• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon piept kraakt en hangt

Berichten
6.246
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Sinds een paar dagen blijft het beeld soms even hangen op b.v. RTL5. Ik dacht okee even geduld zal wel een storing zijn gaat vanzelf wel weer over. Nou nee dus. Sinds vandaag kan ik geen opgenomen programma's meer zien. Als ik in mijn media kijk staan er genoeg opnames en als ik er dan eentje wil kijken zegt hij doodleuk dat er geen opnames zijn ::) Ook hoor ik de box soms vreemde geluiden maken waarvan ik denk dat het de harde schijf is. Zou hij nu al kapot zijn?

Box ook al een paar keer van het stroom afgehaald maar mag niet baten. Haperend beeld blijft en ik kan nog steeds geen opnames bekijken :(
Signaal waardes zijn goed, en ik heb nog genoeg ruimte op de hd.
 
Geforceerde update, of reset naar fabrieksinstellingen lossen ook niets op?

Geforceerde update Horizon box:
Horizon uitzetten en 10 a 15 sec wachten
Horizon aanzetten, je ziet dan heel even het blauwe licht aan en weer uit gaan.
Als blauwe licht uit is, druk je op de CH- en houd je die vast totdat je "Scanning" ziet verschijnen in het display.
Belangrijk is wel dat je de knop pas indrukt als het blauwe licht uitgegaan is, anders heb je kans dat hij de update niet doet.

Front Panel reset Horizon box (reset naar de fabrieksinstelling):
Je moet hierna weer alles instellen.
Horizon box op de achterkant uitzetten, even wachten, aan zetten en dan gelijk de standby knop aan de voorkant indrukken en voor en wachten tot je voor de tweede keer het welkom scherm ziet. Dat duurt ongeveer 30 seconden.
 
Ga ik morgen eens proberen Johnny54.
Zal wel nodig zijn, want soms werkt mijn internet ook helemaal niet meer, en na even de Horizon box van het stroom te hebben gehaald weer wel. Lijkt me ook niet de bedoeling dat ik dat een paar keer per week moet doen.
 
Een geforceerde update gedaan en ik kan weer opgenomen programma's kijken. Soms loopt de box nog vast en dan is het enige wat nog help even de box uitzetten en weer aan.
Ik heb nog maar één keer een haperend beeld gezien. Box maakt soms nog wel vreemde geluiden, ook als hij op stand-by staat.
 
En weer blijft het beeld zo nu en dan even haperen >:(
Soms valt ook de ondertiteling weg en dan na even heen en terug zappen doet hij het weer.
Menu is nu ook weer ontzettend langzaam. Moet soms 5 seconde of langer wachten eer er een reactie komt als ik op een knop heb gedrukt. Wordt er nu wel een beetje ziek van. Woensdag maar weer eens bellen.
 
Denk het ook, en anders mijn glasverzekering

Voor als hij door de vooruit naar buiten vliegt
 
Niet doen als de monteur voor de deur staat hoor...die zijn niet verzekerd ;-)
 
Gisteren UPC aan de telefoon gehad en verhaal uit gelegd. Meneer was even stil en ik hoorde op de achtergrond een hoop getik of dat hij op een computer bezig was. Toen zei hij tegen mij dat het zou kunnen dat er omgeving Rotterdam masten staan die het signaal zouden kunnen storen. Waarvoor had ik daar niet eerder last van? :o

En toen opeens voor de 3de keer al werd ineens de verbinding verbroken ::)
En terug bellen ho maar :(
 
Wellicht verstandig even webcare in te schakelen als je dat nog niet had gedaan.
 
Terug
Bovenaan