• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon opzeggen ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sanook
  • Startdatum Startdatum
S

sanook

Zijn er al mensen die naar aanleiding van de nieuwe telefonie tarieven per 1 januari a.s. het Horizon abonnement hebben opgezegd ? En weet iemand of je door deze 'escape' ook terug kan naar een pakket zonder Horizon box (aanbieding van €49,50/mnd, eerste 6 maanden €24,50/mnd) ?
 
Uhm, als telefonie je te duur wordt, dan neem je toch een Skypenummer voor 100 euro per jaar, mag je nog kiezen waar je nummer woont ook. Zover ik me heb laten informeren is de Horizon combinatie namelijk de beste deal die je kan hebben. Ik gebruik de telefonie van UPC dan ook enkel om de service desk mee te bellen, mocht dat nodig zijn. Want dat was wel erg duur met een mobiel en niet mogelijk met Skype.
In ieder geval: Van al die heen en weer hoppende klanten, wordt de dienstverlening niet goedkoper, dat lijkt me logisch. Elke change is overhead natuurlijk.
 
Het gaat sanook waarschijnlijk niet eens om de verhoging van de belkosten, maar meer om de mogelijkheid om van het Horizon-abonnement af te kunnen komen ;)
 
Het ging dus niet om het bellen....

Ik heb wel opgezegd dankzij de verhoging maar dat was meer omdat de HB me erg tegenviel en er sindskort glasvezel is aangelegd....dus vanaf 1-1-2013 100/100 :D
 
vanwege bagger horizon teruggegaan naar oud abbo. Om je vraag te beantwoorden> je kan het genoemde abbonement nemen, maar dan zonder opnamefunctie. Als je opnamefunctie wil ga je weer terug in de oude situatie (die je nu nieuw niet meer kan afsluiten) en krijg je geen korting.
 
Het ging mij inderdaad om de mogelijkheid om van Horizon af te komen, ik had echter niet gezien dat de andere aanbieding zonder opnemen is dus dat is dan geen optie helaas. Ook helaas is dat er hier in Barendrecht geen echte alternatieven zijn zoals glasvezel. Tsja, stuck on Horizon ....
 
Het is mij gelukt van de Horizon of te komen door op te zeggen naar aanleiding van de verhoging van de telefoontarieven per 1 jan. 2013.
Ik heb mijn Horizon box laten wijzigen in de Cisco DVR (8485) en los Cisco (epc3925) door gratis te bellen met 1200.

Je moet wel doorzettingsvermogen hebben; ik ben 3 x doorgeschakeld en ruim 1 uur aan de lijn. Hands-free bellen is aan te bevelen.
Eerst vragen of je de Horizon kan ruilen voor de Cisco DVR. Ze zullen zeggen dat dat niet kan omdat je Horizon abbo nog loopt tot datum X. Of omdat het gewoon niet kan. Of dat de volgende software update wel goed werkt. Of ....(vul hier zelf een vage belofte in).

Dan aangeven dat je gaat opzeggen vanwege de verhoging van de telefoon tarieven (verwijs naar mail van 22 november). https://www.upc.nl/tarieven/2013/

Dan wordt je doorverbonden naar iemand die "opeens" wel je wel een Cisco DVR abbo kan geven.
1 week wachten en klaar.

Succes.





Bijlage
UPC schreef mij:

Informatie over onze tarieven in 2013
Geachte heer, mevrouw Klant,
Per 1 januari 2013 gelden er nieuwe gesprekstarieven bij UPC Telefonie. De maandelijkse kosten van uw abonnement veranderen niet.
Meer informatie vindt u op upc.nl/tarieven2013

Wij hopen dat u ook in 2013 weer veel plezier en gemak beleeft aan de diensten van UPC en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2013 doen. Hiervoor kunt u ons bellen op het speciale nummer 020 775 70 37.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
 
Ik probeerde twee dagen geleden mijn horizon abonnement op te zeggen. En wilde een ander abonnement nemen bij upc. Dit kon wel maar ik had helaas geen recht op korting. Ook al heb ik nog 6 maanden korting op mijn horizon pakket, o het nieuwe pakket kan ik niet de geldende korting krijgen. Wat best raar is. Mijn horizon ervaring is compleet mislukt. knipperend groen beeld, geluid dat hapert, verspringend beeld, geen hd kunnen kijken omdat het via de scart moet. internet traag, vast lopers van de horizonbox, niks opnemen van wat je programmeert, soms alles opnemen van wat je programmeert inclusief alle herhalingen. Kort om een grote puinhoop en volgens mij reden genoeg om je abbo op te zeggen en iets anders af te sluiten. Zijn er meer mensen met dit probleem?. misschien even de krachten bundelen en een kassa uitzending van maken. mail naar [email protected]
 
Uh sorry maar dat klinkt vrij logisch dat je je korting kwijtraakt als je over gaat op een ander pakket. Je kunt niet het beste van twee werelden krijgen.
 
Terug
Bovenaan