• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon >>> Netgear 3700 >> twonky?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chefkok
  • Startdatum Startdatum
C

chefkok

Misschien iemand een idee hoe ik twonky op deze manier kan instellen?

Vanaf dat mijn internet via de horizon liep was het wifi bereik drama. Zodra ik 6 treden de trap af was naar de slaapkamer was mijn wifi helemaal wel. Kanaal gewijzigt maar had geen effect. Dus in de slaapkamer maakt mijn ipad of telefoon gebruik van de 3G van hun eigen netwerk. Kan ook maar was niet de bedoeling. Ook mijn draadloze printer voor het verspringen van de interne IP's van horizon niet zo leuk en elke andere dag kon ik niet meer printen.

Nu heb ik via een lan poort mijn oude netgear 3700 weer aangekoppelt en nu werkt alles super. Snelheid is wifi ook weer goed. Alleen Twonky werkt dan niet omdat ik nu een wifi verbinding heb via de netgear. Is er een mogelijkheid om dit via de neatgear toch weer aktief te krijgen? Heb nu ook de wifi van de hoizon weer aangezet zodat als ik wil streamen ik gewoon mijn verbinding overzet naar de hoizon als ik dit wil.

Maar jullie zullen begrijpen dat ik dit best lastig vind. Wil gewoon eigenlijk in 1x verbinding kunnen maken.
Kan wel via de Netgear met het Standard Gateway adres van de horizon in die modem komen. Dus moet het ook mogelijk zijn denk ik om twonky op die manier in te stellen lijkt me.

Mis alleen net dat kleine beetje ervaring om die instelling aan te passen. Maar er zal vast wel een slimme knobbel zijn hier die me een advies kan geven hoe het wel ingesteld kan worden.

bijvoorbaat dank er voor

hoor graag van jullie
 
Je hebt nu router achter router en dus twee netwerken.

Je kunt jouw probleem oplossen door de Netgear als switch/accesspoint te gebruiken.
Een beschrijving hoe je dat doet vind je in: https://ziggoforum.nl/topics/38905/
Dat gaat weliswaar over een andere modem/router als de Horizon, maar het principe is helemaal het zelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan