• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon media Box SMT-G7401

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lbalje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lbalje

Hallo,
Ik ben opzoek naar een gebruiksaanwijzing van de SMT-G7401.
Deze zou worden vervangen door de Humax 2100. Ik gebruik nu een Philips TV , een Humax 2100, een DVD speler en een Yamaha Tuner/versterker.
Op d tuner/versterker is ook een Koptelefoon aangesloten en die is voor mij onmisbaar. Voor anderen hoeft dat niet en dus spreek ik wat betreft de audio uitgang van een "en-en" situatie.
Voordat ik overstap wil ik zekerheid hebben dat het kan en dus heb ik een volledige gebruiksaanwijzing nodig.
De klantenservice beloofd hem op te sturen en dan wordt het weer geblokkeerd ben ik achtergekomen en wordt het afgedaan met een verwijzing naar Ziggo/klantenservice/Horizon TV.
Hoe kom ik aan een gebruiksaanwijzing van de SMT-G7401 ?.
Bedankt!!
 
Volgens mij kun je gewoon de handleiding van de 7400 downloaden, die is identiek.
 
Ik heb informatie dat de 7401 geen analoge audio uitang heeft en dus wil ik echt weten hoe het precies zit.
 
Verschil met de oudere SMT-G7400 Horizonbox en nieuwe SMT-G7401 Horizonbox;

De nieuwe versie is iets compacter en lichter dan de originele SMT-G7400, en moet de SCART uitgang missen. Voordeel van de nieuwe box is dat deze beschikt over een snellere Puma 6MG CPU, die betere prestaties moet leveren dan de Puma 5MG uit de originele Horizonbox.
(bron; hardware.info)

De handleiding is te vinden op deze pagina(oudere SMT-G7400).
https://horizon-info.nl/images/ziggo-handleiding-televisie-installatie-horizon-mediabox-7400.pdf
 
Ik heb informatie dat de 7401 geen analoge audio uitang heeft en dus wil ik echt weten hoe het precies zit.

Meestal is het alleen nog een Digitaal Optische uitgang (SPDIF) wat op de huidige decoders zit.

Heeft die versterker geen optische ingang??
 
De horizon 7400 heeft in ieder geval wel optische coaxiale en analoge uitgangen.
ik neem aan dat dit ook voor de 7401 geldt en die niet anders is, behalve de eerder gemelde veranderingen.
Bij een stereo versterker is aansluiting via analoog zelfs vereist omdat optisch vaak vertraging geeft bij dit soort versterkers en beeld en geluid dan niet synchroon lopen.
Dit wordt ook aangegeven in de horizon gebruiksaanwijzing en ook dit zal bij 7401 niet anders zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7400
1c5f1f8537d77ec9fd4ee3c27a66551b.jpg


7401
96b46cdfb835a710a21aa9e9b3a21589.jpg


Met al deze info lijkt mij dat de vraag van de topicstarter wel beantwoord is.[emoji3]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de TS zou dus een gewone horizon de betere keuze zijn alleen jammer dat je geen keuze hebt en moet afwachten wat je krijgt.
Geen omwegen nodig wat betreft bekabeling bij het gebruik en eenvoudig aan te sluiten.
Weer iets waarover niet goed is nagedacht en pas later boven water komt en allerlei noodgrepen nodig zijn
Niet iedereen heeft nu eenmaal de laatste apparatuur en sommige willen nu eenmaal gewoon stereo en dan zijn gewone analoge audio uitgangen de beste oplossing.
De keuze HDMI coaxial/optisch analoog moet men aan de klant overlaten al naar gelang zijn of haar apparatuur.
Work around oplossingen kunnen weer heel nieuwe problemen opleveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan