• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon monteur kosten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter shaammda
  • Startdatum Startdatum
S

shaammda

Ik kreeg onderstaande reactie van UPC op de vraag of ik moet betalen als blijkt dat de monteur (komt volgende week) voor een goed signaal een versterker moet installeren naar horizonbox in de woonkamer (hoofdtv). Wat is jullie ervaring, moesten jullie ook betalen voor evt kosten:

Bij het installeren van de apparatuur bent u als klant zelf verantwoordelijk voor de binnenhuisbekabeling. Mocht er een versterker nodig zijn, dan brengt UPC de kosten hiervoor bij u in rekening. Aangezien u op dit moment een goed signaal ontvangt, ga ik er vanuit dat deze versterker niet nodig zal zijn. Mocht dit wel het geval zijn dan kan ik deze kosten helaas niet vergoeden.
 
Als de versterker nodig is om het signaal van de AOP naar de wcd goed te houden (bij een lange coax) of wanneer het signaal door een splitter (bij klanten die modem willen houden) te zwak wordt, kan de monteur hem eventueel gratis aanleveren. In alle andere gevallen (dus ook als hij nodig is omdat er meerdere tv's op staan) kán hij berekend worden, al zijn er ook wel gevallen waarin dit niet gebeurt.
 
Ga er maar gewoon vanuit dat de versterker in rekening wordt gebracht.
Zo niet, dan heb je geluk.

Toen ik telefonisch Horizon heb besteld werd mij verteld dat een versterker indien nodig gratis zou worden geplaatst, echter toen de monteur er was moest ik m toch zelf betalen omdat er al een splitter in de meterkast zat voor mijn 2e tv.
 
Als de Horizon versterking nodig heeft, dus je hebt alleen de Horizon aangesloten en geen splitters er tussen en het signaal is niet voldoende, dan word er kosteloos een versterker geplaatst. In het geval dat er een splitter tussen zit voor een tweede TV of mediabox waardoor het signaal niet voldoende meer is zal de versterker in rekening gebracht worden.

Dit is in ieder geval hoe ik het begrepen heb.
 
Bedankt voor de info. Nu afwachten maar. P.s ik heb alleen 1 tv in huis. De splitter zal nodig blijven vanwege internet/telefonie op aparte modem ( niet op de HB dus).
 
Terug
Bovenaan