• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizon mediabox icm eigen modem/router?

Berichten
16
Hoi,

Over iets minder dan een maand gaat ons all-in-one pakket bij Ziggo in. We krijgen dan een horizon mediabox, en aangezien we voorheen internet hadden van een andere provider, zal van wat ik begrijp het internet dus ook via de mediabox gaan. Nou heb ik echter een heel goed eigen modem/router, welke ik graag zou willen blijven gebruiken voor het internet.

Ik heb al wat zitten googlen naar mijn opties, maar 100% duidelijk is het me nog niet geworden.

Van wat ik lees, heeft de horizon mediabox geen bridge functie. Dan is de makkelijkste optie van wat ik begrijp om mijn eigen modem/router als access point in te stellen... maar ik vind dit een beetje een halfslachtige oplossing. Liefst laat ik mijn eigen modem/router gewoon alles regelen.

Kan iemand mij hier enigszins wegwijs in maken? Me wat links geven naar topics/guides die ik kan lezen/volgen? Ik zou echt het liefst mijn eigen modem alles laten doen qua internet, want ik heb die modem indertijd voor veel geld aangeschaft omdat de standaard modem van mijn vorige provider nogal instabiel was; met die zelf aangeschafte modem heb ik sindsdien 0,0 problemen gekend, geweldig stabiel. Dat houd ik dus liefst zo.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
 
Een aparte modem vragen aan Ziggo, en die in bridge modus zetten. Daar je eigen modem/router achter zetten.
 
Je hebt het over een eigen modem/router. Dat zal dan wel een xDSL telefonie modem/ router zijn.
Ziggo werkt met Docsis kabelmodems en alleen de door Ziggo geleverde modem/routers krijg je online.
Je eigen modem/ router als modem/ router gebruiken zal daarom niet gaan.

Sommige xDSL modem/ routers kun je wel gebruiken als router/ access point.
Dan heb je er nog iets aan.
 
Het betreft deze modem: https://www.draytek.co.uk/products/business/vigor-2860

Er staat: "the Vigor 2860 can also be used for cable-modem, leased line and EFM applications using its Gigabit Ethernet WAN port."

"The Ethernet port can connect to a second ADSL modem (e.g. Vigor 120), a cable modem or any other Ethernet-based Internet feed."

Wat wil dat nu allemaal precies zeggen? Dat ik hem kan koppelen aan een kabel modem als ik die kabel modem in bridge modus zet lijkt me?
 
Dat is een mooie uitgebreide router waarmee je alle kanten op kunt. Je kan hier inderdaad een kabelmodem op aansluiten (in bridge mode).
En eventueel nog 3/4g of zelfs adsl als backup. Misschien wat overdreven maar het kan :)
 
Ik heb inmiddels alles binnen; het is me alleen nog niet gelukt om alles in bridge mode werkende te krijgen :-\

Ik heb de modem van ziggo (Technicolor TC7210.Z) in bridge mode laten zetten, een kabel van LAN1 naar de WAN poort van m'n Vigor 2860 gedaan, m'n Vigor nog ge-factory reset... Volgens de gozer aan de lijn toen ik hem in bridge mode liet zitten zou het gewoon een plug en play verhaal moeten zijn, maar het werkt niet. Misschien doe ik iets verkeerd, ik weet het niet.. Kan iemand me er even beetje doorheen loodsen? :embarassed:

v2860-front-panel1.jpg


Als ik het goed heb, moet de kabel in de WAN2(Giga) poort, correct?

Hoe vanaf daar verder? Hoe moet ik het verder instellen in mijn Vigor?
 
oh, misschien moet ik er trouwens nog even bij vermelden dat het WAN2 lampje op de vigor ook niet gaat branden/knipperen ookal zit die kabel erin o_X
 
De WAN2 poort op de Vigor zou wel moeten gaan branden. Zo te zien geen link.
-Heb je al een andere ethernet kabel geprobeerd?
-Is je kabelmodem al een keer opnieuw opgestart (uit/aan zetten)
-Hoe staat de wan2 poort ingesteld in de Vigor?

Ik weet niet precies hoe de web interface eruit ziet, maar iets van WAN > General Setup > WAN2
Hoe staan daar de instellingen? Kan zijn dat de poort daar op disabled staat.
Maak anders even een printscreen.

Je kan WAN1 op disabled zetten en WAN2 op enabled en always on.
 
Goed, ik heb Draytek ook even aan de lijn gehad; die zeiden dat deze instellingen zouden moeten werken:

BSkAsVm.png


PcUHgvB.png


Maargoed, je raadt het al; werkte niet.

Kabel werkt overigens wel, heb ik even getest van ziggo modem direct in een laptop.

Restarts ook gedaan btw.

Ik weet het niet. Je zou bijna denken dat die WAN2 poort kaduuk is oid :-\ maar ik geloof dat ik wel een keer de lichtjes daarvan aan heb zien gaan bij het inpluggen van de kabel. Hm.
 
Terug
Bovenaan