• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon opnames opnemen op HDD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter costello
  • Startdatum Startdatum
C

costello

Wegens een hardwareprobleem krijg ik binnenkort een nieuwe horizon mediabox. Nu staan er opnames op de harde schijf van de mediabox en die kan ik niet allemaal meer bekijken, dus die zouden verloren gaan en dat gaat me een beetje aan het hart.

Ik heb echter wel een externe harde schijf aan de tv hangen via de USB-ingang, nog van voor de tijd van de Horizon. Is het mogelijk om de Horizon-opnames op te nemen op mijn HDD en zo veilig te stellen voordat het apparaat de deur uit gaat?

Ik kan een opname op de HDD handmatig instellen, maar ik moet wel een programmanummer opgeven en daar kom ik niet uit.

Hopelijk weet iemand of het kan en hoe dan .....
 
Nee dat zal niet gaan lukken, op deze manier.

Het kan via een scart aansluiting met een ext. Dvd recorder, en dan vervolgens de opname afspelen op je tv en opnemen
 
Oké, dat is duidelijk. Maar ... hoe stel ik de opname dan in op de HDD? Zoals ik al schreef moet ik bij handmatig opnemen (behalve de tijd) een programmanummer opgeven. Wat vul ik hier in?

PS Het lijkt erop dat opnemen helemaal niet gaat lukken. Ik maak er een nieuw topic van anders lopen zaken door elkaar.
 
Nou volgens mij speel je het opgenomen programma op de normale wijze af, alleen neem je het op de je recorder, zoals je vroeger het programma opnam met je video recorder.

Je moet het ahw gewoon bekijken op de tv en direct opnemen op de externe recorder.

Het is dus niet zo dat je de opgenomen programma's kunt kopiëren naar de externe recorder.
 
Met de dvd-recorder lukt dit inderdaad. Het programma afspelen en dan rechtstreeks opnemen. Dvd-recorder op speciaal kanaal zetten zodat ie het lopende programma "ziet". Maar op deze wijze een opname maken met de HDD lukt niet. Zal dus te maken hebben met de verbindingen (hdmi en scart), zoals ik in mijn parallel topic heb gelezen.

Afijn, het was een poging waard. Als je niets probeert word je ook niets wijzer, denk ik maar.

Bedankt voor je hulp!
 
Terug
Bovenaan