• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizon problemen sinds 1 okt 2012

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sjaakvandevelde
  • Startdatum Startdatum
S

Sjaakvandevelde

DAG 670 in slechte HORIZON soap - aanschaf 1 oktober 2012 - 9 horizon boxen en 49 monteurs verder, ruim 100 dagen zonder telefoon, meer dan een jaar TV storingen, meer dan 1000 telefoontjes, loze beloftes na mijn verhaal tijdens uitzending RADAR, 22 maanden dramatisch WIFI internet en soms totaal onbereikbaar en uren en uren kwijt aan de vele bezoeken onderzoeken en telefoontjes van UPC.

THE STORY CONTINUES

1 augustus 2014 Strijen

@ Aan de Juridische afdeling van UPC

@ Aan RADAR ivm gemaakte afspraken tijdens en na de TV uitzending

@ Aan de Consumentenbond ivm bezoek aan RADAR

t.a.v. Hanneke van Rossum Juridische afdeling UPC

Mevrouw van Rosssum,

op woensdag 30 juli 2014 zijn er 2 monteurs langs geweest om 18:15 (monteur 48 en 49) en ik ben zeer teleurgesteld en zelfs boos door de reactie van die ene Raymond die hier al een stuk of 18 x is geweest. Ik zal U uitleggen waarom. Vorige week had ik al een aanvaring met hem omdat Raymond mij vertelde dat er in mijn huis of om mijn huis een stoorzender was die het WIFI signaal wegdrukte. Beide heren zagen ook een stoorzender en ze hebben mijn weerstation gecontroleerd, mijn telefoon, mijn bel en zelf mijn foto lijsten die op signalen werkte. De test met het nieuwe modem (wat een mogelijke oplossing zou zijn) viel zodanig slecht uit dat er internetsnelheden werden gehaald met wifi van tussen de 2 en 8 Mbps op zowel mijn laptop als op de UPC laptop. Alles werd weer netjes afgebroken en omgebouwd en de actie werd compleet afgeblazen. Kreeg van die Raymond te horen dat de apparatuur van UPC prima in orde was maar dat het aan mijn huis en/of omgeving lag en dat UPC daar niet aansprakelijk voor was. Lekker makkelijk ! Ik werd achter gelaten met een internetsnelheid van of niets of maximaal 8 Mbps, fijn toch.

Na een paar dagen belde Raymond mij op en hij zei dat de Raymond 2 uit Amsterdam weer zou komen (al 2 x eerder geweest) en die had apparatuur die de stoorzender zou kunnen lokaliseren. Op de dag zelf 30 juni merkte ik ’s morgens ineens dat de snelheid van WIFI (af en toe) flink toenam en heb een aantal speedtesten genomen waarbij snelheden werden gehaald van ruim 93 Mbps. (foto’s daarvan met tijden laten zien aan de monteur) Heel raar natuurlijk want deze snelheden heb ik meer dan een jaar nog NOOIT voorbij zien komen en nu ineens wel. Maar er waren ook metingen bij van heel laag zoals gebruikelijk van 5 Mbps. Maar dat boven de 90 Mbps werd gemeten was zeer opmerkelijk (toeval bestaat niet). Maar goed om 18:15 uur kwamen beide Raymonds binnen en de Amsterdamse Raymond 2 ging aan de slag met zowel mijn laptop, zijn laptop als met de Horizonbox. Op beide laptops werden lage snelheden gemeten. Op mijn vraag of hij apparatuur had om een stoorzender op te sporen antwoorde hij, daar begin ik nog geen eens aan. Wat raar, dat was toch afgesproken. Maar na een tijd meten kreeg ik te horen dat er helemaal geen stoorzender te vinden was !. Heel opmerkelijk dit, want de week er voor had een andere UPC expert een grote stoorzender gemeten en werd zoals ik al eerder zei alle apparatuur in mijn huis afgekoppeld of gechecked (telefoon, weerstation enz). Het rare is dus dat de ene week meet een UPC expert een stoorzender en een week later is er geen stoorzender meer te vinden. De ene dag wordt ik opgebeld dat er iemand komt met peilapparatuur om de stoorzender op te sporen en een paar dagen later zegt diegene, daar begin ik nog geen eens aan !. Weer kreeg ik te horen dat het probleem niet aan UPC lag en dat de apparatuur in orde was.

Ik heb zelf met eigen ogen gezien dat hij diverse kanalen heeft uitgeprobeerd om het beste signaal te vinden. Na wel 50 speedtesten op de UPC laptop en 20 op mijn laptop waarbij dramatische snelheden werden gemeten kwam de ene monteur op het idee om de driver van Dell te updaten op mijn laptop. Zo gezegd en zo gedaan en na dit weer speedtesten uitgevoerd en er werd een 4 tal speedtesten uitgevoerd waarbij tussen en 50 en 65 Mbps werden gemeten. Deze werden gelijk gekopieerd en zijn al in uw bezit. Uiteraard de lage niet want daar heeft UPC niets aan.

Gelijk werd gezegd door die Raymond, zie je nou wel, het heeft altijd aan de laptop gelegen. Maar mijn andere PC dan ? Daar moet je dan ook de driver updaten. Maar waarom schakelt dan mijn Samsung S5 uit omdat er geen signaal is ? Dat is een bekend Samsung probleem kreeg ik te horen. Raymond herhaalde dat UPC nooit aansprakelijk is geweest omdat hun producten goed waren en zijn (altijd al) en dat hun niet verantwoordelijk zijn voor randappartuur zoals laptops, PC's, tablets en mobiele telefoons !!!! Ik zeg nog lekker makkelijk dit, dit afschuiven op een driver en heb ik daarom 48 monteurs gehad en 22 maanden problemen ! Kreeg te horen, ja wie denkt er nu aan een driver. Nou ik niet en 48 UPC monteurs dus blijkbaar ook niet. En waar staat dat je drivers moet updaten bij de aanschaf van een Horizon box ? Ik moet dus als ik een UPC product aanschaf weten dat ik drivers van mijn laptop en PC moet updaten ???? Mijn nieuwe Samsung S5 problemen heeft met Horizon Wifi en dat mijn tablet ook aangepast moet worden. Wat een klinkklare onzin !!!! En als dit het probleem echt zou zijn dat heeft UPC 48 monteurs langs gestuurd die dit NIET wisten en IK moet dit wel weten als consument, belachelijk gewoon.

Ik wil er nog even op wijzen dat ik ook ruim een jaar met TV storingen heb gezeten en dat ik alle foutcodes die er maar bestaan heb gefotografeerd en opgestuurd naar UPC. Waren zelfs dagen bij dat ik niet TV kon kijken maar dat lag volgens UPC aan mijn Philips TV. Ik heb meer dan 100 dagen zonder telefoon gezeten in 5 verschillende periodes maar dat lag aan mijn Siemens telefoon volgens UPC. Heb diverse malen te horen gekregen dat Horizon goed werkte maar dat de de communicatie tussen Dell produkten en Horizon niet optimaal werkte.

Kreeg vorige week te horen dat mijn huis en omgeving het probleem was volgens UPC. Kreeg dus deze maal te horen dat het probleem mijn drivers waren volgens UPC en kreeg ook te horen dat Horizon niet optimaal werkte met Samsung telefoons volgens UPC. Waarschijnlijk zal het ook wel aan mij Samsung tablet liggen en ook aan de laptop van mijn vriendin (een ACER laptop)

Maar goed was blij dat ik na 22 maanden eindelijk een een normale snelheid haalde van tussen de 50 en 60 Mbps en ben ´s avonds weggegaan en donderdag ben ik weinig tot niet thuis geweest en geen tijd gehad om iets te checken.

Vrijdagmorgen (vandaag 1 aug 2014) kreeg ik weer de indruk dat internet slecht was en ik heb dus een 12 tal UPC speedtesten uitgevoerd en in bijgevoegde tabel kunt u de downnload en upload snelheden zien. In een half uur diverse testen gedaan en het signaal knalt weer alle kanten op en is zo instabiel als het maar kan, op zowel download als upload en dat is op zich al opmerkelijk want hoe slecht mijn internet ook was in de afgelopen 22 maanden mijn upload was altijd constant tussen de 9.4 en 9.8 Mbps. Maar nu knalt ook ineens mijn upload alle kanten op. ( is inmiddels verhoogt naaar 20 Mbps) In de tabel kunt u zien dat in de 12 speedtesten genomen tussen 11.41 en 12.10 uur de download varieert tussen de 4.60 en 79,62 Mbps, de upload schommelt tussen de 2.00 en 20.75 Mbps gemeten op slechts korte afstand van de Horizon box. Ik zal alle 12 foto´s in bijlage er bij doen en foto´s zijn genomen van de laptop met het AD van 1 augustus er naast als bewijs dat ze vanmorgen zijn genomen. Ook een tabel met foto nummer, tijd en foto zal ik er bij doen.

UPC adverteert letterlijk met Draadloos internet overal in en om het huis en met een stabiel signaal. (tekst van UPC site)

Zoals U kunt zien is het allesbehalve stabiel en achter in de woonkamer, boven in de slaapkamer en op een paar meter in de tuin is wifi nagenoeg weg.

Samenvattend

1 Opmerkingen van de monteur dat de apparatuur van UPC altijd in orde is geweest en dat het altijd aan mijn driver heeft gelegen is bullshit, zeer ongepast en is zijn straatje en dat van UPC schoonvegen. Vind ik een zeer kwalijke zaak

2 Udaten van drivers op laptops en pc´s kan nooit een probleem van de consument zijn als UPC daar vooraf niet op wijst

3 Zeggen dat TV, bel en internet problemen liggen aan : Philips tv’s, Siemens telefoons, Samsung mobiele telefoons, Samsung tablets, aan mijn huis, aan mijn omgeving, aan Dell laptops, aan Dell PC’s, aan Dell drivers en nu dus ook aan Acer laptops is een fabeltje en compleet lulverhaal om jezelf vrij te pleiten

4 Download en upload zijn nog steeds instabiel en soms dramatisch en van een stabiel signaal is geen enkele sprake

5 Van internet in en rondom het huis is geen enkele sprake want zelfs in de woonkamer op een paar meter van de horizon box gaat het mis, in de tuin kan ik niet internetten en zelfs op de slaapkamer is het niet mogelijk

6 Ik heb nog steeds wifi problemen dus ik stel UPC daar voor aansprakelijk want ik betaal nu al 22 maanden lang een bedrag van tussen de 85 en 90 euro voor een product wat bijna niet heeft gewerkt, voor de helft van de tijd werkt of voor internet wat nog nooit goed heeft gewerkt

7 Ik weet niet hoe het verder gaat met die Raymond komt er bij mij niet meer in, nooit meer, want wat is dit een vreselijke man met hufterig gedrag (en nu druk ik mij nog tactisch uit) om UPC compleet vrij te pleiten en alle schuld bij mijn drivers en consument te leggen !!! Dit is niet het probleem, laat dit nog eens goed duidelijk zijn.

Ik ga Radar, de Consumentenbond, mijn Rechtsbijstand en Social Media inlichten over deze praktijken van UPC om na 22 maanden ellende de schuld proberen neer te leggen bij de consument. Ook ga ik ze informeren dat gemaakte afspraken en toezeggingen door een UPC directielid niet worden nagekomen. Van deze dame hoor ik ook niets meer en op mijn vraag of ik haar kan spreken kreeg ik als antwoord dat er maar 1 aanspreekpunt is van UPC, mevrouw van Rossum. Als je ballen hebt als directielid dan neem je nu contact met mij op maar waarschijnlijk zal er wel weer een TV uitzending aan te pas moeten komen om dit voor elkaar te krijgen.

Ben woest dat jullie het zo aanpakken en je verschuilen achter domme argumenten, de schuld neer te leggen bij andere bedrijven die zogenaamd het probleem zijn en je straatje probeert schoon te vegen. Laat ik duidelijk zijn, het ligt niet aan Philips, niet aan Siemens, niet aan Dell, niet aan Acer, niet aan Samsung, niet aan mijn huis en ook niet aan Strijen maar alleen maar aan UPC en aan HORIZON

Wordt vervolgd en daar kunt U zeker op zijn en ga maar lekker door op deze manier dan zult U nog een hele zware dobber krijgen aan deze consument. Ik ga alles echt alles in werking zetten om deze aantijgingen van UPC te weerleggen en zonodig kom ik naar het UPC hoofdkantoor met of zonder publiciteit. U bent nog lang niet van mijn af mevrouw van Rossum, het is nu na 22 maanden meer dan genoeg geweest. U en UPC moeten zich de ogen uit de kop schamen dat jullie dit zo aanpakken !!!!!

vriendelijke groeten

Sjaak van de Velde

PS hoop dat deze mail in goede orde aankomt want je weet het maar nooit of de 200 Mbps abonnement sterk genoeg is om deze e/mail te versturen met bijlages, graag een bevestiging of mijn mail is aangekomen. Zal hem ook overal op Social media plaatsen zodat die ergens wel gelezen wordt door een UPC medewerker

* Hierna stuur ik 4 delen met elke 3 foto´s als bewijs voor de metingen :(
 
Terug
Bovenaan