• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizon met 150 mb internet of met technicolor modem? ik snap het niet meer....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wdb
  • Startdatum Startdatum
W

wdb

ik heb een vraag, ik heb sinds vorige week horizon met 150 mb internet die van 69 euro dus.
Een medewerker vertelde mij toen ik belde met een vraag dat ik beter internet en telefoon via de meterkast kan doen en dan mijn eigen sitecom router gebruiken, ik kreeg dan een modem genaamd technicolor.
Nu krijg ik geen 150 mb ik kom maar tot 45 mb de helpdesk zegt dat je nooit 150 kan halen met die modem.
Is het dan wel te halen via de horizon? Ik probeerde dat maar ik krijg via de horizon helemaal geen signaal ik snap het even niet meer.
 
Hier hebben wij alles via de horizon.
150 mb wordt bekabeld wel gehaald, echter via WiFi haal ik max. ± 100mb.
Dat ik niet meer haal ligt volgens mij meer aan de netwerkkaart die ik in mijn laptop heb ( HP Pavilion G6-2007sd / Ralink 802.11 b/g/n WiFi-adapter ) dan aan de Horizon.

Je hebt zoals ik het begrijp nu niet alles via de Horizon (hb) lopen.
Dat zou je eerst om kunnen laten zetten. Dit kan de helpdesk voor je regelen.
Dan heb je zowel internet als telefonie via de hb.

Hopelijk heb ik je hiermee op weg kunnen helpen.
Succes
 
@wdb

Als je internet geactiveerd is op de TC7200 is het logisch dat je geen internet hebt op de Horizonbox.
Dit kan je eventueel door de klantenservice laten aanpassen. Maar (!) die 150Mb/s draadloos zal je alleen maar halen op de 5GHz-band en je apparatuur moet wel geschikt zijn. Die 150Mb/s zal je in veel gevallen niet op de 2.4GHz-band halen (i.c.m. de Horizonbox).
 
de reden dat de medewerker van upc zei dat ik internet en telefoon via een andere modem moet doen is dat als er storing is alles er uit ligt, ik vond het ook een nadeel dat die telefoon in de horizon zit dat vond ik lastig, zou ik dan niet via dat techni modem alleen de telefoon kunnen laten doen en internet dan toch via de horizon?
dus kort samengevat ik denk dat ik door die medewerker van upc verkeerd ben voorgelicht, en dat die technicollor modem dus niet beter en sneller is dan de horizon?
zullen jullie als je mij bent dan toch de horizon gewoon gebruiken met de internet als die sneller is?
ik was bang dat dat wachtwoord makkelijk is te kraken van de horizon of is dat niet?
i
 
wdb zei:
de reden dat de medewerker van upc zei dat ik internet en telefoon via een andere modem moet doen is dat als er storing is alles er uit ligt, ik vond het ook een nadeel dat die telefoon in de horizon zit dat vond ik lastig, zou ik dan niet via dat techni modem alleen de telefoon kunnen laten doen en internet dan toch via de horizon?

Hmja, leuk idee, maar als er storing is met internet, doet in veel gevallen telefonie het ook niet. Telefonie gaat via internet. En als er een stroomstoring is, werkt je losse modem ook niet. Als er een tuner kapot gaat in de Horizonbox heb je wel een probleempje, maar ja, dan moet je alles dubbel in huis hebben in. Stel dat je TV kapot gaat.

dus kort samengevat ik denk dat ik door die medewerker van upc verkeerd ben voorgelicht, en dat die technicollor modem dus niet beter en sneller is dan de horizon?

Ik durf bijna wel te zeggen dat de Horizonbox niet onder doet voor de Technicolor. En als je de Technicolor enkel als modem/router gebruikt (niet bridged) heb je nog een snelheidsprobleem ook in verband met een bug.

zullen jullie als je mij bent dan toch de horizon gewoon gebruiken met de internet als die sneller is?
ik was bang dat dat wachtwoord makkelijk is te kraken van de horizon of is dat niet?

Alle WiFi-netwerken zijn vroeg of laat te kraken.
 
Terug
Bovenaan