• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon of modem/router ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Andre_ede
  • Startdatum Startdatum
A

Andre_ede

Beste mensen,

ik ben aan het kijken om over te stappen naar Ziggo, heb nu alleen een basis pakketje van hun.

Ik vraag me alleen wat er met mijn modem gebeurt als ik overstap en een Horizon krijg, ik wil graag mijn eigen ASUS router blijven gebruiken ipv het router deel in het UPC/ZIGGO modem.

Is dat mogelijk of wordt de modem vervangen door de Horizon ?
 
Je kunt aangeven dat je internet/telefoon via een los modem wilt hebben/houden en de Horizon box alleen voor TV.
 
(Zie foto)

Als je dat aanvinkt tijdens de (online) bestelling komt het goed ;)
 

Bijlagen

  • chelloo4.png
    chelloo4.png
    134,3 KB · Weergaven: 145
Als ik je een tip mag geven als je internet neem via de router van de horizon is de internet snelheid duidelijk hoger !!
 
Het modem in de Horizon box is een standaard docsis 3.0 modem en is niet sneller als de losse docsis 3.0 modem/routers.
 
p.martinenofvmeurs zei:
Als ik je een tip mag geven als je internet neem via de router van de horizon is de internet snelheid duidelijk hoger !!

Dit is niet waar. Vroeger liet ik alles via de Horizon doos lopen, TV, internet en telefonie. 6 maanden geleden stapte ik over naar een losse modem. De snelheid is niet voor- of achteruitgegeaan. Ik haal nog 200Mbps down en 20Mbps up.
 
Gewoon die horizon box nemen. Je eigen router op een poort aansluiten en daar je WiFi van gebruiken. De WiFi van de box is niks...valt veel uit enzo. Verder is die box prima.
 
DonvanVliet zei:
De WiFi van de box is niks...valt veel uit enzo. Verder is die box prima.

Ik gebruik ook een losse router als accesspoint, maar WiFi (zowel 2.4GHz als 5GHz) van de 7401 is gewoon goed hoor. Komt alleen niet zo ver als ons AP'tje.
 
Terug
Bovenaan