• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon Mijn Media laptop koppelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rickvdwetering
  • Startdatum Startdatum
R

rickvdwetering

Goedendag,

Wij zijn sinds enkele weken overgestapt van Ziggo Alles-in-1 naar Ziggo Horizon Connect&Play.

Nu werkt alles opzich prima, alleen wil ik graag mijn laptop kunnen koppelen aan de Horizon box.

Nu heb ik van alles al geprobeerd, maar ik krijg het maar niet aan de praat.

Op een gegeven moment kon ik wel bij het gedeelde gedeelte van mijn laptop op de Horizon box, maar 5 minuten later was de connectie er ineens niet meer. Alles is dus wel correct gedeeld in mijn netwerk en ik kan ook de Horizon box vinden in mijn netwerk.

Ik zoek in principe een fool proof manier om mijn laptop te koppelen aan de Horizon box, zodat ik dus mijn media (muziek, films, foto's, etc.) kan afspelen op de Horizon box.

Wat ik reeds heb geprobeerd is alles in te stellen via het Menu --> Opties --> Mijn Thuisnetwerk, en dan alle stappen doorlopen.

Heb zojuist de Horizon Box gereset en nu vindt ie de laptop weer wel, de vraag is alleen voor hoe lang.
Ik kan overigens de Downloads map niet terugvinden in de Horizon Box, terwijl deze wel gedeeld is in het netwerk, vreemd.

Ik wil ook graag de Wifi uitschakelen van de Horizon Box zelf, het UPCXXXXXXXX (X=willekeurig nummer), uitschakelen maar dit gaat schijnbaar niet nu mijn Horizon Box is gekoppeld aan mijn netwerk.

Krijg in de Horizon login dit te zien:

"Het 2.4Ghz WiFi kanaal kan niet aangepast worden wanneer het bestaande thuisnetwerk is verbonden via WiFi."

Het thuisnetwerk is dus mijn eigen netwerk. Dit zou beteken dat ik mijn eigen netwerk uit moet schakelen om de Wifi van de Horizon Box uit te kunnen schakelen, maar die zit dus in mijn netwerk, dus dat kan dan helemaal niet.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan ie mij hiermee helpen.
 
Hoe heb je de Horizon box aangesloten op je bestaande netwerk?
Zoals ik jouw verhaal lees is dat via Wi-Fi, niet via een UTP kabel.
 
Heb hem gekoppeld via wifi inderdaad.
Maar het werkt sowieso niet fantastisch ook nu het wel werkt.
Hij vindt veel gedeelde dingen en muziek is ook niet per album af te spelen, ten minste hij deelt de albums niet goed in.
Internet werd ook vele malen trager door het delen via Horizon box.
 
De mediaspeler functionaliteit heeft inderdaad zijn beperkingen, net zoals die in de meeste TV's.
Alleen bij de losse mediaspelers vind je goede die alles ondersteunen.
 
Terug
Bovenaan