggen. Bereik je weinig mee... het is maar net wat je wil natuurlijk.
 
estrelinha zei:
.
Ik gun upc en heel die liberty global een faillissement .

Ohw , omdat jij problemen hebt , mogen anderen dat ook krijgen? Ik dacht dat ik soms grof was, maar bij jou vergeleken ben ik heilig :-)

Trouwens je kan ruilen voor een andere box. Dus betaal je niet , heb je een nog groter probleem.
 
Terug
Bovenaan