• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon mediabox/modem ontoegankelijk in browser na mijn IP gerommel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Praethor
  • Startdatum Startdatum
P

Praethor

Beste lezer,

Gisteren ontving ik de horizon mediabox SMT-G7400/XEN. Nadat de monteur alles had geïnstalleerd, viel het internet er per apparaat uit verspreid over een aantal uur. De opzet/architectuur was namelijk als volgt:
Mediabox heeft 4 ethernet poorten.
1 naar TV
1 naar laptop
1 naar router: vanaf router lopen er weer 3 ethernet kabels naar 3 PC's

Door de ipconfig command uit te voeren, kwam ik tot de conclusie dat de horizon mediabox het router IP toekende aan de apparaten, i.p.v. het eigen mediabox IP. Na wat Google werk kwam ik op deze uitleg terecht:
https://ziggoforum.nl/topics/47223/

Ik herkende mijn probleem hierin, dus ik besloot dit een poging te geven. Nadat ik de gegevens van de mediabox had aangepast op het IP van mijn router, werkte er echter niks meer. Nu probeer ik de mediabox te benaderen in de browser (gwlogin.net of via het nieuwe IP dat ik het heb toegekend). Dit werkt echter niet! Vreemd genoeg toont de TV wel de verbindingsgegevens (IP, subnet, DNS etc.). Maar de laptop die ik ook direct op de Horizon Box heb aangesloten, krijgt geen IP toegekend en heeft dus in ipconfig ook geen default-gateway adres.

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik de horizon mediabox weer herconfiguren naar de oorspronkelijke staat qua thuisnetwerk instellingen? Ik zou graag de mediabox weer willen kunnen benaderen in een browser, maar ik begrijp niet waar dit fout gaat.

Een fabrieksinstellingen reset heeft niet geholpen :(.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom.

Vul je profielgegevens even in... Horizon, modem (los of actief in HB) en dergelijke.
Hoeven wij niet te raden ;)
 
Creative Solution zei:
Welkom.

Vul je profielgegevens even in... Horizon, modem (los of actief in HB) en dergelijke.
Hoeven wij niet te raden ;)

Excuses, ik heb dit nu gedaan. De modem zit in de HB (monteur moest een belletje plegen om hem te activeren) - dus geen losse modem.
 
Wat gebeurd er als je alleen 1 apparaat op de Horizon aansluit en met ipconfig /all kijkt naar welk ip adres de dhcp uitdeelt. Wat dus het ip adres moet zijn van de Horizon. Deze is als modem ingesteld en zal dus ook als default-gateway moeten fungeren.

Heb je misschien op je router ook nog DHCP actief? Dan zou die zichzelf als gateway uitdelen en werkt het logischer wijs niet.
De router wil je als switch laten fungeren, dat kan maar zet dan dhcp uit. Stel voor de zekerheid een ip adres in in dezelfde subnetmask als de Horizon, maar let op niet in de dhcp range van de Horizon.
 
Terug
Bovenaan